Gå til innhold

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laptopen min... likte det ikkje, måtte inn med nye chipsett drivere, da fungerte det igjen.

 

Noken som har testa på MSIE 3.0 og MIIE 4.0 muser?

 

Burde jo væra det samma det.

 

Er ikkej dissa dll filene like da, slik at eg kan kopiere med meg ei fra forumet her, såg det var ein som la ut.

 

PS! er vel ein fordel og ha Chipsett driver fila nedlasta på hd.... seigt og manøverere uten mus! (på laptopen fungerte jo den integrerte musa)

Lenke til kommentar

hums jeg finner ikke denne linja i hex workshop:

3C 08 73 09 C6 86 0A 01

 

Er den det står at jeg skal finne da? har ikke bruk hex siden '99 kanskje jeg gjør noe feil? søker på hex values sant?

 

Edit: fant ut nå at du må ta vekk mellomrommene når du skal søke etter verdi :)

Endret av [Shinobi]
Lenke til kommentar

oki har nettop "overclocka" usb porten og resultatet ble merkbart.

Tok 500 hz koden, enda opp med 449 hz (har ikke usb 2.0 tror jeg)

 

gidder ikke å prøve 250 siden denne funker helt fint. (si i fra viss jeg bør prøve 250)

 

Mus: Logitech MX 510

Hz: 500 fix (449 reel)

Resultat: funker fint, syns det ble mye mer smooth

OS:Windows xp pro norsk med sp2

 

:w00t::thumbup::dribble::love:

Lenke til kommentar
For å gjøre det så enkelt som mulig kan vi si det på denne måten:

 

- Gå inn i sikkerhetsmodus

- sjekk at WIN viser skulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder options\view og hukk av "hide protected system files".)

- erstatt den ønskede "usbport.sys" fila med allerede eksisterende "usbport.sys" i følgende mapper:

%SystemRoot%\System32\Drivers OG %SystemRoot%\System32\dllcache

 

 

Jeg legger ved filene med de forskjellige hertzene. :thumbup:

Er det forskjell på Norsk og Engelsk XP skal tru?

 

På jobb har eg norsk win xp sp2

Heime har eg engelsk win xp sp2

 

På jobben fungerte det (250hz) på MSIE3.0 mus

Heime fungerte det ikkje på 250 og 500 mhz på MSIE4.0 mus.

 

Eg la inn fixen som Deuz hadde lagt ut.

 

Hovedkort Asus P4C800-E Deluxe

 

 

Kva har språk har du Deuz?

Lenke til kommentar
Q: What is the issue with the intellimouse 4 then?

A: That mouse got problems with increasing the samplerate even above 125hz. Not even by using it with ps2 and 200hz, it refuses completely to go above 100hz. You got a brilliant opportunity since xmas is arriving soon, so give that mouse away to someone you really care about :p And get another mouse. And honestly, I have no clue about what microsoft tried to do with it.

 

 

Mus til salgs!

 

MSIE40 til salgs!

 

 

fungete jo med msie3.0!

Lenke til kommentar
Lastet ned XP SP2 og innstallerte, reboota og kjørte den fix'en. Nå får jeg oppi 500hz og jeg har fått prøvd den med Mohaa. En helt annen feeling. I like it :w00t:

EDIT: Har en MX300 mus :yes:

Har nå gjort det på min bærbare også og det fungerte smertefritt også her :w00t: Har en DELL Inspiron 8500 og musen jeg bruker er fortsatt MX300. Om det ikke funker hos noen så lurer jeg på om de driter seg ut på et eller annet punkt. Les og utfør instruksjonene nøye :tease: Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Noe her som trodde de hadde lest at Win2k og Linux kjorer paa 100Hz. Vel for aa vere helt korrekt saa gjor verken Win2k eller Linux det. Begge kjorer paa 125Hz.

 

Men her er cluet. DB har en firmware som egentlig skal gi beskjed om at USB porten skal kjore paa 1000Hz hvis du er under Win2k. Det ser dog ut som om at ikke det er tilfelle ifolge han over her.

 

Etter at du har installert den USBsys hacken saa skal ihvertfall dette oppdatere seg til 1000Hz.

 

La meg legge til en liten ting. Det finnes to USB hack paa internet til dags dato, en hvor USBsys fila har blit forandret, noe som medforer at alle USB enheter (portene) kjorer paa 250,500 eller 1000Hz, dette er egentlig ikke onskelig da det "kan" odlege US utstyret ditt.

 

Derimot har Mr. str (som du finner paa http://www.razer.tigga.org Razer blue prints forum) laget en ny versjon som bare hacker en specific device, f.eks Razer DB, mens alle de andre enhetene som er koblet til systemet kjorer vanlig.....

 

...JEg mener det var slik han forlkarte det, rett meg om jeg tar feil.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Sandiz: Hva ble ustabilt? Maskinen din eller musa naar du beveger den.

 

Jeg for min del provde forst 500Hz hacken funka som en drom, saa jeg maatte jo se hvor mange Hz jeg fikk pressa igjennom, ble jo litt det da. Men naa kjorer jeg paa 1000Hz og det funker som en drom.

 

Razer Boomslang 2000

@500Hz Hack: ca 250-350Hz

@1000Hz Hack: ca 450-550Hz

 

Jepp, begge hackene sluker litt, eller endel CPU kraft. Har naa vert oppe i endel spikes paa 29% Men saa lenge UT2k4 gaar saa det flyter saa bryr jeg meg ikke saa veldig mye om det egentlig.

 

XPC SB51G, i2.4Ghz 512MB Ram.

 

Tommel opp for Mr str sin hack... :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...