Gå til innhold

80.000 nordmenn kan være lurt av et pyramidespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir mer og mer overrasket over hvor dumme folk det finnes i dette landet. Alle burde vite at slike pyramider vil falle sammen en gang. Nei, ingen sympati fra meg. Jeg ler godt av disse idiotene. :D

Hehe, jeg husker for et par år siden, da en kompis spurte meg om å låne 3000 kr. Jeg spurte hva han skulle bruke pengene til, og det viste seg etterhvert å være et pyramidespill med nesten garantert fortjeneste :roll:. Som den gode vennen jeg er, lånte jeg ham ikke pengene. Han fikk imidlertid tak i penger et annet sted, og det var det siste han så til de pengene. :lol:

Fatter ikke at folk kan være så lettlurte.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi synes synd på de 70 000 idotene?

 

Her er mitt forslag; alle de 70 000 har vært med i pyramidespill. Dette er ulovlig, og derfor bør alle sammen dømmes til ubetinget fengsel. Jeg tror strafferammen er 3 år. Noen som er med i fakkeltog for å få disse 70 000 (inkl. skrøne-BB-Thor) fengslet for en stund. Så kunne anleggsbransjen opplevd gode tider da man måtte ha bygget litt nye soningsplasser.

Lenke til kommentar

T5PC hadde en lovlig struktur, selv om det var en pyramide.

 

@alexf: Som den kapitalistsympatisøren du er så forstår du vel at verdien til en aksje i et selskap avhenger av verdien til selskapet som avhenger av hvor mye man får solgt aksjene for? Med andre ord så hadde aksjene verdi. Forsåvidt, når jeg tenker meg om så var det reelle aksjer i T5PC tror jeg, det er i WGI det er "aksjer". At aksjene i T5PC var kunstig høyt verdsatt og at det det siste året var klin umulig å få omsatt disse aksjene for den verdsatte verdien er en annen sak ;)

Lenke til kommentar
T5PC hadde en lovlig struktur, selv om det var en pyramide.

 

@alexf: Som den kapitalistsympatisøren du er så forstår du vel at verdien til en aksje i et selskap avhenger av verdien til selskapet som avhenger av hvor mye man får solgt aksjene for? Med andre ord så hadde aksjene verdi. Forsåvidt, når jeg tenker meg om så var det reelle aksjer i T5PC tror jeg, det er i WGI det er "aksjer". At aksjene i T5PC var kunstig høyt verdsatt og at det det siste året var klin umulig å få omsatt disse aksjene for den verdsatte verdien er en annen sak ;)

Det heter substans som "bestemmer" aksjeverdien ..

Lenke til kommentar

Jepp, hvis noe ser for godt ut til å være sant, så er det ofte det også.

 

Dette kan sammenlignes litt med disse emailene fra "nigerian royalty" ved at begge deler spiller såpass på personers grådighet og lysten til å tjene penger ufortjent at de glemmer å være kritiske.

 

Lite sympati fra denne kanten og, men jeg håper virkelig at de ansvarlige blir buret inn, dette er jo etter sunt bondevett rent bedrageri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...