Gå til innhold

4 år til med Bush


Anbefalte innlegg

Hva gjør deg så sikker på at din vurdering er korrekt?

 

Jeg er uenig med deg, jeg mener Bush er bra for USA og for resten av verden. Men jeg vil ikke si at alle som mener noe annet er dumme av den grunn. Mange av de som mener noe annet enn meg har faktisk intelligente mennesker med reflekterte meninger!

 

Et utsagn jeg liker å gjenta er følgende: En forutsetning for å respektere andre er å forstå sine egne begrensninger.

 

Så hvis du innser dine egne begrensninger, at din tolkning av verdensbildet kanskje ikke er perfekt og den eneste måten å se ting på, da vil du kanskje ha litt mer respekt for andre mennesker og at de ser ting på en annen mte.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva gjør deg så sikker på at din vurdering er korrekt?

 

Jeg er uenig med deg, jeg mener Bush er bra for USA og for resten av verden. Men jeg vil ikke si at alle som mener noe annet er dumme av den grunn. Mange av de som mener noe annet enn meg har faktisk intelligente mennesker med reflekterte meninger!

 

Et utsagn jeg liker å gjenta er følgende: En forutsetning for å respektere andre er å forstå sine egne begrensninger.

 

Så hvis du innser dine egne begrensninger, at din tolkning av verdensbildet kanskje ikke er perfekt og den eneste måten å se ting på, da vil du kanskje ha litt mer respekt for andre mennesker og at de ser ting på en annen mte.

Politikk har ingenting med "korrekt-ikke korrekt" å gjøre. Det dreier seg om styring og leding av samfunnet, og fremgangsmåte for dette. Dette vil være ulike meninger om dette, og ulike subjektive oppfatninger.

Selvsagt kan jeg mene at andre oppfatninger er dumme, syns foreksempel hvit-valgallianse og andre politiske oppfatninger kan klassifiseres som "dumme". Gjør ikke du?

 

Har ikke sagt noe om at de er mindre intelligente enn meg eller at jeg ikke har respekt for andres meninger. Folk skal selvsagt ha ulike meninger, og jeg er da i min fulle rett til å mene at deres meninger er dumme.

Lenke til kommentar
det ser ut som Bush vinner gitt.-  :!:

Det er utrolig å se at det amerikanske folk vil seg selv så vondt.

Pøh! Det er 249 mot 242 valgmenn akkurat nå. Altså Bush har 249 og Kerry har 242. Definitivt ikke avgjordt enda.

 

Edit: tipper det blir like mye suppe ut av det som forige gang

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Om de samler seg under Bush eller Kerry er uvesentlig. Kan noen vise meg vesentlige forskjeller mellom disse to kandidatene? Og uansett; er det ikke bedre at folket soeker aa finne loesninger sammen fremfor aa krangle slik de har gjort til naa?

 

Forskjelen er mikroskopisk ja, men eg ser ikkje kva løsninger folket skal prøve å finne? kva problem skal dei finne løysninger til?

Lenke til kommentar
det ser ut som Bush vinner gitt.-  :!:

Det er utrolig å se at det amerikanske folk vil seg selv så vondt.

Pøh! Det er 249 mot 242 valgmenn akkurat nå. Altså Bush har 249 og Kerry har 242. Definitivt ikke avgjordt enda.

Men da Bush leder i Ohio som gir 20 electoral votes så er det mye som tyder på at han vil vinne. Bush vil da ha 269 electoral votes, og bare trenge en electoral votes til for og vinne, altså en stat. Bush leder videre i New Mexico, Nevada og Iowa.

 

EDIT: Edward har uttalt at alle stemmene skal telles før det utropes en vinner, dvs Kerry ikke komer til og trekke seg.

Endret av Cera
Lenke til kommentar
det ser ut som Bush vinner gitt.-  :!:

Det er utrolig å se at det amerikanske folk vil seg selv så vondt.

Pøh! Det er 249 mot 242 valgmenn akkurat nå. Altså Bush har 249 og Kerry har 242. Definitivt ikke avgjordt enda.

Men da Bush leder i Ohio som gir 20 electoral votes så er det mye som tyder på at han vil vinne. Bush vil da ha 269 electoral votes, og bare trenge en electoral votes til for og vinne, altså en stat. Bush leder videre i New Mexico, Nevada og Iowa.

 

EDIT: Edward har uttalt at alle stemmene skal telles før det utropes en vinner, dvs Kerry ikke komer til og trekke seg.

Også har man suppa med en eventuell omtelling osv.

Lenke til kommentar
det ser ut som Bush vinner gitt.-  :!:

Det er utrolig å se at det amerikanske folk vil seg selv så vondt.

Pøh! Det er 249 mot 242 valgmenn akkurat nå. Altså Bush har 249 og Kerry har 242. Definitivt ikke avgjordt enda.

