Gå til innhold

18 års grense på spill


Anbefalte innlegg

Et annent poeng her er at du ble nektet å kjøpe GTA:SA. Hvis du hadde gått inn og prøvd å få kjøpt f.eks Doom 3 så er jeg nesten helt sikker på at du hadde fått kjøpt det. Elkjeder som Elkjøp er veldig strenge på spill som Mafia og GTA, men spill som Doom 3 og Half-Life 2 er de ikke så strenge på.

 

Rart samfun vi lever i...

Det er fordi mafia og gta:sa er mer virkelighetsnære enn Doom 3 og Half life 2!!

Doom 3 og Half life 2 er fantasi... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Humh.. når jeg var fjorten fikk jeg ikke lov til å kjøpe en koretrekker av kassa dama på kiwi. Hu sa at jeg ikke var gammal nok. :p

 

Men tilbake til topic. Aldersgrenser er greit, men sånn anbefalt greier er bare tull. Når det er åpent for skjønn kan det tolkes på veldig mange forskjellige måter. Det blir bare tull når policyen for butikken endres når det er noen andre som står i kassa.

 

Får håpe noen med makt fjerner anbefalt merkinga og setter på aldersgrene!

Lenke til kommentar

Husker det godt... det verste var jo at jeg egentlig ikke skjønte noen ting av spørsmålene :p. Jeg kunne sikkert ha svart på de fleste spørsmålene i dag.

 

Jeg synes forresten at det er litt hyklersk å sette en grense ved atten år og si at hvis du er yngre enn det, så er du ikke moden nok til å spille spillet. Jeg tror det er få her på forumet under atten år som ikke har spilt eller sett et skytespill som har 18-årsgrense. Og jeg tror også det er få av de som er over atten som ikke spilte et spill som hadde (eller "burde hatt") 18-årsgrense.

Lenke til kommentar
Jeg tror heller at man skylder på spillet, fordi man ikke er blitt vant til spillekulturen.

For tusenvis av år siden skyldte de på jødene, for tusen år siden skyldte de på satan, for noen hundre år siden på hekser, for 60 år siden skyldte de på jødene igjen, i 50-60 åra på rockemusikk, 70-80 åra på TV, 90-00 på data og videospill...

 

Noen som ser et mønster her ennå? :!:

 

Sannheten er selvfølgelig at noen mennesker rett og slett er gale og gjør gale ting. Er det ikke èn ting som får dem til å vippe over, så er det en annen. Problemet er når disse menneskene finner hverandre og danner grupper.

Lenke til kommentar

Grunnen til at butikkene ikke vil selge til dere under 18 år har nok lite med redselen for å ødelegge deres små barnesinn. Det har mer å gjøre med frykt for dårlig mediapublisitet.

 

GTAserien har fått mye omtale i media, helt opp til øverste politiske hold, så når folk (ikke gamere) blir spurt om de kjenner til et voldelig dataspill svarer de ikke HL2 eller Battlefield: Vietnam, men GTA.

 

Har snakket med folk som jobber i butikker som selger spill og de forteller at de følger aldersgrensen fordi det tidligere har skjedd at media har sendt yngre inn i butikkene for å sjekke om de fikk kjøpt spill.

 

Medieoppslag av typen "**** solgte voldelig dataspill til mindreårige" osv. er dårlig reklame.

Lenke til kommentar

Elkjøp har ikkje spesialisert seg på spill, derfor er dei ikkje like flinke med spill som andre bedrifter. Anbefaler derfor å kjøpe spel hos butikker som kun speialiserer seg på den slags. Sånn som Spaceworld og PCWorld. I disse butikkene spør dei heller aldri om alderen til kjøper, dette kan sjølvsagt variere frå butikk til butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...