Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Eller spør Corey. Han har erfaring med å bytte program ofte :tease:

 

Haha hva faen! :D

 

Jeg har kjørt hypertrofi til den store gullmedaljen i 2,5 år, byttet til OT sitt hypertrofi-program i børjan av dette året, og skal kjøre SL 5x5 & madcow til høsten!

 

Så STFU din breiale, sigarfaen ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vel, trener du for og vise hvor sterk du er, eller trener du faktisk for og bli sterkere da? Sterk i benk avhenger ikke bare av benk, men styrken i de motsatte musklene som f.eks ryggen, økt mengde trening på ryggen har satt stort fart i benk styrken min.

 

Ja. Jeg trener rygg også og der vet jeg at jeg har hatt framgang. Skuldre har det vært ymse av... kan jo være der problemet ligger...

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på benkpressen lenger. Hadde en del fremgang i fjor, men i år har det stått helt stille, nada gainz! Har prøvd det meste... dropsets, 5x5, pyramidesets.. det neste blir vel dop :p

 

Nå skal jeg ikke påstå noe, men er du 100% sikker på teknikken din?

Finnes noen småtriks som feks. å puste riktig, riktig vinkel på armene, buet i korsryggen, etc.

 

Hvis ikke dette gjør susen, så gjør nok Suicide det! :p

Få med deg et par kompiser til å benke, kjør ferdig arbeidssettene dine, ta 2 suicide-sett.

Ha 1 kompis på hver side av stanga, kjør 8-9-10 reps (rett før failure), kjør negative (?) reps og la kompisene dine løfte stanga opp. Har funket BOMBE for meg!

 

Av ren nysgjerrighet, hvor mye tar du?

Lenke til kommentar

Andre som får roid rage av småting når dere trener? Skulle ta av noen skiver fra benpressen, også går jeg bort prøver og ta de av. Nei, de rikket seg ikke. Så ser jeg på stanga også er det faen meg en eller annen gauk som har satt på klemmer (eller hva f dere kaller det). Altså hvordan inni helvete skal du få skivene til å falle av ved vanlig bruk?

Lenke til kommentar

 

 

Nå skal jeg ikke påstå noe, men er du 100% sikker på teknikken din?

Finnes noen småtriks som feks. å puste riktig, riktig vinkel på armene, buet i korsryggen, etc.

 

Hvis ikke dette gjør susen, så gjør nok Suicide det! :p

Få med deg et par kompiser til å benke, kjør ferdig arbeidssettene dine, ta 2 suicide-sett.

Ha 1 kompis på hver side av stanga, kjør 8-9-10 reps (rett før failure), kjør negative (?) reps og la kompisene dine løfte stanga opp. Har funket BOMBE for meg!

 

Av ren nysgjerrighet, hvor mye tar du?

 

Klarer vel maks å press opp 90. Det er vel sånn for alle at man har litt fremgang også stagnerer det, men er jo irriterende når det ikke skjer noe på et halvt år.

Lenke til kommentar

Andre som får roid rage av småting når dere trener? Skulle ta av noen skiver fra benpressen, også går jeg bort prøver og ta de av. Nei, de rikket seg ikke. Så ser jeg på stanga også er det faen meg en eller annen gauk som har satt på klemmer (eller hva f dere kaller det). Altså hvordan inni helvete skal du få skivene til å falle av ved vanlig bruk?

Lenke til kommentar

Klarer vel maks å press opp 90. Det er vel sånn for alle at man har litt fremgang også stagnerer det, men er jo irriterende når det ikke skjer noe på et halvt år.

 

Som regel hjelper det ikke og trene så tungt man klarer gang på gang for da kommer stagnasjonen og vektene blir de samme. Det hjelper ihvertfall ikke og prøve forskjellige treningsmetoder på kort tid, for skal du oppnå progresjon må du følge samme "filosof" over tid, ellers vil ikke resultatene komme. Skal også sies at alle har en periode der alt står stille, det er helt vanlig, men aldri gi opp.

Lenke til kommentar

Startet å trene pull-ups igjen. Ikke gjort det siden førstegangstjeneste for 3 år siden. Kjørte 3x3 eksentriske/negative pull-ups, og satan som det kjennes :p.

 

Tror jeg skal prøve 2x3 neste gang i stedet, og heller yte litt mer på de andre øvelsene for rygg/biceps etterpå. Ingen vits å være ødelagt i 3 dager etterpå.

 

Prøvde pull-ups på jobben (ja, lol) og da klarte jeg 3 med ikke perfekt form (måtte strekke litt for å få haka helt over). Satser på å øke litt framover.

 

Morro å løfte vekter, men enda morsommere med kroppsvektøvelser (som man klarer). Gleder meg til jeg kan blande de. Pull-ups med vekter hengende feks.

Lenke til kommentar

Som regel hjelper det ikke og trene så tungt man klarer gang på gang for da kommer stagnasjonen og vektene blir de samme. Det hjelper ihvertfall ikke og prøve forskjellige treningsmetoder på kort tid, for skal du oppnå progresjon må du følge samme "filosof" over tid, ellers vil ikke resultatene komme. Skal også sies at alle har en periode der alt står stille, det er helt vanlig, men aldri gi opp.

 

Hva baserer du "over tid" på? Du har hatt treningslogg her i 3 år + og benker fortsatt ikke 3-sifret. Kanskje på tide å prøve en ny filosofi for din del? =)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

^

Er akkurat her jeg sliter. Har gode økter og gode planer, men vet veldig godt at jeg ikke får i meg nok mat. Har lyst til å gå opp i vekt, men at jeg er langt unna på kaloriene.

Begynner heldigvis nå som lærling, noe som betyr at jeg kan kjøpe en del mat til eget bruk + ta med den maten jeg vil på jobb. Litt vanskelig når du bor med en familie på totalt fire, hvor du da spiser det du får servert på middagsbordet og frokost+lunsj i helgene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...