Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når skal du løfte tresifret i benken? begynt å trene igjen??

Videoen Akse posta var faktisk motivasjon til å begynne igjen ja. Skal presse mer benk, det er den øvelsen jeg hater mest så den blir hovedfokus...

 

 

Når skal du løfte tresifret i benken? begynt å trene igjen??

Videoen Akse posta var faktisk motivasjon til å begynne igjen ja. Skal presse mer benk, det er den øvelsen jeg hater mest så den blir hovedfokus...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva baserer du "over tid" på? Du har hatt treningslogg her i 3 år + og benker fortsatt ikke 3-sifret. Kanskje på tide å prøve en ny filosofi for din del? =)

 

Bra svart. Men ser ikke helt hva benk styrken min har med teorien jeg sa til fasit har med dette og gjøre. Som sagt trener jeg for og bli sterkere ikke vise hva mine beste løft er. Det jeg skriver i loggen er bare trenings-vektene jeg har i programmet. Ikke hva jeg faktisk klarer. Benk er ikke den beste øvelsen min med tanke på kroppen min. Men jeg merker progresjon og har godkjente løft. Ikke sprett og rumpe løft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra svart. Men ser ikke helt hva benk styrken min har med teorien jeg sa til fasit har med dette og gjøre. Som sagt trener jeg for og bli sterkere ikke vise hva mine beste løft er. Det jeg skriver i loggen er bare trenings-vektene jeg har i programmet. Ikke hva jeg faktisk klarer. Benk er ikke den beste øvelsen min med tanke på kroppen min. Men jeg merker progresjon og har godkjente løft. Ikke sprett og rumpe løft.

 

Om du trener for å bli sterkere, så trener du vel for å forbedre 1RM'en din regner jeg med. At jeg nevnte benken var bare en tilfeldighet. Jeg kunne nevnt at du ikke har nådd 150kg i bøy eller mark enda heller for den del. Prøver ikke å være stygg mot deg eller noe, bare sier at du kanskje burde prøve en annen treningsmetode for å få fart på fremgangen.

Lenke til kommentar

Inntrykket mitt er at joakimz er veldig opptatt av å løfte med god og risikofri teknikk. Da øker man gjerne litt saktere enn om man er skjødesløs og lemper på ekstra vekt så ofte man kan. Og den holdningen synes jeg at er god.

 

Det er fult mulig å kunne løfte teknisk godt og ha en forholdsvis grei progresjon i det man holder på med. Uten å ta det forgitt at en bare skal lesse på hårreisende vekter og løfte som om man ønsker å løfte seg inn i rekkene til nav.

 

Tresifret i benk og 150 i mark er ofte den første milepælen viss man trener seriøst i over et år anser jeg det også som pysegrensen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

er det mulig å lage ett godt fullkroppsprogram med kun manualer, og ha øvelser som dips, chins, tåhev og pull-ups?

 

Jeg synes manualer/kabel er bedre enn olympisk stang, f.eks i benk osv. Etter jeg skiftet til manualer også prøvde jeg stang her om dagen fikk jeg vondt i skuldrene. Rett og slett fordi med manualer får du en mer naturlig bevegelse da armen kan bevege sett friere enn med stang. Eneste er vel mark og bøy, men det finnes masse måter. Litt vanskelig og kjøre mark/bøy uten stang dog, hvis du løfter tungt.

Lenke til kommentar

Inntrykket mitt er at joakimz er veldig opptatt av å løfte med god og risikofri teknikk. Da øker man gjerne litt saktere enn om man er skjødesløs og lemper på ekstra vekt så ofte man kan. Og den holdningen synes jeg at er god.

jeg er mer av den andre skolen.

også er jeg vel skadet ca 10x så ofte som det han er:P

 

har startet å trene en del triceps nå btw, and i love it!:D

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Du bruker bilde av en liter helmelk som avatar ihvertfall, det er godt nok for meg ihvertfall.

 

Uten den hadde jeg ikke kommet meg noen vei :)

 

Om du trener for å bli sterkere, så trener du vel for å forbedre 1RM'en din regner jeg med. At jeg nevnte benken var bare en tilfeldighet. Jeg kunne nevnt at du ikke har nådd 150kg i bøy eller mark enda heller for den del. Prøver ikke å være stygg mot deg eller noe, bare sier at du kanskje burde prøve en annen treningsmetode for å få fart på fremgangen.

 

Akkurat nå trener jeg 5/3/1 - har trent Dietmar før. 1 RM er hoved målet, men 5/3/1 går det mer på og bli sterkere på reps. Har over 150 i markløft, og her om dagen hadde jeg 130x5 som gikk fint, med god teknikk. Skal si jeg har hatt en periode i det siste der alt har stått helt stille, men først nå begynner ting og løsne seg. Hadde en lett 85x5 og 92,5 kg i benkpress her om dagen, 100 kg er nok inne på en god dag. :)

 

PS: er jeg forsiktig med og sette mål, vil jeg til slutt løfte mer en det målet var.

 

Inntrykket mitt er at joakimz er veldig opptatt av å løfte med god og risikofri teknikk. Da øker man gjerne litt saktere enn om man er skjødesløs og lemper på ekstra vekt så ofte man kan. Og den holdningen synes jeg at er god.

 

Det stemmer, jeg setter teknikk foran økt kg. For kommer skadene kommer man ingen vei, derfor øker jeg heller vektene sikkert over tid.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Inntrykket mitt er at joakimz er veldig opptatt av å løfte med god og risikofri teknikk. Da øker man gjerne litt saktere enn om man er skjødesløs og lemper på ekstra vekt så ofte man kan. Og den holdningen synes jeg at er god.

Det er forskjell på å trene sikkert og å gjøre ting i sneglefart. Hvis man er så jævlig redd for å skade seg kan man like godt sitte hjemme og sture. Dette er ikke direkte mot joakimz, da jeg vet lite om treningen og progresjonen hans.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...