Gå til innhold

TEST: Cooler Master Stacker


Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Alle sammen har kommentert hvor bra dette kabinettet er etc etc etc.

Har også kjøpt meg dette ettersom jeg syntes det ble litt trangt i min gamle Chieftec Dragon.

 

Her kommer min erfaring så langt.

For de av dere som helst skal ha kabinetter med minimal skruing så er ikke dette kabinettet for dere. Er en del skruing og tankene går tilbake til gode gamle Aopen kabinettene jeg hadde for mange år siden. Men nå synes ikke jeg det er noe big deal med skruing heller da.

Kjøpte en tillegsmodul for hard disk da jeg har 8 stk disker som skulle inn i dette kabinettet. Utrolig god plass. Gamle Dragon tower er høyere, men stackeren er over 10 cm dypere noe jeg rådigger fordi man da slipper alle disse kablene som presser på minnebrikkene.

Som sagt i testen....de "frontplatene" sitter kanonhardt. Hvordan man eventuelt fjerner dem igjen etter å ha montert inn HD moduler er et lite mysterie. Vurderer å file ned låsene littegranne.

Synes ikke dette kabinettet er så tungt som testen skal ha det til. Har sikkert sammenheng med at det er brukt mye alu. her.

Har også satt inn den "crossflow" viften. System tempen har falt med nesten 4 grader. I min gamle Dragon hadde jeg 5 80x80 vifter på max (3 foran som blåste inn og 2 bak som sugde ut).

Synes løsningen med plastskinnene som man setter på optiske enheter som skal inn er litt kvasi. Her burde de tenkt på noe annet. Kanskje heller en type låsing som Chieftec har.

Samme gjelder HD modulene. Her skulle det også vært skinner som holder hd'en på plass....blir litt mye knoting med å få srudd fast hd'ene. Var også litt knot med å fjerne de "tverrskinnene" helt foran i modulen. Hvorfor de er satt der er meg et mysterium. Beholder man dem der vil luften fra 120 vitftene møte mer motstand og dermed oppstår det mer støy.

Men alt i alt er jeg meget fornøyd. Det positive veier godt opp for det negative.

Bra bundle med skruer og det at hjul følger med er bare supert. :tease:

Lenke til kommentar

Har jo selv annskaffet dette kabinettet og må si at her er ikke mer skruing enn på andre kabinett, dvd og brenner monteres jo uten en eneste skruv da en bare setter skinnene i skruvhullene og stikker hele greia på plass,diskene skrus i ramma som på de fleste andre kabinett og så stikker en ramma på plass uten skruvig,det er plass til 4 disker i hver ramme . Disse blir kjølt av en 120mm stillegående vifte .

Om du skal ha av de "frontplatene" som mange nevner så gjøres dette enkelt med et gammelt kreditkort, bare stikk de inn på siden av den frontplaten du skal løsne så kommer den ut uten problem .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Når jeg festet mine optiske enheter med bare plastskinnene så ble dette altfor slerkete for min smak. Valgte å sette 2 skruer inn i bakkant også.

Har aldri sagt at det ikke er noen skruing på dette kabinettet, bare vet at det er enkelte som på død og liv skal ha minst mulig skruing.

 

En liten ulempe dersom man har ATA disker som er konvertert til SATA vha RocketHead er samt at man har skaffet seg Crossflow viften. Det kan hende man da må kutte litt av konverteren for at disk modulen skal låses.

 

Ellers er jeg som sagt fornøyd med kabinettet. Det som virkelig er deilig med dette er at man har så utrolig god plass rundt selve hovedkortet.

Lenke til kommentar
Om du skal ha av de "frontplatene" som mange nevner så gjøres dette enkelt med et gammelt kreditkort, bare stikk de inn på siden av den frontplaten du skal løsne så kommer den ut uten problem .

Takk for ett godt tips snekkern

 

Forøvrig har jeg to problemer med mitt stacker.

 

1. Bare usb1 i frontpanelet, skal det være slik eller har jeg gjort noe rart?

 

2. Litt småskurrete og veldig "reverbaktig" lyd i frontpanlet, alt for dårlig til å brukes til noe fornuftig, noen som har opplevd det samme? Kan muligens tyde på at jeg har koblet feil eller noe slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om du skal ha av de "frontplatene" som mange nevner så gjøres dette enkelt med et gammelt kreditkort, bare stikk de inn på siden av den frontplaten du skal løsne så kommer den ut uten problem .

Takk for ett godt tips snekkern

 

Forøvrig har jeg to problemer med mitt stacker.

 

1. Bare usb1 i frontpanelet, skal det være slik eller har jeg gjort noe rart?

 

2. Litt småskurrete og veldig "reverbaktig" lyd i frontpanlet, alt for dårlig til å brukes til noe fornuftig, noen som har opplevd det samme? Kan muligens tyde på at jeg har koblet feil eller noe slikt.

 

AtW

Hmm,dette med usb i fronten er ikke det avhengig av hvile utganger du har koblet de til på hovedkortet,altså om utgangene der er usb1 eller usb2 :hmm:

Lenke til kommentar
Om du skal ha av de "frontplatene" som mange nevner så gjøres dette enkelt med et gammelt kreditkort, bare stikk de inn på siden av den frontplaten du skal løsne så kommer den ut uten problem .

Takk for ett godt tips snekkern

 

Forøvrig har jeg to problemer med mitt stacker.

 

1. Bare usb1 i frontpanelet, skal det være slik eller har jeg gjort noe rart?

 

2. Litt småskurrete og veldig "reverbaktig" lyd i frontpanlet, alt for dårlig til å brukes til noe fornuftig, noen som har opplevd det samme? Kan muligens tyde på at jeg har koblet feil eller noe slikt.

 

AtW

Hmm,dette med usb i fronten er ikke det avhengig av hvile utganger du har koblet de til på hovedkortet,altså om utgangene der er usb1 eller usb2 :hmm:

Jo, men det er USB2 på kortet, det står det ihvertfall i manualen (nå sto det riktignok at det støttet 400 FSB også, noe som var feil, men dog).

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm,følgende står i spes ang dette kabinettet.

 

FRONTPANEL:

 

USB 2.0 x 6

IEEE 1394 (FireWire) x 1

Earphone jack x 1

MIC x 1

 

Altså 6 stk USB2

 

Her er hele lista.

 

 

Available Color Silver/Black/Blue

Dimension (mm) L584 x W227 x H536 mm

Weight 14.7kg

Material Aluminum Bezel , SECC Chassis

M/B Type Extend ATX;ATX;BTX

5.25 Drive Bay 7 (Exposed)

3.5 Drive Bay 1 (Exposed),

3 (Hidden)

Cooling System One 120 x 120 x 25 mm Front Fan (Exhaust) 1200RPM 16.4 dBA

One 120 x 120 x 25 mm Rear Fan (Exhaust) 1200RPM 16.4 dBA

One 80 x 80 x 25 mm Top Fan (Intake) 1800RPM 23.8dBA

I/O Panel USB 2.0 x 6

IEEE 1394 (FireWire) x 1

Earphone jack x 1

MIC x 1

Optional Component Cross Flow Fan for CM Stacker

4-in-3 Device Module

Side Window

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...