Gå til innhold

We love trance


Nemesis86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utifra antallet utropstegn i signaturen din regner jeg medd at du er rundt 14-15? Eller?

 

 

ut ofra at du ikke klarte å sjekke profilen min og se fødselsdatoen min så regner jeg med du er 10-11 år gammel?

 

men uansett, for meg er trance/dance/disko eller hva dere nå kaller det, progressiv osv..... bare tull... men noen liker det sikkert.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Det må jeg si..

 

Til dere som kommer til slike tråder som dette, og som tar glede i å tråkke på folk som ikke liker akkurat deres type musikk, med ukonstruktiv kritikk basert på myter og uvitenhet, og sist men ikke minst - mangel på respekt for de som hører på musikk dere ikke liker:

 

Verden hadde blitt et så mye bedre sted om dere kunne holdt dere for gode til å komme med slik hvass og poengløs kritikk, og ganske enkelt akseptere at mange liker forskjellige former for elektronisk musikk. Dette er ikke akkurat religionskrig, og all musikk kommer fra samme smeltedigel.

 

Angående kommentaren om enkle løp og melodier: Rolling Stones har gjort det i alle år, og er fremdeles veldig populære. Et hvilket som helst punk band gjør det, og punken har ikke dødd ut ennå. Ofte er Det enkle det beste.

 

La meg se i CD samlingen min... hm..

 

3 CDer med Metallica, dobbelalbum med Led Zeppelin, Motorspycho, Rolling Stones, Smashing Pumpkins, Oasis, Suzanne Vega, Anne Grete Preus, Prince, DJ Tiesto, Gary Moore, Steve Lawler (Lights out 2), Massive Attack, Vivaldi, Beethoven, Chick Corea and the electric band, Bruce Springsteen...

 

Er jeg da totalt open-minded? Nei, jeg kan ikke fordra danseband musikk. Jeg flyr ikke rundt og slenger dritt om det bare fordi jeg ikke liker det. Nå er det ikke så grusomt mange tråder her på HW.no om danseband musikk..

Lenke til kommentar
Hjelpe meg, hvis man hat brukt litt tid på å trene ørene sine, hører man hvor utrolig enkle temaene og bassgangene i trance er. SKjønner jo at folk er hypp på å danse, men det får da være grenser

Trene ørene? Hvordan gjør man det? Ved å høre på musikk, ikke sant? Da er vi enige, det var fint. Da kan du nemlig ikke være uenig i følgende:

Med mindre du vil at utsagnet ditt skal falle på sin egen urimelighet, så setter du deg ned og lytter på noen av eksemplene av god trance som er nevnt.

 

Du forstår selvfølgelig at det ikke nytter å si at du har hørt nok musikk fra før av, du 'trenger ikke høre på trance for å forstå det'. Har du kjørt bil hele ditt liv, så gjør det deg ikke automatisk til flyger heller.

Lenke til kommentar
jeg hørte en gang en trance nerd spørre en annen trance nerd: "hva hører du på?"

Trance nerden som hørte på musikk svarte "trance." Den andre sa da "ok"

dvs: all trance er helt likt. like dårlig alt sammen.

:!: :!:

 

 

Folk får like hva folk liker. Lurer på hvorfor alltid alle andre som ikke liker akkurat den stilen skal blande seg oppi egentlig...

 

Jeg regner med at du liker rock/metal, såkalt "ekte"musikkk? Vel, jeg er ikke spesielt begeistret for det. Jeg kan si mye stygt og usaklig om rock, men jeg gjør det ikke, fordi det blir feil. Smaken er som baken, nemlig delt. Eller, faktisk, så er den vel mer som et tre med masse forskjellige grener :hmm:

 

Uansett. Om du ikke liker slik musikk, så er det ingen som tvinger deg til å være her. Vennligst ikke rakk ned på musikk du ikke liker, så slipper du mye styr. Vi har hatt mange slike personer her, og jeg begynner iallefall å bli ganske lei slike diskusjoner :/

 

 

 

Personlig så synes jeg mesteparten av "trance'n" som blir diskutert i denne tråden er akkurat like uinterressang som Britney Spears, selv om jeg ikke syntes det et par år siden :)

 

 

Kom akkurat over en ganske sexy låt:

Evil Drug Lords - Climax

 

Ta artistnavnet litt med en klype salt; dette er ikke hardcore, men en veldig deilig (ja, deilig :p) låt. Den er vel litt goa inspirert, men likevel progressiv o sexeh :D

Lenke til kommentar
Det jeg liker med trance er at det har god bass!! Elsker å spille trance høyt med subben på :)

åja.. for det er så dritkult å høre på en bass som går sann:

Dunk! Dunk! dunk! Dunk! dunk! Dunk! Dunk! dunk! Dunk! dunk!

 

seriøst, det er jo ikke rytme, bare en beat!

Prøv å sett deg inn i en bil med 5000W i bagasjerommet du!!

Da skjønner du at "donkingen" er "dritkul"! :cool:

Lenke til kommentar
Hei, jeg er Punk rock fan og rett og slett hater lyden av en trance sang.

Men jeg respekterer andres musikksmak/valg så jeg forbyr dere å disse

de som liker trance, det begynner å bli latterlig.

Poenget med tråden er ikke at dere skal fortelle oss hvor mye dere hater trance. Trådstarter spurte etter våre tre favorittsanger innen sjangeren. Har du ingen, så lar du være å poste. Hvis noen spør etter våre favoritt TV-serier trenger vi ikke sure oppstøt fra folk som ikke liker TV.

Lenke til kommentar
virker som om det eneste metal folk foretar seg er å rakke ned på oss trance elskere. IN TRANCE WE TRUST

Har ikke noe med at de liker metal, det har med at de er intolerante. Det går dessuten fint an å digge metal samtidig som man digger trance. Hvorfor innsnerve musikksmaken sin til en sjanger?

Lenke til kommentar
Det jeg liker med trance er at det har god bass!! Elsker å spille trance høyt med subben på :)

åja.. for det er så dritkult å høre på en bass som går sann:

Dunk! Dunk! dunk! Dunk! dunk! Dunk! Dunk! dunk! Dunk! dunk!

 

seriøst, det er jo ikke rytme, bare en beat!

Nå blir jeg provosert...La nå folk få like hva dem vil. Om du har den innstillingen til alt annet du ikke liker synes jeg faktisk litt synd på deg. Stakkars deg.

 

Om du ikke liker det - ikke bry deg med det. Ihvertfall i denne sammenhengen.

 

 

Trådstarter: Synes dance-versjonen av Eurythmics - Sweet dreams er ganske fet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...