Gå til innhold

Radeon9800 pro eller GF6800 NU/GT ? overkill..


Anbefalte innlegg

Lurer på om eg skal kjøpe radeon 9800pro eller GF6800, er redd 6800 vil være "overkill" for maskina mi iforhold til 9800 og dremed penger sløst...

Hvordan vil et nytt GF6800 NU eller GT stå til min maskin...(se signatur) ?
Har ønske om å kunne spille Doom3,Farcry,HL2 i minimum 1024*768, medium quality,litt AA/AF på og ligge på 50-60 fps...

Noen som vet (vil tippe) ??

Takker.. Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden du skal spille hl2 burde du velge 9800pro. men du skal jo spille doom 3 også. du må prioritere hvilke av disse spillene du liker best. er det hlaf life 2-kjøp 9800 er det doom 3 kjøp 6800le

 

6800le yter bedre enn 9800 i de fleste andre spill, spesielt med alle piplines åpnet

 

men ati kort er best i half life 2 (hverfall på testene jeg har sett)

Lenke til kommentar
Lurer på om eg skal kjøpe radeon 9800pro eller GF6800, er redd 6800 vil være "overkill" for maskina mi iforhold til 9800 og dremed penger sløst...

 

Hvordan vil et nytt GF6800 NU eller GT stå til min maskin...(se signatur) ?

Har ønske om å kunne spille Doom3,Farcry,HL2 i minimum 1024*768, medium quality,litt AA/AF på og ligge på 50-60 fps...

 

Noen som vet (vil tippe) ??

 

Takker..

tror du vil slite med å få 60FPS med den maskinen uansett skjermkort. Beklager.

 

Jeg ville heller kjøpt ny maskin vare å spart penget til nytt kort

Lenke til kommentar

Kjøp det kortet som yter mest,da slipper du og oppgradere når et nytt spill kommer ut.har du råd med 6800 NU/GT,vil dine behov være dekket når du spiller far cry,hl 2 og doom 3 i 1280x1024 og AA/AF på..

 

Sitter selv med et 6800 gt og spiller zero hour i 1200x1600 8xAA/16xAF på,eller doom 3 i samme oppløsing uten AA/AF på.

 

Så kjøper du større cpu neste gang du oppgradere.

 

Her ser du cs: source test med forskjellige kort,går jo også bra med et ati 9800 pro hvis du ikke spiller høyere enn 1024x768.

 

 

http://tech-report.com/etc/2004q3/source-engine/index.x?pg=4

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
siden du skal spille hl2 burde du velge 9800pro. men du skal jo spille doom 3 også. du må prioritere hvilke av disse spillene du liker best. er det hlaf life 2-kjøp 9800 er det doom 3 kjøp 6800le

 

6800le yter bedre enn 9800 i de fleste andre spill, spesielt med alle piplines åpnet

 

men ati kort er best i half life 2 (hverfall på testene jeg har sett)

Altså, hva er det med folk og ATI = HL2 og Doom3 = Nvidia greiene?!?

 

I høyere oppløsninger, og med HIGH end skjermkort, så kanskje det stemmer litt.

 

Men herregud, når du kommer ned til low-end delen av de nye brikkene, så er det ingen tvil hvem du velger. Ati har ikke levert noe bra der enda.

 

Og hvem med litt vett i hodet velger ett 9800pro foran et hvem som helst 6800 kort?

 

Og med alle pipes åpne er det vel egentlig ingen tvil, siden det da kun er clokkefrekvensen unna f.eks et GT kort.

 

 

Sett litt for mye rart fra deg i det siste Headcleaver....

Endret av Mello
Lenke til kommentar

6800LE er ikke et kort jeg vurderer. Vil ha et kort som garanterer meg 12/16 pipelines så eg kommer til å gå for GF6800 NU/GT.. Ser at du tror det vil gå bra på maskien min Traxco, er vel egnetlig den oppfatningen jeg også har. Andre som har forslag/erfaringer til hvordan dette vil gå ?

 

(Doom3,Farcry,HL2 i minimum 1024*768, medium quality,litt AA/AF på og ligge på 50-60 fps... kansje til og med i 1280x1024)

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
siden du skal spille hl2 burde du velge 9800pro. men du skal jo spille doom 3 også. du må prioritere hvilke av disse spillene du liker best. er det hlaf life 2-kjøp 9800 er det doom 3 kjøp 6800le

 

6800le yter bedre enn 9800 i de fleste andre spill, spesielt med alle piplines åpnet

 

men ati kort er best i half life 2 (hverfall på testene jeg har sett)

Mener du virkelig at 9800PRO yter bedre enn 6800 (NP)? Dette er jo isåfall helt feil. Til tross for at HL2 bruker Dx9, så vil likevel 6800 sparke bedre ifra enn 9800PRO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...