Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ligger litt utenfor jeg også. VAr i går, men i dag har jeg ikke vært. Men jeg tror nok det er fordi jeg fremdeles bor hjemme for julen/ferien og det er et sykke å reise til treningsstudioet.

 

Når jeg bor på hybelen tar det 3-5 min å gå opp der..

45min med buss er ikke like fristende.. pluss tilbaketuren på 45 min..

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Ferdig med trening og spising for dagen. Tok meg og min "partner" 2.5 timer å fullføre Workout #2 og det ble skikkelig pressing i dag.

 

Økten ble etterfulgt av proteinpulver, 3 egg, 2 skiver, 200 gram kjøttdeig, 2 glass melk og 2 glass juice.

Lenke til kommentar

Hard benkpress tre ganger i uka, det funka for meg i hvertfall. Ingen er for ung for benken.

poenget er at jeg ikke får lov til å bruke benkpressen på treningsenteret ;)

Er det ingen andre metoder?

Bruk handtler på flat benk, trener du også skråbenk tar du øvre del av brystet og forsiden skuldre, ta decline så tar du undersiden av brystet. Det skal hjelpe ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en treningspartner, men han ditcha ut, han sier at han skal begynne igjen til april da, men men.

Syns det er digg å trene alene å egentlig, for da konsentrer du deg bedre om treninga, du driver ikke å tuller osv med vennen din, når jeg går for og trene så trener jeg, driver ikke å snakker, det tar jeg heller når jeg er ferdig med en økt!

Men som sagt over, det er en fordel med å ha partner, han kan hjelpe deg slik at du får trent hardere! Men personlig liker jeg og trene best alene med fet musikk i øra som får deg gira :D

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ferdig med trening og spising for dagen. Tok meg og min "partner" 2.5 timer å fullføre Workout #2 og det ble skikkelig pressing i dag.

 

Økten ble etterfulgt av proteinpulver, 3 egg, 2 skiver, 200 gram kjøttdeig, 2 glass melk og 2 glass juice.

2,5 timer?? Hadde dere laaaange pauser da elr? :p

Nei, hadde ikke pauser i sammen. Jeg hadde pause når det var hans sett og visa versa. Er viktig å ikke ha lange pauser mellom settene, men mellom øvelsene er det ikke så farlig. Jeg er for utålmodig å ta pauser, dessuten er det mye deiligere å trene intensivt.

Lenke til kommentar

Jeg trener som sagt alene. Men han ene jeg bor med har veldig lyst å starte å trene nå. Jeg tror han kan potensielt bli ganske stor og sterk! :D

 

Tenkte derfor å introdusere han for RYP. Tenkte da å kjøre samme som han, selv om jeg har trent siden mai. Grunnen er at jeg har trent med treningsprogrammet i hodet mitt. Har lest endel på nettet og fått tips fra venner og har trent ut i fra dette, men aldri fulgt et program..

 

Bør jeg da starte på uke 1 på RYP? Siden jeg har grunnlaget ttenker jeg..?

Lenke til kommentar
Hvor lange pauser bruker egentlig folk og ta? Trener jeg veldig tungt pleier jeg og ta 2 min pause mellom hvert sett, for å la musklene hente seg bedre inn, slik at du kan kjøre tyngre på neste sett. Når jeg trener vanlig har jeg sånn ca 30 sec mellom setta!

ta 2 min pause mellom settene om du trener for å gå opp i muskelmasse.

Nervesystemet må hente seg opp igjen.

La oss si nervesystemet ligger på 0 da du begynner på 1 sett,

når settet er ferdig har det sunket til -1 ,så har du 1 min pause så er det

tilbake til 0 igjen, men venter du 2 min er det kommet opp til +1.

Det er grunnen til at man klarer andre settet bedre enn det første.

 

Dette kan ta for lang til ,og da finnes det en genial løsning.

Tren motstående muskelgrupper ,da trenger du ingen pause.

 

biceps 1 sett -så rett på triceps 1 sett- så biceps 1 sett -så triceps 1 sett.

Da har du trent biceps og triceps 2 sett uten en eneste pause.

Sånn kan du gjøre på alle motliggende muskelgrupper.

 

for eks Benkpress og roing osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...