Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtteøvelser kommer jeg til å kjøre litt egenkomponert - på skulderdagen i dag skal jeg f.eks ha med facepulls/foroverbøyd sidehev for bakside skuldre, intern og ekstern rotasjon, sidehev og muligens shrugs, regner med ryggdagen blir lang nok uten upper traps i tillegg :)

 

Trener 5/3/1 som jeg har trent de fleste programmer - Tungt på baseøvelse i begynnelsen av dagen, og større, lettere sett på "pynteøvelser" og stabilisering etterpå. Sånn sett er programmet perfekt for meg, fordi styrkeprogresjonen i de store øvelsene er hugget i stein :thumbup:

 

 

 

Edit: Kan vel egentlig si jeg kjører Dave Tate's Periodization Bible-varianten.:cool:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Jeg pulte bicepsene mine i dag med EZ-stang. En øvelse der du skal løfte stanga 90 grader fra nede x ganger med x kilo og løfte stanga igjen fra 90 grader til 180. Deretter fra nede helt opp til 180 grader. Anbefaler dere også å gjøre denne ;)

 

Merker at bicepsen vokser nå, deilig <3:)

Du merker nok at du har kjørt den helt ut, i hvert fall. ;)

Lenke til kommentar

Da var man hjemme igjen fra sverige.

2kg kyllinfilet

2kg med grønnsaks-mix(gullerot, minimais, brokkoli osv)

4,5kg med kyllingvinger (på crisp i micro er dette godteri for meg=

2kg med karbonadekøttdeig

 

5,4 kg med on serious mass (jordbærsmak)

1,1 kg med xtend scivation (eplesmak)

 

2 brett med cola

2 brett med ramløsa

 

Går over på dagturnus i jobben min nå, så satser på og klare ei økt før jobb hver dag i uka, og ha treningsfri i helgene.

Lenke til kommentar

Eg er ekspert til å laga smaklaus mat. Hjelper ikkje kor mykje krydder, grønnsaker og greier eg tar med så er resultatet uansett platt og smaklaust. Resultatet blir vanlegvis grillkrydder og ein eller anna ferdigsaus på flaske. Skulle meldt meg på Hellstrøm Rydder Opp Hjemme.

 

Egg er eg for så vidt god på, dei er eg veldig nøgd med. Men baconet har eg aldri fått sprøtt.

Lenke til kommentar

Jeg pulte bicepsene mine i dag med EZ-stang. En øvelse der du skal løfte stanga 90 grader fra nede x ganger med x kilo og løfte stanga igjen fra 90 grader til 180. Deretter fra nede helt opp til 180 grader. Anbefaler dere også å gjøre denne ;)

 

Merker at bicepsen vokser nå, deilig <3:)

 

Jeg har alltid kjent den der som 21, der du tar 7 nedre halvdel, 7 øvre og 7 komplette.

 

 

Må trekke tilbake tidligere statement om hva jeg kommer til å kjøre i 5/3/1: Kommer til å følge Dave Tate's Periodization Bible mye nøyere, med et par tilleggsøvelser der de passer.

 

Dag 1 var nemlig overraskende TUNGT.

 

Først skulderpress m/stang opp til dagens 5+ (ble 8)

 

så 5x20(!) pushups

så 5x10 chins

så 5x20 pushdowns.

 

Det ble dropset på pushdowns, for det var virkelig bare å torturere allerede daukjørte muskler. Her er det tydeligvis bare å spise godt, for her er det all mulig typer failure :p

 

I morgen er det tung mark og tortur av hamstrings. Likere.

 

 

 

edit: Grats med medlemskap i det gode tresifferselskap, Fredrik!

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Faen, må skjerpe meg og begynne med markløft! Har droppa det ettersom jeg syntes teknikken er litt krevendes, men må bare jobbe med det!

 

Da var man hjemme igjen fra sverige.

2kg kyllinfilet

2kg med grønnsaks-mix(gullerot, minimais, brokkoli osv)

4,5kg med kyllingvinger (på crisp i micro er dette godteri for meg=

2kg med karbonadekøttdeig

 

5,4 kg med on serious mass (jordbærsmak)

1,1 kg med xtend scivation (eplesmak)

 

2 brett med cola

2 brett med ramløsa

 

Går over på dagturnus i jobben min nå, så satser på og klare ei økt før jobb hver dag i uka, og ha treningsfri i helgene.

Ikke værst! Hva vart prisen?

Lenke til kommentar

Noen som kort vil forklare meg 5/3/1?

 

 

 

Og, ingen som har et svar her? :)

Henger meg på denne! Kunne tenkt å lære litt mer om 5/3/1, er en del som kjører det ser jeg.

 

Når det gjelder å drikke vann mens man tar kreatin, telles all væske, eller er det bare vann?

I melk er det jo 80% vann, vil dette da telle som vann? Det samme med brus og andre leskedrikker, man får vell utnytta vannet like bra som vanlig vann?

Lenke til kommentar

Du har ikkje sagt noko om antal dagar, men det er greit.

Knebøy - Sleng inn markløft og. På eit 3-dagars program kan du ta 2 dagar knebøy og 1 dag markløft. Begge øvelser er veldig gode, men pass på riktig teknikk.

Skråbenk manualer - Bytte med vanlig benk? Er det ulemper med det? - Skråbenk oppover eller nedover? Oppover tar litt skuldre, nedover tar meir bryst. Benkpress funker til brystet.

Roing bredt - har ikke bredroings'stanga' som skal festes på, har bare smal roing. Går det an å gjøre dette istedenfor? Evt. bytte med hangups / chinups? - Det er ikkje den store forskjellen på brei og smal, det beste er ein kombinasjon. Framoverbøyd roing er kanskje eit alternativ, men den har litt meir teknikk. Trur ikkje det er noko problem med kun smal roing.

Arnoldpress -

Bicepscurl - er det dumt å gjøre dette med EZ-stang på "preacher-benk"? - Heilt topp!

Tricepspress - er dette det det samme som franskpress? - Jepp. Trur franskpress er med stang og tricepspress med manual. Betyr ingenting, anna enn at manualer kanskje er betre sidan begge armane får løfta like mykje.

Mage - pallof press? - Pallof, planke, push-planke, pike, rollout. Velg dei du synest fungerer best.

 

Er litt usikker på hva som går an å bytte ut og endre på uten at effekten blir ødelagt. Har dere meninger?

Sjå på kva musklar som blir aktivert, kva øvelsen går ut på. Ein tricepsøvelse er ein tricepsøvelse, den aktiverer triceps. Kva øvelser du velger betyr i praksis lite så lenge programmet er balansert og du har riktig teknikk. Enkelte øvelser er kanskje betre eller dårlegare enn andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...