Gå til innhold

Kor mykje tener spelprodusentane?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Butikken stikker av med største delen av dine 498,- (eller annet), så tar utgiver (publisher) et godt stykke.

 

Eagle Dynamics som lager Lock On begynner nå med websalg mot vesten (boks selges kun i Russland og eks-Sovjet stater). Det liker jeg godt, alle pengene jeg betaler går rett i lomma på dem som lager spillet. :)

Lenke til kommentar
Butikken stikker av med største delen av dine 498,- (eller annet), så tar utgiver (publisher) et godt stykke.

 

Eagle Dynamics som lager Lock On begynner nå med websalg mot vesten (boks selges kun i Russland og eks-Sovjet stater). Det liker jeg godt, alle pengene jeg betaler går rett i lomma på dem som lager spillet. :)

Det er feil!!!

Butikken får nesten ingenting!

Kan ta et eksempel:

Jeg tar inn et spill og innprisen kommer på ca. 450 kr. inkl. mva, så selger vi det for 499 kr. Tar butikken det meste da?

Lenke til kommentar
Rockastar har vel allerede tjent 100mil(tror det var dollar på GTA:SA, så jeg syntes det ligger på et greit nivå. De flink blir stein, og de som lager for dårlige spill for seg en lærepenge.

He he...det er nok ikke så enkelt.

 

Man regner med at omsetningen via butikk vil havne på ca. 200 millioner dollar. Nå er jo ikke omsetning det samme som inntjening, og Take 2 sitter på ingen måte igjen med halvparten av det som omsettes i butikk.

 

Og uansett er GTA-serien et meget ekstremt unntakstilfelle når man skal snakke om hva bransjen tjener eller ikke tjener.

Lenke til kommentar

Det er feil!!!

Butikken får nesten ingenting!

Kan ta et eksempel:

Jeg tar inn et spill og innprisen kommer på ca. 450 kr. inkl. mva, så selger vi det for 499 kr. Tar butikken det meste da?

Det visste jeg ikke, trodde butikkene stakk av med en god slump avanse. :blush:

 

Da er jo utgiveren den store djevelen allikevel. :p

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet i spillbutikk var 25% av salgsprisen dekningsbidrag/fortjeneste eller hva det heter til butikken. Hvis man sammenligner med klesbutikker og lignende er ikke dette veldig mye, men noe man gjerne ville vært foruten. Derfor liker jeg ideen med Steam der man slipper alle mellomledd som trykking av CDer, transport, og for norges del skatt (selv om det igjen skader norge litt).

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar
Hmm hadde ikke spillmarkedet en rekordoppslutning i fjor da og året før der igjen...?

Økt omsetning er ikke det samme som økt inntjening.

Tar jeg ikke feil så er omsetning det en får inn for hele greia, også fordeles det rundt omkring til lønn, videreutvikling, osv.

Dermed vil mest mulig omsetning si at det har vært gode år for det har blitt god omsetning fordi det har blitt solgt mange spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...