Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man velger selv hvem man vil høre på angående crunches. Børge Fagerli, som er regnet som en av de mest kunnskapsrike innenfor kosthold og trening i Norge, eller en gjeng troll på diskusjon.no som har omtrent like stort kunnskapsnivå om trening som Erna Solberg.

Og Eirik Sandvik er skeptisk til de, det beste er vel egentlig å lese hva Børge Fagerli har og si og hva Sandvik har å si å gjøre seg en egen mening, uten å kun drite seg ut på diverse internetforum.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Man velger selv hvem man vil høre på angående crunches. Børge Fagerli, som er regnet som en av de mest kunnskapsrike innenfor kosthold og trening i Norge, eller en gjeng troll på diskusjon.no som har omtrent like stort kunnskapsnivå om trening som Erna Solberg.

 

Og Eirik Sandvik er den som vet mest og skader og skadeforebygging i Norge. Eller McGill som regnes som verdens fremste ekspert på ryggplager og ryggfunksjon. Han er imot sittups/crunshes/benhev.

Magemusklene fungerer som et "belte" som holder overkroppen stabil. Funksjonen til magemusklene er med andre ord ikke å skape bevegelse, men å motvirke bevegelse. Du blir belastet i en retning, magemusklene strammes og sørger for at du ikke blir bøyd i denne retningen.

Derfor er statiske øvelser samt anrirotasjonsøvelser et mye bedre alternativ enn tradisjonell magetrening!

 

Faen.. hadde jeg bare funnet igjen den kilden der det vises en video av ryggsøylen og hva sittups/crunshes gjør med ryggen. Men de gamle artiklene til Eirik Sandvik er borte.

 

Dessuten gir sittups og crunshes svært lite aktivering av magen iforhold til hva ryggen utsettes for. OG dette fører til at man må utføre massevis av reps + vekt for og få en effekt av det noe som igjen gir en større påkjenning for ryggen.

Endret av joakimz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herlig video! Alltid fint med litt påfyll av motivasjon, uansett hvilken fase man er i.

 

Spurte i den riktige tråden også, men vet ikke hvor mange her som henger der også, men er det noen som har lyst å slenge ut trenings-lista si på spotify? Så kan jeg creepe litt og legge det jeg liker over på min liste.

Eventuelt linke til andre gode lister.

 

Prøver å finne litt ny musikk, da jeg har "brukt opp" en del av min musikk.

Lenke til kommentar

En del innlegg som gikk på person er slettet. Kommer dere over åpenlys trolling eller annen diskusjon som ikke hører hjemme her anbefaler jeg dere å bruke rapportknappen. Svarer man usaklig sporer gjerne tråden av og man ødelegger for andre som gjerne vil bruke tråden til sitt egentlige formål.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Send PM om du er uenig eller har noen spørsmål

Lenke til kommentar

 

 

Ro ned på feberfantasiene, for det har jeg heller aldri påstått.

 

Var bare siden du sa at knebøy ikke styrker core i sammwnheng med diskusjonen som foregikk. Da oppfattet jeg det som at det var det du mwnte.

 

 

 

Ro ned på feberfantasiene, for det har jeg heller aldri påstått.

 

Var bare siden du sa at knebøy ikke styrker core i sammwnheng med diskusjonen som foregikk. Da oppfattet jeg det som at det var det du mwnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...