Gå til innhold

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv den 500 hz patchen og må si den fungerer ypperlig. vil ikke anbefale og laste ned en sånn patch. dette er noe du MÅ gjøre selv. så lenge det ikke er egne patcher ute for windows xp, sp1 og sp2 da uspport.sys er forskjellig i disse. folk med MS mus kan forresten dra usb porten helt opp til 1000 hz:D        125 hz = 8 ms delay. 250 hz = 4 ms, 500 = 2 ms og 1000 = 1 ms :D

spennende saker.. :yes:

 

Sitter på en IntelliMouse Explorer 3.0 fra microsoft... tenkte 1000 hz hadde vært noe å prøvd! :w00t: men første pri er å lese gjennom linken som ble pasta... leste bare gjennom tråden først jeg :blush: så får vi se hva jeg finner ut etter å ha lest gjennom det som står på andre sia linken :thumbup:

 

1000 hz you say... hmmm... :hmm: interesting...

 

*lese stuff*

 

-mamazboy-

 

 

EDIT:

leste til "you need SP2" så slutta jeg... har ikke SP2, og årker ikke installere den... når (eller om) jeg installerer sp2, kan jeg jo lese resten :roll:

 

-mamazboy-

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar

Fra 125 til 250 er det definitivt merkbar forskjell. Musebevegelsen er jevnere. Mer flytende. Mer som smør, så å si. :)

 

Edit: Jeg har gått tilbake til 125, siden jeg fikk stabilitetsproblem i UT2004. Det er tydeligvis grunn til å være litt forsiktig her. Men alt ser ut til å fungere bra nå. Bare pass på å ta kopi av den opprinnelige filen.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Hoy! Er dette som PS/2 rate "back in the good ol' l337 days", men bare til USB? Skal like å se MX1000 gutta teste dette :D

 

:w00t:

har du no info om ps/2 rate ?

 

EDIT: fant dette men får det ikke til og virke, ubs glemte link og her reboota pc`en :blush:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
hømm har ikke usb hus :(

 

nå ble jeg gira på og overklokke musa mi :mrgreen:

 

noen tips , har tråløs sak med "vanlig" tilkobling lik den til tastaturet

Vell når den er tråløs så ligger vell begrensningen allerede i raten imellom musa og recieveren din, for vanlig ps2 finnes det en rekke programmer som øker raten din, jeg brukte det selv back in the day.

 

Jeg har liten tro på at dette utgjør så veldig mye, usb yter jo meget godt med dette henseende fra før av. Det er jo også en viss mulighet for at ting ødelegges eller at det korter ned levetida på usb kontroller/port eller på selve musa og hvis ikke så er det mulig det krever mere av cpu'en din.

 

Jeg ser ivertfall ingen nytte i dette selv. Men for all del hvis man opplever det som bedre (placebo eller ikke) go right ahead. :cool:

Lenke til kommentar
hømm har ikke usb hus :(

 

nå ble jeg gira på og overklokke musa mi :mrgreen:

 

noen tips , har tråløs sak med "vanlig" tilkobling lik den til tastaturet

Vell når den er tråløs så ligger vell begrensningen allerede i raten imellom musa og recieveren din, for vanlig ps2 finnes det en rekke programmer som øker raten din, jeg brukte det selv back in the day.

 

Jeg har liten tro på at dette utgjør så veldig mye, usb yter jo meget godt med dette henseende fra før av. Det er jo også en viss mulighet for at ting ødelegges eller at det korter ned levetida på usb kontroller/port eller på selve musa og hvis ikke så er det mulig det krever mere av cpu'en din.

 

Jeg ser ivertfall ingen nytte i dette selv. Men for all del hvis man opplever det som bedre (placebo eller ikke) go right ahead. :cool:

etter litt søking fant jeg ut at dette enkelt kunne stilles i setingsen til musa , men sikker pga tråløst så holder den som fortsat på 89mhz så ikke noe poenge i og stille på det

Lenke til kommentar

Forvirra!

Sitter på en mx510 her. dette er en usb mus, men bruker en konverter som gjør den om til ps\2. hva er best å bruke usb eller ps\2 til musa?

Funker denne tweaken til ps\2 i det hele tatt?

hvilken hz kjører forresten mx510 på fra før av, og hva bør jeg "oppgradere" til?

 

Så det jeg bør gjøre er: ta av konverteren, og plugga musa i usb og kjøre denn tweaken?

 

Noen som kan fylle meg inn?

 

Edit: etter å ha vært så lur og lest litt, fant jeg ut av det meste ;)

 

Men lurer på hva er forsvarlig å sette hz til? Noen som har et godt og vellyket re sultat med mx510 og hvilken hz?

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Jeg testa 500Hz fiksen! Det er smooth som bare juling med min gode gamle trofaste MX500. Det virket også helt fint med min gamle Dual Optical  :thumbup: I Spill har du en mye glattere og mer responsiv kontroll. For FPS gamers er dette et "must have" (men du er pwned om du har trådløs mus  :tease: )

 

hw_anbefales.jpg

Dette var så fett at jeg bare må rappe HW.no's "ANBEFALES" merke. Håper de kan tilgi meg  :innocent:

 

:w00t:

Du kan jo ikke bare bruke den logoen selv om du synes fiksen er bra...

Logoen er ett kvalitetsstempel, og at andre en hardware tar denne i bruk er derfor ikke bra i det hele tatt..

Stemmer, for at man skal kunne bruke et opphavsrett beskyttet bilde uten å spørre, må man minst redigere bildet 25-30% om jeg ikke husker helt feil, rimlig sikker på at det var rundt der.

Lenke til kommentar

Importeringsmåten:

 

- Gå inn i sikkerhetsmodus (f8 ved boot)

- sjekk at WIN viser skulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder

options\view og disable "hide protected system files".)

- erstatt den ønskede "usbport.sys" fila (250hz eller 500hz) med allerede eksisterende

"usbport.sys" i følgende mapper:

%SystemRoot%\System32\Drivers OG

%SystemRoot%\System32\dllcache

 

That`s it!

 

Jeg legger ved filene med de forskjellige hertzene. :thumbup:

 

Edit: akkurat denne .dll fila funker med sikkerhet på XP PRO-engelsk SP2 og XP PRO-norsk SP2. En slik importert fil skal visstnok også funke helt fint på SP 1, men etter hva d'RaZiel sier, så vil det beste være å gjøre det på den "manuelle" metoden pga diverse ulikheter mellom SP 1 og SP 2.

 

Om denne "copy-paste" metoden vil funke på en annen type XP, vet jeg ikke.

USB_port_tweak.zip

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...