Gå til innhold

Din favoritt hovedkort produsent?


NothgaliC

Hvem er din favoritt Hovedkortprodusent ?  

120 stemmer

  1. 1. Hvem er din favoritt Hovedkortprodusent ?

    • Abit
      34
    • Asus
      37
    • MSI
      21
    • Epox
      8
    • DFI
      6
    • ASRock
      0
    • Gigabyte
      6
    • Tyan
      1
    • Iwill
      2
    • Intel
      2
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel åpenbart at mange her kun har hatt noen få hovedkort, så sammenlignings grunnlaget så og si bortfaller. Personlig har jeg hatt hovedkort fra følgende produsenter: MSI, SOYO, ABIT, ASUS, EPOX, CHAINTECH, SOLTEK og GIGABYTE.

Nå overklokker ikke jeg, så jeg kan ikke si noe om slike egenskaper. Men de kortene som for meg har vært best med tanke på stabilitet, bios og funksjoner er

MSI og SOYO.

Lenke til kommentar

1 hovedkortet: Epox (K6-2 450+++)

2 hovedkortet: Abit (Athlon 1.4GHz+++)

3 hovedkortet: Asus (Athlon 1.4GHz oppgradert til xp2500+ senere)

4 hovedkortet som jeg sitter med nå: Asus (A64 3000+ socket 754+++)

 

Det er de hovedkortene jeg har hatt i maskinen min. Kan se jeg har oppgradert maskinen del etter del en stund (K6-2) ;)

 

De hovedkortene jeg har vært mest fornøyd med er Asus.

Lenke til kommentar
Hva er det med normenn?

 

Påstand 1: 'Jeg velger ASUS fordi alle andre gjør det'

 

Påstand 2: 'Jeg kjører Toyota fordi alle andre gjør det'

 

Er ikke dette litt kjedelig da....

Nå velger ikke jeg Asus fordi "alle andre gjør det". Men jeg velger Asus-hk rett og slett fordi det aldri har vært noe tull med hovedkort fra den kanten. Asus+Intel er en vinnerkombinasjon. P4T-E (i850), P4P800 (i865PE) for ikke å snakke om P4C800-E Deluxe (i875P). Jeg hadde også et hk fra Gigabyte, men det var alltid noe tull med det hovedkortet. Problemene forsvant da jeg satte inn et P4P800 i maskinen. Hadde det ca et halvt år, så ble det solgt til fordel for P4C800-E Deluxe. Han som kjøpte det klokket en P4C 2.4 GHz rett opp til 3.0 GHz, og alt var fryd og gammen. Dessuten er visst ikke Asus så verst på AMD-plattformen heller. Sitter på et Asus A7N8X-E Deluxe som jeg er meget fornøyd med. Så Asus kommer nok til å få glede av mine penger også neste gang jeg skal kjøpe meg maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...