Gå til innhold

We love trance


Nemesis86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner hva du mener....

 

Er enig med deg at det finnes mye dårlig...

Men det gjør det jo innenfor alle musikk sjangre....

Liker ikke Safri Duo selv heller :-p

Liker litt mer REN Trance.... :blush:

 

Liker faktisk oxo endel metall da... men det er bare de største banden jeg kjenner til...

 

Musikk er for alle :D:w00t:

Lenke til kommentar
Trance/techno. :no:

STFU :mad:

 

Alle her nevner jo bare ren pop-dance som er LANGT fra trance. Ekte trance er Melodic Trance og Progressive Trance. Noe som et fåtall av dere har hørt. Sjekk ut Armin Van Buuren live hver torsdag (ASOT) Another State Of Trance, noe som er fantastisk bra. Mye progressivt og melodic der.

 

Er egentlig inni hardcore / hardstyle, men progressive og melodic trance elsker man bare uansett :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det ikke trengs ferdigheter for å lage trance-musikk? Du tar helt feil. Tror egentlig du har ganske liten peiling.

 

Vokaler, ja hva er det? Er det vokalene som først og fremst det du bryr deg om i en Iron maiden sang?

 

Trance er mye mer enn laserlyder og bassdunking, som rock/metal er mye mer enn distortin-guitars og vokal.

 

 

 

Jeg hører på psychedelic trance, som er ganske annerledes enn annen "vanlig" trance (melodic/epic/uplifting/vocal). Lager også musikk, og må selv si at jeg syntes det er mye mer krevende enn da jeg spilte i band.

 

 

 

Utifra antallet utropstegn i signaturen din regner jeg medd at du er rundt 14-15? Eller?

 

 

Trådstarter: Det er hundre sånne poster. Ta en titt på "Hva synes du om elektronisk musikk" og "TRANCE bare det beste takk" osv. Du kan også søke etter "elektronisk musikk "guide"" :)

Lenke til kommentar

Jeg er såå easy.. gi meg en fet lead (en Juno, Virus eller annen fet synth), en diger deilig, organisk pad, et genialt perc / trommespor og gjennomtenkt basslinje. Pluss på akkorder (jepp, det finnes faktisk noe som heter det) som følger en besnærende progresjon, føy gjerne til et par arps som går utenom mainstreamen og er diskrete, og jeg faller tvert for det, smelter som vaniljeis. En god melodilinje er viktig.

 

På samme tid kan jeg si: Gi meg en deilig Les Paul mikket via en fet tube head og et skikkelig vintage kabinett, en Fender P bass, et Hammond orgel og småskranglete batteri. Gjerne noen ekte strykere, en Cello og en velbrukt stemme på toppen.. ohhh.

 

All musikk har magi i seg, den er bare ikke like åpen til alle. Jeg hører aldri på death metal.

 

Det finnes trancelåter med ekstremt god vokal, jeg kan bare ikke ramse opp noen her og nå, det overlater jeg til andre. Mange dyktige vokalister finner folk som lager veldig god trance, og føler for å bidra. Resultatet kan bli dynamitt.

 

Husker du scenen i "The fifth element", med den blå operadamen? Tanken på den scenen gir meg gåsehud. Det er tvilsomt at alt var ekte vokalarbeid.. men det var veldig futuristisk, og tanken på opara blandet med elektronisk musikk.. ohh gåsehud igjen.. :!:

 

 

NB! Alt jeg har sagt her reflekterer kun mitt syn på saken. Tankene mine har blafret en del mens jeg skrev dette (presterte å gjøre noe i BIOS så maskinen nektet å starte, svettet en del før jeg fant manualen.. og har ikke fått roet meg helt ennå etter at jeg fikk blanket CMOS minnet)

Lenke til kommentar

Hører veldig lite på slikt etter jeg ble ferdig med tenårene. Vanskelig å plukke tre favoritter, men er er tre på sparket:

 

1. Paul Van Dyk - For An Angel

2. Daddy K - Voulez Vous Coucher Avec Moi

3. Rank 1 - Airwave

 

EDIT: hvorfor gidder folk å poste "I Hate Trance" i denne tråden?

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

det fins faktisk en god del kul trance.. men problemet er bare det at når mainstream folk hører ordet "trance", tenker de med en gang på Ozone, alice deejay, dj sammy og all den andre kontroversielle driten, som spilles på radiooslo. Noe som jeg ikke en gang regner som musikk innenfor trance genre'n..

 

Samme problemstilling får du, hvis du prøver å få en person som hører på RnB, Rap osv. til å definere Techno. Folk veit ikke hva de prater om!

 

selv hører jeg på alt fra Rock til drum & bass, men stort sett går det i en eller annen form for elektronisk musikk (drum n bass, house, progressive house osv.)

 

Et par bra trance DJ's:

Angy dee

yoji biomehanika (mer innen for hard trance sjangeren)

DJ Armin Van Buuren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...