Gå til innhold

18 års grense på spill


Anbefalte innlegg

Kan si at jeg selv jobber i kassen (penger til studiene) og det er helt riktig av han ekspeditøren å nekte deg i å kjøpe GTA San Andreas. Sorry! Få heler noen i familien som er over 18 til å kjøpe spillet for deg! :yes:

 

Kan bare si at de foka i Space World og Freerecordshop i Stavanger aldri spør om en drit, du får det du kjøper, kunden har alltid rett! ;) (er forresten 20 snart den 22 november! :p )

Utrolig! Utrolig mange MGS fans her på forumet har bursdag rundt den tida!

 

Mne uansett: Synes det er tull med 18 års grenser. Sulle bli satt ned til 16 år!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ufattelig gøy å hoppe inn akkurat i det en liten valp får beskjeden at han ikke er gammel nok og si: "hei lille fetter hvordan går det med handlingen? Får du kjøpt spillet ditt?" slik at den i kassen ser at han er med en over 18.

 

Du får en slik god følelse du får når du gjør noe ondt eller bryter loven, og han får en bedre dag.

(jeg husker enda for 9-10 år siden da en gjorde det samme for meg)

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar

Skjedde det samme med meg da jeg skulle kjøpe red alert (den grønne tilleggspakken.. husker ikke helt hva den hette.. counterstrike.. retaliation eller.no) for herrens mange år siden, men fikk ikke fordi det var 18-årsgrense på spillet.

 

Da brente jeg det bare av en kompis isteden, og satte ikke min fot i den samme butikken igjen. heh. Uansett var jo expen rævva. Men når jeg tenker på det.. hva for en slags jævla taper satte 18-årsgrense på red alert?

 

Men tilbake til topic. Har forståelse for aldersgrenser på spill. Selv om sammenhengen ikke er bevist vitenskapelig enda har man jo eksempler fra f.eks frankrike hvor en som hadde spilt ff litt for lenge sabla ned familien med et samuraisverd etc. Jeg er ihvertfall ikke keen på å bli hijacka av en fjortiss som har spilt for mye gta 3 (jfr. http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtm...ticleID=518081), og velger å la tvilen komme aldersgrenser til gode.

 

Når det nå en gang er grenser må man følge de. Du kommer f.eks ikke inn på noen utesteder hvis du er 17 , (med mindre du er jente og har større brøst enn jenna jameson, evt. er jævlig fin). Hvis grensa er satt på 18 må man jo bare innfinne seg med det. Om du er 18 om en halvtime, samt at mora di har kreft og broren din har downs hjelper jo ikke det ettersom du ikke har nådd grensa.

Endret av Coaxmetal
Lenke til kommentar
Hei

 

Igår var jeg i byen for å kjøpe d nye GTA San Andreas. Jeg fant en lokal spillbutikk og da jeg kom inne så jeg en lang kø til disken, ja da sto det flere folk i kø for å få tak i nettopp GTA San Andreas. Jeg stillte meg ivrig i køen for å få tak i spillet, og da jeg endelig kom fram til disken var jeg rask med å hive pengene fram og si at jeg skulle GTA San Andreas. Da spurte han mannen bak disken om jeg var 18 år. Og jeg da som bare er 17 sa selvfølgelig nei ;) .

 

Da nektet mannen å selge meg spillet. Så sa jeg at han som var forran meg var under 18 og fikk kjøpe det (jeg viste det siden han var en venn av meg). Da sa han at han hadde vært der sammens med moren sin og fått lov til å kjøpe d, men det hadde han ikke (jeg spurte han). Jeg gikk trist ut av køen uten en kopi av San Andreas :cry: ...

 

Er det slik i Norge at man han ikke har lov til å selge et spill som det er anbefalt 18 års grense på til noen som er under 18? :dontgetit:

Gå tilbake og si at det der har han ikke lovt til.. Det er anbefalt for personer under 18, ikke ulovlig..

 

Eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Synes det er greit jeg med 18 årsgrense...

 

 

1) Man kan se mange som er blitt voldelig å banker kompisene sine for de har spill GTA eks.. høre mye om dette på nyhetene osv... så JEG synes det er bra med 18 år..

 

ET spill har ikke skyld i at man utøver vold, muligens en utløsende faktor. Men personer som utøver vold mot kompiser/ektefeller/barna er alle voldelige av natur. har flere kompiser som hisser seg opp ekstremt lett og kan slå ned noen uten å gi dette noe særlig ettertanke.

Lenke til kommentar
1) Man kan se mange som er blitt voldelig å banker kompisene sine for de har spill GTA eks.. høre mye om dette på nyhetene osv... så JEG synes det er bra med 18 år..

mediene sier mye rart for å henge ut utviklere av slike spill.

Det kan ikke bevises om et spill er skyld i slike ting eller ikke, folk som banker kompisen sin eller dreper noen, etc er ikke riktig vel bevart, uansett om de har eller ikke har spilt et voldsspill.

Lenke til kommentar
Kan si at jeg selv jobber i kassen (penger til studiene) og det er helt riktig av han ekspeditøren å nekte deg i å kjøpe GTA San Andreas. Sorry! Få heler noen i familien som er over 18 til å kjøpe spillet for deg! :yes:

 

Kan bare si at de foka i Space World og Freerecordshop i Stavanger aldri spør om en drit, du får det du kjøper, kunden har alltid rett! ;)  (er forresten 20 snart den 22 november! :p )

Utrolig! Utrolig mange MGS fans her på forumet har bursdag rundt den tida!

 

Mne uansett: Synes det er tull med 18 års grenser. Sulle bli satt ned til 16 år!

hehe,jeg er mgs-fan, har bursdag den 27.11.

on topic: jeg er 15 (snart 16), fikk kjøpt San Andreas helt uten problemer.... :cool:

Lenke til kommentar
hehe,jeg er mgs-fan, har bursdag den 27.11.

offtopic.gif

 

hehe, sorry as, men jeg måtte bare :D det bildet var så inmari stilig

 

On: Som nevnt tidligere. Har sett flere eksempler i nærmiljøet mitt der personer har banket opp folk på samme måte som i spill, og f.eks en kamerat jeg hadde før, han har blitt utrolig voldelig og agressiv... han banker opp folk bare for at dem ser på dama hans... Han er ikke særlig sterk og stor, men han kan mange "triks"... har kjent han ganske lenge, og han gjør faen ikke annet enn å pule og spille slosse/voldsspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...