Gå til innhold

"Oktember". Beste. Spillmåned. Ever!


Anbefalte innlegg

Dette gjelder måneden fra slutten av Oktober til slutten av November.

Her kan du diskutere spill som kommer i nær fremtid (NTSC slipper er også inkluderte.) Det utrolige med disse spillene er at alle deres forgjengere har vunnet GOTY priser. ( Game Of The Year )

Denne tråden er dedikert til å si hva du måtte ha på hjertet ang. disse spillene. (Overrated? Underrated? Gode eller dårlige?)

Først ut er spillet som er #1 på min toppliste.

 

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

NTSC Release: 17. November

PAL Release: Ukjent. Trolig Februar/Mars

Plattform: PS2

Gjennomsnitts karakter: 95%

914828_20041109_thumb002.jpg

914828_20041109_thumb001.jpg

Relaterte linker:

Ytterlig info @ gamer.no

Flere Bilder

Metal Gear Source

MGS.ORG

Offisiell side

Dette spillet er definitivt #1 på topplisten min og jeg vil sannsynligvis importere det. Orker ikke stresset med å holde meg unna alle slags spoilere som ville vandre på internett.

Kort fortalt; Du spiller "Naked Snake" på 60-tallet som senere blir kjent som Big Boss. Du må spise, bruke kamuflasje for å skjule deg, lege eventuelle sår/beinbrudd/skuddskader, bruke det nye CQC-systemet (Selvforsvar) og ellers leve i junglen. Det er vår alle tiders Hideo Kojima som står bak dette og etter det jeg har hørt/vet bærer spillet den kvaliteten og det detaljnivået som er synonymt med hans navn. (Enhver som er kjent med han vet hva det betyr. :) )

 

 

Grand Theft Auto: San Andreas

NTSC Release: 26. Oktober

PAL Release: 29. Oktober

Plattform: PS2, PC ( 2/3 kvartal 2005)

Gjennomsnitts karakter: 95%

t-69.jpg

t-77.jpg

Relaterte linker:

Ytterlig info @ gamer.no

Flere Bilder

GTA:SA

Offisiell side

Jeg har alltid vært fan av serien men jeg syns dette var litt skuffende selv om grafikken er ok, gameplayet er strålende og det finnes ingen loading-tid.

Syns likevel det var en svakere tittel enn Vice City. (Ellers er spillet litt over-rated IMO. 9.9 hos IGN, 9,6 hos GS og 10 hos Gamer.no - Spillet er ikke perfekt i den stand. Riktignok et mye bedre spill enn det meste som slippes og kanskje det er grunnlaget for karakteren? :) )

Uansett et vannvittig godt spill.

 

Halo 2

NTSC Release: 9. November

PAL Release: 11. November

Plattform: Xbox (PC release er ennå uvisst!)

Gjennomsnitts karakter: 96%

t-40.jpg

t-44.jpg

Relaterte linker:

Ytterlig info @ gamer.no

Flere Bilder

Offisiell side

Har ikke prøvd dette selv men jeg tror, det er som med 1'rn, heftig overrated. Så litt på en venn som spilte og jeg fikk "deja vu" fra de bretten fra Halo som var så like at du trodde du gikk i ring mens du egentlig kom til et nytt sted.

Det virker som om Bungie satser mye Xbox Live denne gangen og dropper singleplayer kampanjen en smule. Det virker heller ikke som om spillet har noe nytt på gameplayfronten men ser for det ut som om det er snekret bra sammen.

 

Prince of Persia Warrior Within

NTSC Release: 30. November

PAL Release: 3. Desember

Plattform: PS2, GameCube, PC, GBA og Xbox

Gjennomsnitts karakter: 96%

17284.gif

Relaterte linker:

Ytterlig info @ gamer.no

Flere Bilder

”Offisiell” side

Det eneste spillet av POP serien jeg har spilt har vært den gamle 2D plattformen for ”hundrevis av år siden”. Glimrende spill det. Har ikke, selv om det ble roset opp i skyene av pressen, prøvd Prince of Persia Sands of Time. Så en trailer av det for ikke lenge siden og det så glimrende ut. (Gameplay inkluder!)

( Prince of Persia Sands of Time PC versjonen på elkjøp til 129,-

Prince of Persia Sands of Time PS2 versjonen på elkjøp til 249,- )

 

Half Life 2

NTSC Release: 16. November

PAL Release: 16. November

Plattform: PC og Xbox (Uvisst når.)

