Gå til innhold

4 år til med Bush


Anbefalte innlegg

En annen måte å se det på er den at hvis John Kerry hadde blitt valgt hadde nok mye hans presidentperiode gått med til å rydde opp rotet som Bush har stelt i stand

Hvordan tror du det vil bli å rydde opp etter 8år med Bush da? :mrgreen:

Det som er skummelt, er om det i det hele tatt er mulig å rette opp i de internasjonale forholdene etter 8 år med George W. Bush.

 

Dette er en skrekkens dag for FN, den tredje verden, milijøet og ikke minst for verdensfreden

Vel, når det gjelder det gjelder utenrikspolitikken så er det ganske krise! :hmm:

 

Men problemet er USA i dag er jo det, som valget viser, at folk tror den politikken Bush fører, både innenriks og utenriks, fungerer! Etter 4 nye år ville det være mye tydeligere, tror jeg, at politikken til Bush og haukene i det republikanske partiet ikke har noe godt for seg...

 

edit: leif has left the building

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

resultatet sier sitt! bush kan umulig være så ille som dere skal ha det til da han gjør det så bra. så hvis bush motstandere for en gangs skyld kan legge beskyldningen om juks til side så kanskje dere kan fatte at det er en grunn til at denne mannen gjør det godt for andre gang.

 

det som fryder meg mest med dette valget er at moore sin anti-bush kampanje ikke har sunket nok inn, og at tellhim kampanjen har hatt null effekt. det er også utrolig artig at media her i norge som aldri har lagt skjul på hvilken side de står på er nødt til å roe seg ned.

 

det er vel dessverre bare et spørsmål om tid før moore beskylder bush for et eller annet i forbindelse med valget og norske medier svelger det rått :(

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Hva gjør deg så sikker på at din vurdering er korrekt?

 

Jeg er uenig med deg, jeg mener Bush er bra for USA og for resten av verden. Men jeg vil ikke si at alle som mener noe annet er dumme av den grunn. Mange av de som mener noe annet enn meg har faktisk intelligente mennesker med reflekterte meninger!

 

Et utsagn jeg liker å gjenta er følgende: En forutsetning for å respektere andre er å forstå sine egne begrensninger.

 

Så hvis du innser dine egne begrensninger, at din tolkning av verdensbildet kanskje ikke er perfekt og den eneste måten å se ting på, da vil du kanskje ha litt mer respekt for andre mennesker og at de ser ting på en annen mte.

Politikk har ingenting med "korrekt-ikke korrekt" å gjøre. Det dreier seg om styring og leding av samfunnet, og fremgangsmåte for dette. Dette vil være ulike meninger om dette, og ulike subjektive oppfatninger.

Selvsagt kan jeg mene at andre oppfatninger er dumme, syns foreksempel hvit-valgallianse og andre politiske oppfatninger kan klassifiseres som "dumme". Gjør ikke du?

 

Har ikke sagt noe om at de er mindre intelligente enn meg eller at jeg ikke har respekt for andres meninger. Folk skal selvsagt ha ulike meninger, og jeg er da i min fulle rett til å mene at deres meninger er dumme.

Det er forskjell på å mene at meninger er dumme og at folk er dumme. Du hevdet at 52% av det amerikanske folket var dumme. Men jeg er glad for at du modererer deg.

Lenke til kommentar

isåfall antar jeg at dere kan dokumentere dette? og hadde velgerne plutselig IKKE vært rednecks hvis det var kerry som vant? altså så det er hvem de velger på som avgjør om de er rednecks eller ikke?

 

hvis dere ser på definisjonen av ordet redneck, og kartet til cnn over hvem som har stemt hva så ser dere fort at det dere sier ikke gir mening.

 

http://www.cnn.com/ELECTION/2004/pages/results/president/

 

her ser vi klart flere stater i nord som har stemt bush. disse statene kunne avgjort valget. disse statene er IKKE under definisjonen redneck.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
isåfall antar jeg at dere kan dokumentere dette? og hadde velgerne plutselig IKKE vært rednecks hvis det var kerry som vant? altså så det er hvem de velger på som avgjør om de er rednecks eller ikke?

Ja? til en stor grad, Hvis du kunne geografi så ville du vite at alle rednecks har stemt på Bush, sjekk kart på dagbladet.no eller vg.

 

Dette vil si "the south region"

 

hvis dere ser på definisjonen av ordet redneck, og kartet til cnn over hvem som har stemt hva så ser dere fort at det dere sier ikke gir mening.

 

Gå å se "Deliverance", da ser du hvem som stemmer på Bush.

Endret av co2
Lenke til kommentar
isåfall antar jeg at dere kan dokumentere dette? og hadde velgerne plutselig IKKE vært rednecks hvis det var kerry som vant? altså så det er hvem de velger på som avgjør om de er rednecks eller ikke?

 

hvis dere ser på definisjonen av ordet redneck, og kartet til cnn over hvem som har stemt hva så ser dere fort at det dere sier ikke gir mening.

kan du dokumentere det motsatte?

Lenke til kommentar
Vel, når det gjelder det gjelder utenrikspolitikken så er det ganske krise! 

 

Det er økonomien i Usa som er i krise. Utenrikspolitikken er er ein konsekvens av den dårlige økonomiske situasjonen.

enda et godt eksempel på at halvparten av usa kan ikke politikk. men jeg skal være ærlig og åpen med å kalle de dumme.

fint det er noen som ikke er forpestet av politiske begreper og forvrengning av fakta...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...