Gå til innhold

Litt grafikk problemer :(


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.. Har nettopp anskaffet meg CSSource, DRIIIT fett spill BTW!! Men jeg har litt problemer, når jeg spiller, har jeg ikke mer en 20-30 fps :( står også ms: 70 (litt opp og ned) og jeg har choke... Jeg har en forholdsvis ny pc med ett Sapphire Raedon 9600 ATLANTIS 256 (noe sånt) AMD xp 3000 pcu og 512 ram. Burde ikke Source funke fint på denne datan da?? Eller suger skjermkortet mitt noe jævelig ?? Kjempe irriterende..

 

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe jo det skulle gå fett.

Nå har ikke jeg noe kjennskap til Cs:Source sine feil og mangler osv, så jeg kan ikke gi deg noen svar der. Går fint og flytende på alle maskinene jeg har sett det på, til og med på en 2.2ghz med 128-skjermkort.

 

MEN - det høres ut som et driverproblem, du har helt sikkert gjort det allerede, men legg inn alt av de nyeste driverne og dx osv. Men som sagt, det har du seff gjort?

 

Ellers kan det jo være at noe annet i hardwaret ditt lager flaskehals? F.eks en utrolig fillete harddisk eller noe? Ikke vet jeg, men CS:S skal gå glatt som reinsdyrtarmer på et dørhåndtak på maskina di - sånn egentlig.

 

:w00t: My work here is done!

Lenke til kommentar
Dx er DirectX - tok bare en liten kort en.

 

Nei skjermkortet ditt suger ikke bigtime, MITT på den andre siden suger (GeForce4 MX), og jeg har egentlig ikke store problemet med Cs:S på en 1ghz Athlon med 512 steinalder-ram. Så som sagt - drivere eller hardware som ikke funker som det skal.

 

Det du har er i utganspunktet mer enn nok!

OK, da er det bare og prøve meg fram da.. Finner sikkert ut av det ettterhvert. Men hvis noen har vært borti noe av det samme før som kanksje vet hva som er galt ROP UT!! BAre gi meg noen "stikkord" har ikke peil på hva jeg skal gjøre!!

Lenke til kommentar
Skru av alt av antialiasing og filtrering, og sett ned oppløsning og detaljer i CS:S.. Hvis det går glatt da, vet du at det er skjermkortet som er flaskehalsen!

Det er akkuratt det, det ikke gjør.. Har prøvd og sette ned alt på det laveste blir ikke bedre.. Samma FPS uansett om jeg har den høyeste oppløsningen eller den laveste oppløsningen. Samma med details... :ermm:

Lenke til kommentar
Seriøst: Det er ikke nødvendig for deg å kjøpe nytt grafikkort til CS: Source. Er det dummeste jeg har hørt.

 

Så hva foreslår du da, at stakkaren skal få 20-30 fps konstant. Gjett om han kommer til å bli lite eid i CS-Sorce da! :roll:

Å spille med god FPS nærmest hele tiden, for så å falle ned i 20-30 i en liten periode, noe som absolutt er mulig å spille med (husk, øyet oppfatter bare 24 bilder per sek), bør ikke være en god nok grunn for å svi av 2-3000 kr på etr nytt skjermkort. Men om trådstarter vil, for all del, vær så god.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Å spille med god FPS nærmest hele tiden, for så å falle ned i 20-30 i en liten periode, noe som absolutt er mulig å spille med (husk, øyet oppfatter bare 24 bilder per sek), bør ikke være en god nok grunn for å svi av 2-3000 kr på etr nytt skjermkort. Men om trådstarter vil, for all del, vær så god.
Godt poeng der ja! :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...