Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Har lest i førsteposten men vet fortsatt ikke hvor jeg skal begynne.

Tenker å søke etter treningstudio og å sette opp treningsprogram etterhvert.

Tar gjerne imot forslag til program.

 

Jeg nekter å tro at du har lest det første innlegget. For da ville du sett dette:

Treningsprogram, linker, apps og andre tips

 

 

Treningsprogram

Stronglifts 5x5

TN RYP

Grunnstyrke med Starting Strength, enten med Rippetoe sin versjon, eller med Gunnar fra Kaliber Gym sin versjon

Sterkere i chins

PHAT

Styrketreningsprogram for fyrstikker

5/3/1

Annet

BMR-kalkulator

Utregning BMR "manuelt"

TN øvelsesguide

Diett.no - kostholdsdagbok, regner enkelt ut næringsinntaket ditt

Dynamisk oppvarming før styrketrening

Omtrentlig kalkulator for utregning av 1RM ut fra dine reps og kg

Annen kalkulator for utregning av 1RM

Øvelsesguide for hver enkelt muskel/-gruppe: exrx

App for logging av kosthold: MyFitnessPal

 

 

 

Jeg foreslår at du velger ditt neste spørsmål med omhu, for alt du lurer på er antakelig svart på titusenvis av ganger før og enkelte dager kan det renne litt over med testosteron i denne tråden.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva som er forskjellen mellom ryp og grunnstyrke med starting strength. De ser jo helt like ut, det er så vanskelig å velge.

 

Det finnes ikke noe magisk program som passer best for alle. Alle programmene som er nevnt i sitatet mitt er anerkjente program som har vist seg å fungere bra for mange. Bare velg det programmet som du tror at passer deg best. Så vidt jeg husker, er både RYP og SS programmer som sikter på å bygge grunnstyrke med tre økter i uka. Så velg det programmet med de øvelsene du liker best eller noe slik.

Lenke til kommentar

Lurer på hva som er forskjellen mellom ryp og grunnstyrke med starting strength. De ser jo helt like ut, det er så vanskelig å velge.

 

Les om de forskjellige på nettsidene og velg det som passer tiø dott behov. Som Zarac sier er det umulig for oss å svare hva som passer deg best. Prøv deg fram.

 

Eller spør Corey. Han har erfaring med å bytte program ofte :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på benkpressen lenger. Hadde en del fremgang i fjor, men i år har det stått helt stille, nada gainz! Har prøvd det meste... dropsets, 5x5, pyramidesets.. det neste blir vel dop :p

 

Vel, trener du for og vise hvor sterk du er, eller trener du faktisk for og bli sterkere da? Sterk i benk avhenger ikke bare av benk, men styrken i de motsatte musklene som f.eks ryggen, økt mengde trening på ryggen har satt stort fart i benk styrken min.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe magisk program som passer best for alle. Alle programmene som er nevnt i sitatet mitt er anerkjente program som har vist seg å fungere bra for mange. Bare velg det programmet som du tror at passer deg best. Så vidt jeg husker, er både RYP og SS programmer som sikter på å bygge grunnstyrke med tre økter i uka. Så velg det programmet med de øvelsene du liker best eller noe slik.

 

Men jeg er nybegynner. Kan ikke du velge for meg da??

 

Det er så vanskelig å velge.

 

Jeg er litt feit også. Veier nesten 90kg, mye av det i rent flesk.

Lurer også i den forbindelse på hva jeg burde spise under treningen, et kostholdsprogram av noe slags.

Huff, ble mye dette. Kanskje jeg burde opprette egen tråd til å sette opp disse programmene.

Lenke til kommentar

Les om de forskjellige på nettsidene og velg det som passer tiø dott behov. Som Zarac sier er det umulig for oss å svare hva som passer deg best. Prøv deg fram.

 

Eller spør Corey. Han har erfaring med å bytte program ofte :tease:

 

Takk, men jeg ser ingen forskjell på programmene... De har jo stort sett de samme øvelsene men litt variasjon også mellom antall sets reps og sånt. Hvor er Corey. Kanskje jeg kan spørre Corey...

Lenke til kommentar

Men jeg er nybegynner. Kan ikke du velge for meg da??

 

Det er så vanskelig å velge.

 

Jeg er litt feit også. Veier nesten 90kg, mye av det i rent flesk.

Lurer også i den forbindelse på hva jeg burde spise under treningen, et kostholdsprogram av noe slags.

Huff, ble mye dette. Kanskje jeg burde opprette egen tråd til å sette opp disse programmene.

Hovedforskjellen mellom treningsprogram er treningsfrekvens og hvordan øvelsene er delt opp. Her må man selv erfare hva som passer best for seg selv. De fleste er vel ganske enige om at helkroppsøkter er best i starten da man får trent hele kroppen tre ganger i uka. Sånn sett er RYP veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...