Gå til innhold

Hva er vanlig data-reperasjon/service priser!


Anbefalte innlegg

har hatt et par kunder inne som har vært hos et "hobby"-verksted.

 

der fikk de installert windows xp og "alt det nye" gratis.

 

når de da kom inn til oss uten lisensnøkkel måtte vi forklare

situasjonen til dem, at vi ikke kunne installere windows uten

en gyldig lisens.

 

de ender da som oftes enten med å gå til "kompisen" sin,

eller ved å måtte betale 800-900 ekstra for en lovlig lisens.

 

uansett er firmaet som driver lovlig og skikkelig den store

stygge ulven hver gang.

 

innimellom finnes det jo faktisk fornuftige mennesker da :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk undervurderer seg selv med å tro at PC-bygging er en rimelig vanskelig oppgave, men det er det tvert i mot.

 

Dette er fyrste, og sikkert siste, gong eg er einig med Th0mas..

 

Drittunger (beklager uttrykket, men denne saken irriterer med litt) som knapt er kjønnsmodne og som krev 800kr/h for å installere WinXP bør få seg litt med bjørkeriset.. Fyrst av alt så er det ikkje heilt stuereint å utnytte folks mangel på kunnskap.. For det andre gjer 95% av dykk dette svart..

 

[edit]Det koster til sammenligning rundt 850kr/h for innleigd jr-konsulet frå konsulentfirma. Normalt sett er dette proffe folk som har div. utdanning, erfaring ikkje ikkje minst papirene i orden... Skjønner ikkje folks evne til å bli lurt igjen, og igjen, og igjen..[/edit]

 

Ein bilverksad (som også kunne utnytte folks manglende kunnskap om bilmotorer og girkasser) kan faktisk forsvare ein timespris på 800kr.

Dei har betydelege utgifter, feks. leige av lokaler (som for blir 2000kr/m²), utgifter til delelager, svinn, arbeidsgiveravgift, lønn og anna sjait (f.eks. mva, som 25% eller 200kr) av dei 800%). Skal ein arrangere julebord for dei tilsette så kan ein regne 1500-2000 pr/pers... Med tredve anstatte blir det litt..

 

Kva skal de nebbete hoby-nerder betale? Skulelunch? Eller får de penger av mamma til det også?

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar

Jeg maa si meg helt enig i det Mr. nmedaas sier her ja. At folk som gjerne driver dette privat og skal ha rundt 1000kr syntes jeg er uhoert business. Hvor mange av dere som driver med dette har registrert dere som et eget firma eller personsforetak?

 

Naa skal ikke jeg gaa ut aa legge skyld paa noen, men jeg tipper at endel driver dette "under teppet", skulle jeg selv ha gjort dette hadde jeg nok ikke tatt mer enn 400-500kr slik som en tidligere nevnte i traaden.

 

Nei huff, 750-1000kr, hva slags utlegg har dere siden dere maa ta saa mye? Hvor lang tid tar jobben? Skal du jobbe faar du ikke en slik lonn med mindre er er vanvittig dyktig og kosulent. Som en privat person hadde jeg takkent fint ja til 4-500kr for slikt arbeid, men meg om dette ok?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Ein liten ting:

Når eg sa at ein jr-konsulent koster 850kr/h så er det prisen bedrifta betaler for konsulenten. Ikkje kva konsulenten får betalt.

Hadde ein hatt 850kr/h hadde det blitt 6375kr/dagen, og nesten 32 000,- pr. veke. Urealistiske lønning for ein uutdanna skuleelev? Jepp.. (Og dei fleste andre..)

For dykk som må spe på stipendet: Skaff dykk ein jobb på rema/rimi og få 95kr/h (huks å trekke frå 36% skatt) som andre folk.. Ikkje klag på at de får lite når de tar 400kr/h for ein drittjobb som bestemor mi ville klart..

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...