Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)


guezz

Anbefalte innlegg

Siden du bemerker at X700 XT har 128bits minne, bør du vel også gjøre det med Nvidias 6600-serie...?

Ellers en fin guide!

Jeg gjør det, i overskriften...

Kortene rangert etter ytelse (alle er 256-bit, utenom 6600 GT/X700XT)

Jeg kan godt også inkludere 128-bit under 6600 GT-avsnittet hvis det hersker noe som helst tvil om dette.

 

Edit: *Inkludert*

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke to typer 6600gt(Gainward), et som klokker bra og et som ikke er fult så bra?

Den som klokker bra koster jo 2700kr :ermm:

:!: Hvis den koster 2 700 kroner, vil en selvsagt kjøpe en 6800 GT til noen hundrelapper mer.

 

Jeg synes 6800 NU virker som et bra valg hvis en ikke har råd til en 6800 GT.

Lenke til kommentar

Betyr det at "ASUS V9999 Geforce 6800 GT 128 MB" er bedre enn 6600GT?! (uten modding) Er det meningsløst å kjøpe dette kortet fremfor et 6600GT siden asuskortet ikke er et "fullverdig 6800gt"?

 

P.S. Noen webshoper som har 6600GT AGP på lager? jeg finner ingen..

Endret av AlienCoke
Lenke til kommentar
Betyr det at  "ASUS V9999 Geforce 6800 GT 128 MB" er  bedre enn 6600GT?! (uten modding)  Er det meningsløst å kjøpe dette kortet fremfor et 6600GT siden asuskortet ikke er et "fullverdig 6800gt"?

 

P.S. Noen webshoper som har 6600GT AGP på lager? jeg finner ingen..

ASUS V9999 Geforce 6800 GT 128 MB er betydelig raskere enn 6600 GT grunnet de ekstra 8 pipelines. Hvis en vurderer Asus-modellen er det mer hensiktsmessig å kjøpe en ekte 6800 GT til noen hundrelapper mer. :)

 

6600 GT kan, etter hva jeg vet, ikke moddes.

Lenke til kommentar

Retail betyr at en får full bundle, altså all programvare og tilleggsutstyr. Dette kan være spill, programvare (eks: til DVD), kabler (til s-video o.l.) og mm. (DVI-til-VGA-adapter). Hvis den selges som Bulk vil en som oftest bare få med manuall og driver-cd. Jeg har aldri bestilt skjermkort som er bulk og vet derfor ikke om den kommer uten orginaleske, noe som er tilfellet med lydkort, dvd-rom o.l.

 

Kortene du har linket til ser like ut, utenom prisen, da. :p Merk at selv om begge er Retail, betyr det ikke at en får den samme bundle med begge.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ville en 300w power klart en 6800gt??? har bestilt en sånn nå å har ikke lyst å drit meg ut når den kommer med reboots eller andre feil.

 

aner ikke hvem so, har lagd poweren min men kabbiset mitt er et awantek med power. noen som veit eller har erfaring med 300w å 6800gt? ;)

Lenke til kommentar
Ville en 300w power klart en 6800gt??? har bestilt en sånn nå å har ikke lyst å drit meg ut når den kommer med reboots eller andre feil.

 

aner ikke hvem so, har lagd poweren min men kabbiset mitt er et awantek med power. noen som veit eller har erfaring med 300w å 6800gt? ;)

Har du prøvd strømforsyningskalkulatoren? En kvalitets-PSU vil nok klare det greit hvis det ikke er for mye deler (harddisker o.l.) i datamaskinen. Jeg tviler på at den PSU-en klarer å drive skjermkortet.

Lenke til kommentar
Ville en 300w power klart en 6800gt??? har bestilt en sånn nå å har ikke lyst å drit meg ut når den kommer med reboots eller andre feil.

 

aner ikke hvem so, har lagd poweren min men kabbiset mitt er et awantek med power. noen som veit eller har erfaring med 300w å 6800gt? ;)

Har du prøvd strømforsyningskalkulatoren? En kvalitets-PSU vil nok klare det greit hvis det ikke er for mye deler (harddisker o.l.) i datamaskinen. Jeg tviler på at den PSU-en klarer å drive skjermkortet.

okey systemet mit bruker 319w med: :dontgetit:

 

xp3000

768mb ram(3 stykk 256)

6800gt sim jeg fikk i dag

1stk maxtor 120gb

2stk lysvifter

 

huff dette lyder ikke bra vel??? skal stikke hjem nå å prøve nu håper det går bra az :no::dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Det hersker en generell aksept blant folk flest om at det er lite lønnsomt å kjøpe X800 Pro

 

Ikke helt heldig den, med tanken på SFF-eiere rundt om i landet hvor dette faktisk er et godt alternativ pga "lav" psu (her menes watt, ikke svak!) , begrenset plass og det faktum at man ikke ønsker å hive ut -enda- en høvding for VIVO utgaven.

