Gå til innhold

Grønning prøver å installere Red Hat


Anbefalte innlegg

Jeg er Linux-nybegynner og vil installere Red Hat 7.2, men er i ferd med å gi opp. Kan noen peke meg til en tutorial som starter fra scratch? Har forsøkt diverse ting med Partition Magic, opprettet linux- og swap-partisjoner før og etter win-partisjonen. Kommer likevel aldri lenger enn til det punktet hvor installeren begynner å mase om partisjonering og partisjoneringstabeller før det skjærer seg.

 

Når skal Linux bli like lett å installere som Windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg prøvd Red Hat men har ikke mye tiltro til den. Men hva med å prøve en annen distro. Jeg bruker Debian. Jeg synes den er konge. Du har jo andre oxo, som f.eks. Mandrake og Slackware er jo mye brukt.

 

Skaff deg super cow-powers med Debian :grin:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


Den 2002-05-29 23:24, tronh skrev:

Når skal Linux bli like lett å installere som Windows?


 

Har du prøvd å installere windows på en maskin der du har brukt hele disken til linux og aldri har installert windows før?

Nei. Så drit i sånne kommentarer. (Excuse my bad french)

 

Sånt som det der er provoserende. Folk som begynner å syte bare fordi de støter på en liten motbakke.

Er det så vanskelig å opprett to partisjoner, en linux og en linux swap, og deretter si til installasjonsprogrammet hvor disse er? Du gir den du kaller Linux partsjon mountpoint / og setter swap partisjonen som swap om det ikke gjøres automatisk.

 

Les en bok. Det er heller ikke vanskelig.

 

Beklager flamingen, men er trøtt og lei :wink:

 

Forøverig vil jeg anbefalle Slackware. Nå har jeg drevet å prøvd mange distroer, og slackware er den som har gitt meg den største positive overaskelsen.

Før var jeg debianoman, men tror jeg vil fortsette med slackware. Den forsøker ikke å herpe partisjonstabellen din heller forresten (så om du partisjonerer med partion magic er den faktisk ganske ideell). Red Hat og Mandrake har blitt litt forvokste og litt for kommersielle spør du meg. De er heller ikke så enkle lenger. (Slackware ER enkel men samtidig like kraftig som alltid).

 

Hmm. Mulig det er litt færre (eller fler for den saks skyld) grafiske setup programmer etter du har installert. Det vet jeg fint lite om da jeg ikke har brukt et grafisk setupprogram siden januar 2000 :wink: (de er så trege og forskjellige fra distro til distro)...

 

 

Natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...