Gjennomsnitts karakter: 96%

t-147.jpg

Relaterte linker:

Ytterlig info @ gamer.no

Flere Bilder

”Offisiell” side

Halflife2.net

HLFallout

Nok å si at Half Life til PC var kanskje verdens beste fps.

’Nuff said siden de fleste kjenner alle til magien til HL. Vil nok ende opp som et av historiens mest huskede spill.

Gleden er nok stor for hva morgendagen har å bringe. (Mindre enn 12 timer nå!)

Wake up Mr. Freeman! (Random gamer! :mrgreen:)

 

Metroid Prime 2: Echoes

NTSC Release: 15. November

PAL Release: 26. November

Plattform: GameCube

Gjennomsnitts karakter: 92%

t-38.jpg

Relaterte linker:

Ytterlig info @ gamer.no

Flere Bilder

Offisiell side

Samus Aran er tilbake.

Har aldri rørt noe Metroid Prime spill selv. :blush: Riktignok respekterer jeg spillene og Retro Studio. Metroid Prime for GC ble også kåret til 2002’s GOTY av mange publikasjoner og magasiner.

 

Vi har som sagt en utrolig, kanskje den beste noensinne, spillmåned med kvalitetsspill for all plattformer foran oss. Bare å begynne!

Det har allerede startet med GTA:SA og Halo 2 mens Half Life 2 følger i morgen.

(Tar også med at denne tråden er heftig inspirert av en annen tråd på et annet forum da. :) Og jeg beklager eventuelle skrivefeil og lignende. PM meg gjerne hvis det er noe saklig du vil ha forandret.)

Mvh Kjetil

Btw, Takk til Lord^ for å ha tittet gjennom og rettet litt.

EDIT: Fiksa thumbnails.

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er litt offtopic, men jeg sier det likevel. Hvorfor sier så mange at singleplayer delen i Halo 2 er lagt så lite fokus på i forhold til multiplayer delen? Bungie har selv sagt gjentatte ganger i deres "developers videos" at vektforholdet er ca. 80% til singleplayer-delen og de resterende 20 til multiplayer og Xbox Live-delen. Om noen har LE dvd'en får man se hvor sinnsykt mye press de hadde på å bli ferdig med spillet, selv om de hadde 3 år på seg.

Lenke til kommentar

Flott tråd dette! Men det er kun to spill som finner et sted i mitt hjerte. Og det er MGS3:SE og GTA:San Andreas(som jeg har kjøpt). Blir bare mer og mer imponert over hva Hideo Kojima klarer å presse ut av en gammel maskin som PS2, rent grafisk. Og det samme med San Andreas, selv om jeg opplever litt lagg iblandt. To spill som fortjener å bli GOTY, men jeg holder knapp med MGS3:SE til GOTY!

Lenke til kommentar

Denne måneden har ikke vært snill mot lommeboka mi. Men pytt, har fått mange fine timer igjen for de pengene. Ikke minst Half Life 2. Det spillet kommer jeg til å huske så lenge jeg lever. Absolutt det beste spillet jeg har spilt. Enda jeg ikke liker spill med sånne monster. Men musikken, grafikken, og historien har revet meg med. ikke minst "Dog" som jeg nesten fikk farsfølelse for. Synd det var så lite med den karen å gjøre... :) GTA San Andreas surrer og går i stua, når det blir stille i huset. Fantastisk hobby vi har!

Lenke til kommentar

Nice tråd, om jeg får lov til å si det! :thumbup:

 

Tilbake til topic, det eneste av de spillene du satt opp der som jeg gleder (gledet) meg til er HL2, som kom ut i November.

 

Dessuten kommer Pirates! og mange andre FETE spill til PC nå i November.

 

For PC er November desidert best for de fleste.

 

Så om vi skulle dele opp denne "Oktember" så ville jeg si at PC får November og konsoller får lov til å ta Oktober.

 

Oktember er nok en av de største spillmånedene på ei god stund ja (faktisk på flere år) med så mange forskjellige stor-spill til gud og hvermann...

 

EDIT: Etter å ha lest mer om Pirates! nå har jeg kommet til den slutning jeg nå har:

JEG HATER OKTEMBER!!!!!!

Tror spill utviklerne at jeg spyr og driter ut fjell av penger?!

Herreguuuuuuuuuuuuuud azz!

Frekke "triks" de skal bruke!

Kan de ikke (spill utviklerne imellom) bare være venner?

De skulle hatt et møte for å finne ut hvem som skulle levert ut spillene først og sist!

"Ok, Gabe, har du tid til å slippe HL2 i August?" "Og så kan du, Carmack, vente litt med DOOM3 til September."

 

 

:p

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...