Gå til innhold

Kvalm av å spille HL2?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er visst ganske mange som blir kvalme av å spille HL2 (meg inkludert), her er et par tråder om emnet:

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=51442

http://www.hlfallout.net/forums/index.php?showtopic=2036

http://www.steampowered.com/forums/showthr...threadid=176796

Er du en av de som blir kvalm så er dette en av løsningene, HL2 er eneste spillet jeg har blitt kvalm av og grunnen er at det er eneste FPS som kjører på FOV 75 istedenfor 90 som er standard.

Så gå i console og skriv sv_cheats 1 <enter> og fov 90 <enter>

Eller gå i notepad og skriv det inn der:

sv_cheats 1

fov 90

Lagre filen som autoexec.cfg i half-life 2/hl2/cfg

EDIT: Funker forresten ikke ha fov 90 i autoexec.cfg, ihvertfall ikke for meg, måtte skrive det inn manualt i konsollen.

Endret av odex
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAHAEAE no offence altså, men dette er seriøst noe av det mest geniale jeg har hørt. LOL :p

Syns bare ja.... Kvalm av å spille liksom.....

Hva er forskjellen på 75 og 90?

Skrevet

Blir ikke kvalm av å spille det ihvertfall.

Eneste spill jeg har blitt kvalm av, var Blade Runner. De scrolleskvensene mellom "scenene" er for jævlige når man er fyllasjuk :sick:

Skrevet

:) Mange som sliter med det på akkurat HL2.

FOV = Field of View

Jo høyere jo mer ser du på skjermen, 90 har alltid vært standard, av en eller annen grunn har Valve valgt 75, som blir som å zoome inn.

Noen som sier det kan komme av at HL2 er locked til 60 Hz også, men det har ikke jeg lagt merke til, står på 75 i 1600x1200. Men det er verdt å sjekke ut.

Skrevet
90 i FOV gir vell ikke tilfeldigvis litt ekstra fps også? :p

Bare lurer....

Hehe, nei.

For å låse diverse oppløsninger til en viss Hz så kan man bruke RefreshForce.

kjipt da :(

Jaja skal uansett prøve å stille til 90 bare for å se hva jeg liker best :yes:

Skrevet
It is the exact opposite of motion sickness, your brain thinks you are moving but your body doesn't.

Interessant.

Siden det ikke rammer meg selv har jeg aldri tenkt på det på denne måten.

Skrevet
Får man noen "fordeler" med denne cheaten?

Gjelder dette CS-S også?

men så prøv deg frem, da.

lav FOV=zoom

høy FOV= vidvinkel

det betyr at du får mer oversikt, men mindre nøyaktighet rett frem med høy FOV. det var i allefall vanlig med høy fov i quake.

Skrevet

Husker da jeg så på en som spilte half life 1 for noen år siden så ble jeg litt småkvalm... har opplevd dette med et annet spill også, hver gang jeg spilte det ble jeg kvalm

Skrevet

Hmm; har følt meg litt uvel når jeg spiller. Trodde det var fordi jeg stappet i meg for mange brødskiver med samme pålegg og ekstra mye sjokolademelk.. eller at den grafiske realismen er så høy i spillet, men det kan være dette altså. Takk for tipset, har lagt inn cfg filen.

Skrevet

Faktisk når eg spiller half life 2 noen plasser, så kjenner eg ett Wow i huet mitt! en rar følelse i augene++ :tease: Men det blir aldri så gale ate g ramler av stolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...