Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sit ups er absolutt ikke å anbefale! Det skaper unødig belastning på nettop korsryggen, er jo ikke rart i at du har vondt.

Bicycle crunches er en av mine absolutte favorittøvelser. Bare se her:

bfa75bc51f394dddabf8c221b70c87c5.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke vær redd, jeg tar kun crunches på slike matter.

Jeg driter egentlig i hva du gjør med ryggen din, men det finnes veldig mange bedre alternativer til magetrening.

• Liker 1
Skrevet

Så fint. Da er du som meg, da. Siden jeg får vondt i korsryggen og du i øynene.

Neida, klart jeg gjør det i justerbar stol som er designet for slik bruk. Den senker ryggpartiet slik at motstanden minker opp til det punkt hvor kne møter albue i vannrett linje, der stramme muskler overtar belastningen for korsryggspartiet.

Så ikke vær redd, jeg tar kun crunches på slike matter.

GTFO and get back with planke and squats.

• Liker 1
Skrevet

Siden dere kommer på forsida får vi sammerbeide litt :)

Filmen finner dere ved å søke på Elliot Hulse: squats do not stregthen your core

Se videoen og les tipsene i kontekst, da. Mulig du ikke får sixpack av knebøy, men det får du f*** ikke av situps heller. Men når du tar knebøy må du bruke støttemuskler og deriblant magen for å holde deg stabil => sterkere mage.

Skrevet

Trener absolutt null dedikert/iso core og core er ikke noe svak-punkt for min del :D

Men, i øvelser som tung benk/bøy/mark bruker jeg å gjøre som Louie Simmons anbefaler å ha semi-løst belte men flekser magemusklene alt jeg makter mot beltet i løftene noe som gjør at de blir med på løftinga.

Se videoen og les tipsene i kontekst, da. Mulig du ikke får sixpack av knebøy, men det får du f*** ikke av situps heller. Men når du tar knebøy må du bruke støttemuskler og deriblant magen for å holde deg stabil => sterkere mage.

Enig, kjører man for eks. høyrep på tung Zerchersquat (uten belte) blir man iallefall tvunget til å bruke magemuskulaturen uttav helvette. :p

Skrevet

Har aldri brukt belte, går jeg glipp av noe?

Magen i seg selv er et belte, men med en belte får du enda større buktrykk da du kan presse magen imot beltet. Så ja du går glipp av litt.

Skrevet

Når behøver man det? Er det over en viss grense man burde starte med det?

Når det er støttemusklene som gjør at du ikke kan ha noe særlig fremgang, f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...