Gå til innhold

Alt for lav ytelse med nytt 6800gt


jonathan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det hjalp ikke med fastwrites av i 3dmark 05 heller, fikk faktisk mindre score (2671)..

 

Specs står i første posten, noe mer du vil vite?

Har ikke prøvd å klokke skjermkortet nei.. Men klarte å starte pc'n uten den ekstra strømkontakten i, da pep det høyt så jeg fikk skrudd av igjen med en gang. Kan det ha noe å si?

Endret av jonathan
Lenke til kommentar

Det er 128 mb ram av typen DDR 1 som bremeser deg. Har lest en stand at disse kortene yter litt under DDR3 utgaven med 256 mb ram.

Mao du har fått resultat som er helt normalt for ditt skjermkort faktisk ganske bra.

Mitt tips: Klokk i vei!

 

Da det gjelder Doom 3 resultatet er det mulig det forandrer seg med ulike drivere.

Prøv deg frem og les litt på google om kortet ditt :)

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Kan tilfære at jeg har akkurat samme skjermkort selv.

Får rett under 10.000 i 03, og rundt 3700 i 05..

Men det fps virka jo veldig rart..

Du hadde jo dårlige scores selv :hmm:

det der er ikke dårlige scores for et Asus 6800gt, husk at dette kortet kjører 6800nu hastigheter, altså 325/700 med 128 ram og ikke 256 ddr3 ram.

 

dette kortet har vell også 12 pipelines hvis jeg ikke tar feil, men asus sitt gt er en billig vesjon av et 6800gt

Lenke til kommentar
det der er ikke dårlige scores for et Asus 6800gt, husk at dette kortet kjører 6800nu hastigheter, altså 325/700 med 128 ram og ikke 256 ddr3 ram.

 

Jeg har akkurat samme kortet og strømforsyning som Jonathan, og sliter med samme problemet. Har lastet ned to tech-demoer fra Nividia (clear sailing og dusk ultra), og disse hakker fælt. Det skulle de vel uansett ikke gjort med dette kortet?

 

Har prøvd å slå av fast-write - det har ingen innvirkning...

 

Har 2 ghz CPU amd athlon prosessor - drar denne ytelsen ned?

Lenke til kommentar
det der er ikke dårlige scores for et Asus 6800gt, husk at dette kortet kjører 6800nu hastigheter, altså 325/700 med 128 ram og ikke 256 ddr3 ram.

 

dette kortet har vell også 12 pipelines hvis jeg ikke tar feil, men asus sitt gt er en billig vesjon av et 6800gt

På en eller annen måte fikk jeg det for meg at han hadde ett vanlig 6800GT, tok litt feil der ja.

 

Asus sitt GT-kort har forresten 16 pipelines, som alle andre GT ;)

Lenke til kommentar
Da jeg satt inn kortet og merket den lave fps'en i spill, testet jeg 3dmark, bildet ble helt feil og pc'n kræsja, og starta ikke igjen med 6800gt kortet. Tok kortet ut og inn og passet på at alle kontakter var ordentlig i, men uten hell. Satt jeg inn 9700pro kortet startet pc'en med en gang. Fikk testet 6800gt kortet i en annen maskin, og fikk det til å funke, og da fikk jeg det til på min maskin også.. Lurer på om kanskje kortet kan være ødelagt på noen måte??

har du prøvd å sette inn en annen strømforsyning i pc'en din? De anbefaler jo tross alt en 400W strømforsyning til de korta der.. Å kjøre så kraftige kort sammen med et strømkrevende system på en chieftec psu kan forårsake en overbelastning av psu som igjen gjør at du får et ustabilt system :hmm:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

ok nå funker det mye bedre her! men problemet er at jeg ikke vet hvorfor :hmm:

Testa først med en 400W strømforsyning (+ at jeg ikke koblet til begge diskene og dvd'n), men det hjalp ikke..

 

Så tok jeg load high performance defaults i bios og lekte litt med agp og ddr spenningen og da funka det plutselig mye bedre (men jeg har aldri brukt hig performance default før grunnet ustabilt system). 3dmark 05 gikk fra 2600->3700, fps i quake3 og doom3 var stabil på høye settings, og fps i source gikk fra 15-50 -> 50-170!

 

Prøvd å sette spenningen tilbake til default og tatt load setup deaults i bios (som jeg har prøvd før også) men ytelsen blir allikevel ikke så dårlig som før! Jeg har ikke rørt noe annet når det gjelder drivere eller kontakter i pc'n så jeg forstår virkelig ikke hva som har vært galt. Kanskje kortet bare trengte en liten "boost" i spenningen for å bli dyttet igang? :!:

 

AGP aperture size har jeg alltid hatt på 128 eller 256 også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...