Gå til innhold

Hvordan få Console i CS:Source!


Anbefalte innlegg

Hvordan få console i CS:Source

 

1. Det første du må gjøre er å legge til "-console" i Launch Options i CS:S. Dette gjør du ved å høyre klikke på CS:S i "Play games" menyen is team (Se bilde 1)

1.jpg

 

2. Deretter kommer du til ett bilde som ser slik ut (bilde 2)

 

Her trykker du på "Launch Options", og legger inn de ønskede kommandoer (I dette tilfellet "-console", som vist i den nederste røde ringen)

2.jpg

 

3. Deretter må du binde en knapp til "toggleconsole" kommandoen. Dette gjør du ved å gå inn i cfg mappa i CS:S og opprette en fil du kaller "autoexec.cfg".

 

Mappa finner du i "X:\steam\steamapps\dinemail\counter-strike source\cstrike\cfg" der X er disken, og dinemail er din e-mail.

 

Her lager du ett nytt txt dokument, legger inn det som vises i den røde ringen på autoexec.cfg og velger "Save as" og skifter filendingen til CFG istedet for TXT.

 

"bind "F3" "toggleconsole" vil knytte F3 på keyboardet ditt til console kommandoen

"/" er den knappen som tilsvarer "|" knappen i CS:S. Så hvis du vil ha console knappen på samme sted som i CS1.x, bind denne slikt jeg har gjort.

EDIT: Okei, nå er jeg litt forvirra selv. Det viser seg at "\" muligens er den knappen som tilsvarer "|"... jeg binda begge to til det for å være sikker ^_^

 

Du trenger ikke andre kommandoer i denne fila, men det er fint å legge inn ting her, ettersom den blir eksekvert hver gang du starter CS:S.

3.jpg

 

4.Det neste du må gjøre er å gå inn i CS:S, velge options-> keyboard->advanced (Se røde ringen) Huk av "Enable developer console (~)"

4.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo med mye tøys i den guiden da, ville kanskje rensa den opp litt.

 

For det første, man skal skrive bind \ toggleconsole, ikke /, så delete alt og si det istedenfor.

 

For det andre, man behøver ikke gå inn i options og huke av enable developer console greia.

 

Så egentlig kunne den guiden her vært to steps.

 

1. Høyre klikk CS:S ikonet i My Games, velg launch options, og add -console.

 

2. Gå inn i CS:S hvor console nå er kommet opp, skriv bind \ "toggleconsole".

 

Men ellers en bra guide med bilder og greier :p

Lenke til kommentar

ok

 

hadde tenk å skrive en guide selv

men jeg bare deler det jeg har funnet ut her og håper at mr-lee legger dette til i sin guide

 

Først av alt, grunnen til at vi ikkje kan bruke knappen under esc, den gode gammle console knappen, | (å ja, det er | den knappen heter på norske tastatur) til console er at; vi normenn har norsk tastatur språk( Control Panel-> Regional and Language Options-> Languages-> Details-> Default input language) still dette til "English (United States) - US" og du vil se at | (og først med US tastatur hetter denne kanpen "´") brukes da til å både åpne og lukke console

 

det som er løsningen er å binde "toggleconsole" til noe annet enn "|", faktisk så fungerer ikke noen tegen som jeg har gidda å prøvd, o fungerer. vist du bruker o kan du ikke lukke console med o, trykker du o, skriver du bare o i console. bruk derfor esc. har noen funnet en kanpp som kan både åpne og lukke?

 

For å "aktivisere" (i manger på bedre ord) console har vi følgende TO måter; enten skrive -console i lauch options ELLER options-> keybord -> advanced-> enable bla"~"blanoe

 

MEN vist du bruker All Seeing-Eye, kan du ikke adde -console i lauch options(fordi ASE bruker ikke CS:S ikonet i my games, men "C:\Spill\Half-Life\steam\SteamApps\meg\counter-strike source\hl2.exe" og siden dette ikke er en shortcut kan du ikke adde -console på hl2.exe og ASE takler ikke at du skriver -console i "Program Location"

Lenke til kommentar

En annen løsning, som i allefall JEG foretrekker: Lag en fil som heter autoexec.cfg, som inneholder følgende linje

 

bind "F12" "toggleconsole"

 

eksempelvis. Du får da console på tasten F12. Filen skal ligge i

 

Steam\Steamapps\counter-strike source\hl2\cfg

 

Da må du også hake av den developerconsole-greia i spillet for at det skal funke.

 

Parameteren "-console" funker også, men gjør jo at konsollen dukker opp automatisk hver gang man starter spillet. Jeg ble i allefall lei av synet av den i lengden. :p

 

Edit: Auda, jeg leste visst ikke nøye nok i den første posten, løsningen min står jo stort sett beskrevet der allerede. :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...