Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)


guezz

Anbefalte innlegg

angående "wattkalkulatoren" så må jeg si at beregningen av minne var merkelig, du skal ikke oppgi hvor mye ram du har, bare hvor mange brikker du har i........en 128 brikke bruker da mindre en en 512 brikke.............

Uansett så mangler ddr2 minne på kalkulatoren. :thumbdown:

 

Men ellers var den kjekk :p

 

 

 

 

 

 

 

 

Kjempebra guide forresten! :w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

blir ikkje klok på dette.

 

6800LE = omtrent like rask som 9800 Pro

 

6600GT = 25% raskere enn 9800 pro.

 

6600gt: AGP-versjonen har tilnærmet lik pris som 6800 NU (1800kr ?)

 

6800 nonultra: kor rask er den i forhold til 6600GT ? ca 15 % raskere ? siden 6600GT er 25% raskere enn 6800LE ?

 

utrulig bra guide forresten!

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar
blir ikkje klok på dette.

 

6800LE = omtrent like rask som 9800 Pro

 

6600GT = 25% raskere enn 9800 pro.

 

6600gt: AGP-versjonen har tilnærmet lik pris som 6800 NU (1800kr ?)

 

6800 nonultra: kor rask er den i forhold til 6600GT ? ca 15 % raskere ? siden 6600GT er 25% raskere enn 6800LE ?

 

utrulig bra guide forresten!

6800 LE kan softmoddes og da få en ganske stor ledelse ovenfor 9800 Pro, men da må en selvsagt ta risikoen dette innebærer. Det er heller ikke sikkert at det blir vellykket.

 

De prosentene jeg har skrevet må selvsagt tas med en klype salt da dette er en pekepinn jeg har laget ut ifra anmeldelser jeg har lest. Hvordan de yter i forhold til hverandre er varierende fra spill til spill, oppløsning og ved bruk av AA og AF.

 

6800 NU er i gjennomsnitt en del raskere enn 6600 GT, kanskje nærmere 10%. Jeg anbefaler å lese noen anmeldelser, gjerne noen av dem jeg har i guiden for et mer nyansert bilde over ytelsen.

 

AGP-versjonen av 6600 GT koster bare 400 kroner mindre enn 6800 NU, kanskje litt feil å skrive tilnærmet lik, men du forstår sikkert hva jeg mener.

Lenke til kommentar

viss 6800 NU er bare ca 10% bedre enn 6600GT så vil det da vere lurt å velge 6600GT da ? siden prisforskjellen er så stor... snakk om 700 kr her.

 

spør fordi eg står mellom dei 3 kandidatane :)

 

har lest at 6800LE har veldig dårlig vifte og bråker en del, dette er ikkje tilfellet på 6800 NU. er det slik på 6600GT ?

Lenke til kommentar
viss 6800 NU er bare ca 10% bedre enn 6600GT så vil det da vere lurt å velge 6600GT da ? siden prisforskjellen er så stor... snakk om 700 kr her.

 

spør fordi eg står mellom dei 3 kandidatane :)

 

har lest at 6800LE har veldig dårlig vifte og bråker en del, dette er ikkje tilfellet på 6800 NU. er det slik på 6600GT ?

Hvis du skal ha PCI-E er det kanskje ikke verd det, men PCI-E-versjonen av 6800 NU koster 2766

 

6800 LE har dårlig vifte og støyer? Det vet jeg dessverre lite om.

 

Hvis en liker å softmodde kan en få 16 pipelines ved å kjøpe 6800 NU.

 

Hvis du ikke skal softmodde er 6600 GT et bra valg. Jeg tror ikke du vil angre på kjøpet hvis du velger den.

Lenke til kommentar

6800 LE vs. GT6600 Top Edition

 

Har en "gammel" prosessor som har en ytelse rundt 2600 XP+ (klokket applebread).

 

I og med at jeg ikke kommer til å oppgradere prosessoren trenger ikke skjermkortet og være så "fremtidsrettet." Men hvilken av kortene vil bli mest hemmet av min prosessor?

 

Er det fortsatt like "lett" å åpne LE kort eller har dette blitt sperret på de nyeste kortene som det ryktes om.

 

GT6600 TOP leveres med 1.6ns DDR3 og har standardfrekvens på 500mhz.

I og med at det er 1.6ns minne burde overklokking til 600 mhz være garantert?

 

 

 

(Nå var jeg flink som postet i sticky posteren )

:green::green:

Lenke til kommentar
det er da strengt tatt x800xl og ikke x850xl...

En teit skrivefeil fra min side.

 

det skal jo også nevnes at x800xl går litt raskere, men er billigere enn x850 pro...

Det er ikke feil å si "yter derimot ikke noe særlig bedre enn X850 Pro", men du har rett i at X800 XL yter litt bedre. Det er dog minimalt. X800 XL er billigere? Det vet jeg ingenting om siden det ikke finnes noen priser i Prisguiden Du baserer sikkert utsagnet på "anbefalt utsalgspris", da vil X800 XL koste $50 mindre. X800 XL vil dermed være et bedre kjøp enn X850 Pro hvis dette også gjelder i Norge.

Lenke til kommentar
Bra guide. Denne trur jeg mange kan få bruk for  :thumbup:

Tusen takk til alle for all den rosen jeg har fått. :blush: Jeg håper at mange kan få et lettere valgt etter å ha lest posten min, noe som var grunnen til initiativet fra min side.

 

Nå begynner jeg å bli virkelig fornøyd med hvordan guiden har utviklet seg. Jeg tror at den begynner å bli ferdig, hvis da dere ikke ser noe som bør forandres på eller tilføyes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...