Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg må nesten bare spørre her...

Hvor viktig er det å drikke melk når du trener (som toppidretts utøver)?

 

Håper ikke dette er feil bruk av posten...

 

Andreas

Faktisk ganske viktig! Melk inneholde 3,3g proteiner pr 100g, altså 33g literen. Dessuten er det jo som kjent mye annet nyttig i melk. Det styrker skjellettet og masse rart også, så melk er fint!

Så er det diggere å blande pulveret med melk en vann :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må nesten bare spørre her...

Hvor viktig er det å drikke melk når du trener (som toppidretts utøver)?

 

Håper ikke dette er feil bruk av posten...

 

Andreas

Faktisk ganske viktig! Melk inneholde 3,3g proteiner pr 100g, altså 33g literen. Dessuten er det jo som kjent mye annet nyttig i melk. Det styrker skjellettet og masse rart også, så melk er fint!

Så er det diggere å blande pulveret med melk en vann :p

word.. det er nammenam da! :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg må nesten bare spørre her...

Hvor viktig er det å drikke melk når du trener (som toppidretts utøver)?

 

Håper ikke dette er feil bruk av posten...

 

Andreas

Faktisk ganske viktig! Melk inneholde 3,3g proteiner pr 100g, altså 33g literen. Dessuten er det jo som kjent mye annet nyttig i melk. Det styrker skjellettet og masse rart også, så melk er fint!

Så er det diggere å blande pulveret med melk en vann :p

word.. det er nammenam da! :dribble:

Ikke med scitec protein delight, men med PF sine er det knall...

 

Er det bare meg eller virker det som om sport/idrett delen er blitt mer "pop" ?

Lenke til kommentar
lperik:

Du sier du har vært på sykehus i 5 dager.. Vil det si fra nyttårsaften av? Bare lurte på om det har noe med trening/kreatin kombinert med en fyllekule på nyttårsaften..

Ligget der siden nyttårsaften ja, med kraftige brystsmerter. Legene trodde først det var hjerteattack, men fant senere ut at jeg hadde fått en slags infeksjon på en "hjertepose" :dontgetit: Hadde visst ikke noe med fyllekula å gjøre, var bare veldig dårlig timing!

 

Ikke farlig å drikke sammen med kreatin, men det tar vekk noe av vitsen med å bruke det. Burde egentlig stoppe å drikke om en skal trene særiøst, evt drikke minimalt (1-2ganger i mnd max) for å få best resultat. Prøvde selv i hele høst og har vokst en hel del mer en det jeg har gjort tidligere da jeg kjørte usunn livsstil og alkohol.

Lenke til kommentar
lperik:

Du sier du har vært på sykehus i 5 dager.. Vil det si fra nyttårsaften av? Bare lurte på om det har noe med trening/kreatin kombinert med en fyllekule på nyttårsaften..

Ligget der siden nyttårsaften ja, med kraftige brystsmerter. Legene trodde først det var hjerteattack, men fant senere ut at jeg hadde fått en slags infeksjon på en "hjertepose" :dontgetit: Hadde visst ikke noe med fyllekula å gjøre, var bare veldig dårlig timing!

Brukt stack eller noe slikt ?

Lenke til kommentar
Noen som har tips til hvordan å få større bryst til sommeren?

Har klumpete brystvorter som stikker litt ut(kjennes ut som fett), mulig å trene klumpene bort? Har tilgang til Pec-Deck og diverse kabel-utstyr på det lokale senteret(er for ung til benkpress).

Hard benkpress tre ganger i uka, det funka for meg i hvertfall. Ingen er for ung for benken.

Lenke til kommentar

Hard benkpress 3 dager i uka? Blir ikke det litt mye? Når skal kroppen hvile? Jeg sier ikke at det ikke funker på deg, trening funker forskjellig på alle, men jeg tror ikke kroppen min ville fått nok hvile og der er jo da muklene kommer...

Trente nesten ikke i jula, par ganger i uka, og da jeg begynte for fult igjen tok jeg mye mer enn før. Var også synlig resultat

Lenke til kommentar
Hard benkpress 3 dager i uka? Blir ikke det litt mye? Når skal kroppen hvile? Jeg sier ikke at det ikke funker på deg, trening funker forskjellig på alle, men jeg tror ikke kroppen min ville fått nok hvile og der er jo da muklene kommer...

Trente nesten ikke i jula, par ganger i uka, og da jeg begynte for fult igjen tok jeg mye mer enn før. Var også synlig resultat

det er for de i julepausen hadde du en strategisk nedtrening,

du brøyt ned hinnen runt muskelaturen ,så på neste stening raknet muskelfiberene igjen da hinnen ikke var der.

 

det er det som er poenget med å trene med økende belastening i 6 uker så 1 uke pause før man gjør det samme igjen.

 

 

EDIT 3 ganger i uka er ikke for mye, ha er det 4 dagers hvile.

Endret av War
Lenke til kommentar
Prøvde selv i hele høst og har vokst en hel del mer en det jeg har gjort tidligere da jeg kjørte usunn livsstil og alkohol.

Jeg så bildene på veksten din ja. Må si jeg er virkelig imponert overt deg der! :w00t:

 

*se opp til dine resultater*

 

Har selv kjøpt CreaForce og ATPCreatine nå. Får det i morgen i posten tror jeg.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjøpt CreaForce og EFAomega selv nå. CreaForce spiser du etter trening på treningsdager, ATPcreatine på hviledager.

Pass på shakeren når du spiser CreaForce, blir et stort trykk nedi den, ja. :whistle:

Skal passe på det ja..

 

Hva er mest normalt å bruke til CreaForce av vann og melk forresten?

 

Har også kjøpt en sånn EFAOmega. I tillegg har jeg jo en 3kg kartong med ProteinIsolate hjemme (sjokolade) den er nam! :D

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Kjøpt CreaForce og EFAomega selv nå. CreaForce spiser du etter trening på treningsdager, ATPcreatine på hviledager.

Pass på shakeren når du spiser CreaForce, blir et stort trykk nedi den, ja. :whistle:

Skal passe på det ja..

 

Hva er mest normalt å bruke til CreaForce av vann og melk forresten?

 

Har også kjøpt en sånn EFAOmega. I tillegg har jeg jo en 3kg kartong med ProteinIsolate hjemme (sjokolade) den er nam! :D

ikke noe galt med isolate om du er rik,

men det er bedre med nok protein av basic enn for lite protein av isloat

 

med tanke på at 3 kg isolat koster noen hundre mer enn 4kg basic.

 

creaforce blandes i vann ja.

Endret av War
Lenke til kommentar
myseproteinpulver = kun proteinen fra melken

Det er ikke bare myseprotein i melken, melken inneholder mest kasein. Tror forholdet er 20%myse/80% kasein. myse taes opp fort, mens kasein taes opp sent. Kasein har den effekten at det senker farten på opptaket av myseprotein, så f.eks etter trening er det gunstig å blande myse proteinet i vann, så det taes opp fortest mulig.

Lenke til kommentar

Med manualer kan du ta brystpress mer som flies eller hva man skal si.

Bedre for bryst enn benkpress føler jeg.

 

 

Nå sklir det helt ut med treninga for meg.

Trente på tirsdag, det er alt siden jul og har ikke tid idag.

 

Får si jeg skal starte skikkelig neste uke. :p

 

Edit: Leif.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...