Gå til innhold

Hva er vanlig data-reperasjon/service priser!


Anbefalte innlegg

Vet ikke andre plasser og poste dette! Fant ikke lignende tråder.

 

Hei, jeg tenkte at jeg skulle begynne å hjelpe folk med problemer mye billigere en vanlige datareperatører. Har selv et "kompetansebevis". I den forbindelse lurer jeg på hva orntlige kvalifiserte datareperatører tar for priser? Arbeid som enkel hardwareoppdatering, innstalering, formatering, gjenopretting av slettet data, skrive over slettet data, instalering av linuxdistroer og andre operativsystem, osv osv. Har hørt at f.eks Elkjøp tar 400kr timen. Hva tar de andre?

Ønsker svar fortest mulig..

 

takker hvært svar :w00t:

 

 

NB: All snakk om datareperasjoner er velkommen!!!!

Endret av DjKs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos oss tar vi rundt 730kr timen, men vi oppererer ikke bare med hele timer, så vi kan ta oss betalt for et kvarter på småjobber (oppgradering av minne/cpu osv.)

Reinstalasjon med backup og driverinstallering kommer seg på 1,5 time.

 

Litt off-topic dette over, men 1000,- timen hørtes mye ut, men under 500 høres lite ut igjen.

Lenke til kommentar

Jeg er student og ønsker å gjøre dette for å få noe ekstra inntekter.

Hva ville dere tatt for å gjøre dette til en kunde?:

- formatering

- Innstalering av xp

- oppdateringer

- Innstalasjon av viktige program og drivere (viruskntroll, brannmur, anti-adware-program, skriveprogram osv)

- osv

NB: Ikke piratkopiert programvare...

Endret av DjKs
Lenke til kommentar

Eg har gjordt litt av dette sjølv, og har då sagt 1000kr for å sette opp ein maskin på nytt med windows, office og antivirus med alle oppdateringer.

 

Dette virker for meg som ein grei pris.

 

NB. Har tatt forbehold mot "trege" (Gamle) og vanskelige maskiner som gjer at det tar lang tid. Fant ut at det var lurt :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at 1000 kroner er billig i forhold til å levere den inn andre plasser.

Husk at det ikkje alltid er like enkelt å finne drivere til alt som er i maskiner ein får inn. Elles så tar det for nokre timer dersom ein skal gjera ein grundig jobb, alt skal virke på topp. Eg lar normalt maskinen stå og kjøre ei stund også, for å sjekke at den er stabil.

Lenke til kommentar

Jeg selv tar 400,- fast pris for å bygge ny maskin med programvare. Det som er greie med den prisen er at jeg får en del kunder siden det er billig. Men også siden de har noe fast pris å forholde seg til uten å få "hakeslep" etter arbeidet.

 

PS. Utlegg for utstyr er ikke inkludert i prisen selvsagt ;)

Lenke til kommentar

Amundo: Gjelder dette bare nye maskiner, eller P2 maskiner som folk skal presse Windows XP inn på?

 

Uansett så trur eg ikkje folk flest bryr seg om det koster meir. Det er uansett billig. Alternativet er jo å levere den inn, og det koster jo fort fleire tusen, pluss at ein normalt mister alle data. Men du tar kanskje ikkje backup av gamle data. (Sparer jo ein del tid dersom ein slipper å søke gjennom ørten GB med dritt :p )

Endret av smh
Lenke til kommentar

Hehe prisen gjelder for alt arbeid inkludert å få ut backup. Grunnen i begynnelsen for den prisen var at jeg hadde bare litt erfaring men trengte mer. Så prisen sto i henhold til for at jeg skulle lære meg de forskjellige problemstillinger som personer hadde. Men nå er det pågrunn av jeg bruker tiden ganske effektivt.

 

Eks. under installasjon av Winxp så bruker jeg tiden til å fikse en annen eller studerer. Så det jeg tar betalt for nesten er de effektive tiden jeg bruker på maskinen. Men vurderer selv å justere den til 500,- siden det er et fint tall ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at vanlige firmaer kommer opp i 700 kr klassen i rimen siden de har en del administrasjonsutgifter og lønning til personen som skal gjøre arbeidet. Men for en privat person som skal gjøre jobben så burde det ikke koste det noe særlig men heller ikke at det opptar for mye av fritiden at det er verdt det :roll:

 

Men det om det er ikke vanskelig er forskjellig til person. De som ikke har noe særlig peiling må bruke en del tid for å lære seg tingene som de ikke har egentlig tid til. Eks. fedre eller mødre ;)

 

Grunnen også prisen min er lav er at de kan komme til meg en en gang til for en ny reperasjon siden en person kan bare ta imot 1000,- per person i året uten å måtte skatte for det lovlig :roll:

 

Ps. Ja for gode venner eller familie gjør jeg det selvfølgelig gratis .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...