Lenke til kommentar
Det hersker en generell aksept blant folk flest om at det er lite lønnsomt å kjøpe X800 Pro

Ikke helt heldig den, med tanken på SFF-eiere rundt om i landet hvor dette faktisk er et godt alternativ pga "lav" psu (her menes watt, ikke svak!) , begrenset plass og det faktum at man ikke ønsker å hive ut -enda- en høvding for VIVO utgaven.

Dette er faktisk feil. Jeg har mange som har en 6800 GT i shuttlen sin (husk at en 6800 GT bruker bare 7 watt mer ved burn), hvor noen til og med har overklokket kortet. Det er selvsagt verre med en 6800 Ultra grunnet kjøleløsningen.

We setup our SN95G5 system with an Athlon 64 3800+, 1GB of OCZ DDR400 SDRAM, a 16X DVD-ROM drive, 250GB Maxtor hard drive, and, most surprisingly, a GeForce 6800 GT graphics cards. The entire system ran with no problems.

En 6800 GT tar ikke noe særlig større plass enn en X800 Pro.

 

Du tar også feil angående prisen da du kan få VIVO-utgaven for bare 200 kroner mer enn non-VIVO-utgaven. HW sin prisguide.

 

Konklusjonen er at en bør kjøpe VIVO-utgaven framfor non-VIVO-utgaven hvis en vurderer X800 Pro. (Husk at da mener jeg at en bør flashe VIVO-en til XT PE! Dette gjøres selvsagt på eget ansvar!)

 

Men jeg takker for dine innspill! :)

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Ville en 300w power klart en 6800gt??? har bestilt en sånn nå å har ikke lyst å drit meg ut når den kommer med reboots eller andre feil.

 

aner ikke hvem so, har lagd poweren min men kabbiset mitt er et awantek med power. noen som veit eller har erfaring med 300w å 6800gt? ;)

Har du prøvd strømforsyningskalkulatoren? En kvalitets-PSU vil nok klare det greit hvis det ikke er for mye deler (harddisker o.l.) i datamaskinen. Jeg tviler på at den PSU-en klarer å drive skjermkortet.

hah det funker yeah!!! men pc,en min er litt mer ustabil. kjører på 400/1100

 

skal kjøpe ny strømmforsyning snart :(

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest hele guiden, men ikke alle tilbakemeldingene, så beklager hvis dette har vært nevnt... (tviler på at det har det...)

 

Først og fremst: Digger guiden! :thumbup:

 

Vel, X800XL; Du får nå d billigste til 2750,- på komplett.no Sapphire X800XL

(EDIT: Vel vel, nå og nå fru Blom... Men det er nå i d minste på listene til den prisen.. kan vel ikke si så mye mer om mange andre pci-e kort heller...)

 

I og med at prisen er sunket såpass, kunne du kanskje gjort litt om på det du har skrevet ? Hvis X800XL -som ifølge guiden din kan konkurrere med et 6800GT- fåes til 2750,- mens et GT kort koster 3800,- så burde kanskje omtalen om X800XL vært litt mer positivt vinklet i tillegg til prisforandring i tittel ?

 

Anyways, nice guide, og keep up the good work :thumbup:

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar
Nå har jeg lest hele guiden, men ikke alle tilbakemeldingene, så beklager hvis dette har vært nevnt... (tviler på at det har det...)

 

Først og fremst: Digger guiden! :thumbup:

 

Vel, X800XL; Du får nå d billigste til 2750,- på komplett.no Sapphire X800XL

(EDIT: Vel vel, nå og nå fru Blom... Men det er nå i d minste på listene til den prisen.. kan vel ikke si så mye mer om mange andre pci-e kort heller...)

 

I og med at prisen er sunket såpass, kunne du kanskje gjort litt om på det du har skrevet ? Hvis X800XL -som ifølge guiden din kan konkurrere med et 6800GT- fåes til 2750,- mens et GT kort koster 3800,- så burde kanskje omtalen om X800XL vært litt mer positivt vinklet i tillegg til prisforandring i tittel ?

 

Anyways, nice guide, og keep up the good work :thumbup:

Takker for dine innspill og komplimenter! Det ser ut til at du har rett angående prisen. Som unnskyldning har jeg at det vil være svært omfattende å sjekke skjermkort-prisene til alle butikker, når prisguiden tydeligvis ikke alltid stemmer. Jeg skal følge dine innspill, og skal i tillegg skrive at leseren må være oppmerksom på at prisene er basert på prisguiden, derfor må prisene taes med en klype salt.

 

*Inkludert*

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...