Men da Bush leder i Ohio som gir 20 electoral votes så er det mye som tyder på at han vil vinne. Bush vil da ha 269 electoral votes, og bare trenge en electoral votes til for og vinne, altså en stat. Bush leder videre i New Mexico, Nevada og Iowa.

 

EDIT: Edward har uttalt at alle stemmene skal telles før det utropes en vinner, dvs Kerry ikke komer til og trekke seg.

Også har man suppa med en eventuell omtelling osv.

Omtellinger blit stoppet av H.R som i flertall består av republikanere :p

 

Jeg vet ikke jeg hvordan reglene er i hver delstat for omtelling, grunnen til at det var omtelling i fjor i Florida var grunnet delstatens grenser tilsier at det skal være omtelling når forksjellen er mindre enn et halvt prosentpoeng. Kan forøvrig ikke se at det er tilfelle i noen av statene på dette tidspunkt.

Lenke til kommentar
Sentrale forskjeller er Utenrikspolitikk og Økonomi

 

Og kva er dei forskjelene?

Bush er realpolitiker og despot, som satser på en aggressiv rett fram holdning internasjonalt, og har ingen interesse eller forståelse for multilateralt arbeid. Kerry Har større tro på det internajonale system med FN i spissen og tilsynelatende mer samarbeidsinnstilt.

 

Økonomisk står Bush på skatteletter som sin fanesak, mens Kerry er noe mer "velferdsorientert" dersom man kan bruke dette ordet om USA.

 

Mulig innenrikspolitikken ikke vil være mye forskjellig, husk på at de har et helt annerledes politisk system enn hva vi har og presidentens makt kan diskuteres.

 

 

 

Jeg hevder ikke at Kerry har en suveren politikk, men han er den

minste av to onder

Lenke til kommentar

Frekkas

USA har som utenrikspolitisk agenda aa hindre enhver stat aa oppnaa militaermakt paa linje med seg selv innen aar 2050. Jeg har ikke kilden i hodet, men skal gjoere hva jeg kan for aa finne denne. Uansett; agendaen endres ikke under Kerry. Begge kandidater oensker naturligvis aa styrke amerikansk oekonomi.

 

Dessessop

Jeg mener amerikanerne boer staa samlet i spoersmal som angaar landets indre velferd, med hovedvekt paa sysselsetting, undervisning og forebyggende arbeid mot kriminalitet. Jeg oensker at de fremtidige generasjoner i landet skal vite og interessere seg mer for verden rundt seg. Kan ikke se noe galt i dette. Hvorvidt dette blir en realitet gjenstaar aa se. Mine forhaapninger er ikke alt for store.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Noen som forøvrig har hørt noen resultater fra valget i Colorado der det stemmes over om de skal fordele valgmennene ? Da vil således Bush miste 4 valgmenn til Kerry hvis jeg leser tallene rett.

 

Og forøvrig har vi jo også de tilfeller der valgmenne kan stemme på den annen kandidat...

Lenke til kommentar

Det er jo ikke snakk om at 51% av amerikanerene støtter Bush. Valgdeltakelsen i USA er jo heller laber sammenliknet med mange andre demokratier, på tross av at det har blitt snakket høyt i hele natt (i amerikanske medier) om det fantastiske oppmøtet.

 

Men som noen sa så er jo trøsten at det nå kun er 4 år til vi er kvitt den familien for godt! Fortutsatt at ikke Laura, Barbara eller noen av døtrene stiller til valg :D

 

En annen måte å se det på er den at hvis John Kerry hadde blitt valgt hadde nok mye hans presidentperiode gått med til å rydde opp rotet som Bush har stelt i stand. Kaoset i Irak, arbeidsledigheten og underskuddet i budsjettene er jo ting som John Kerry hadde måttet slite med gjennom hele sin periode, og ting han neppe hadde klart i løse opp i i løpet av 4 år, som igjen ville gjøre han dårlig stilt til gjenvalg. Etter 4 nye år er jeg derimot overbevist om at folk i USA virkelig vil ha sett følgene av den politikken Bush og hans administrasjon fører, og forhåpentligvis forkaste en ny republikansk kandidat.

 

edit: lefi

Endret av Calm
Lenke til kommentar
En annen måte å se det på er den at hvis John Kerry hadde blitt valgt hadde nok mye hans presidentperiode gått med til å rydde opp rotet som Bush har stelt i stand

Hvordan tror du det vil bli å rydde opp etter 8år med Bush da? :mrgreen:

Det som er skummelt, er om det i det hele tatt er mulig å rette opp i de internasjonale forholdene etter 8 år med George W. Bush.

 

Dette er en skrekkens dag for FN, den tredje verden, milijøet og ikke minst for verdensfreden

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...