Gå til innhold

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har en intellimouse explorer 4.0 mus her som jeg gjerne vil teste for å sjekke om den blir bedre, men er usikker på hvordan dette skal gjøres, har service pack 1 installert og vil helst unngå sp2. vil unngå å laste ned andre usbport filer siden de muligens inneholder hex kode til sp2 o.l. noen som vet om det i det hele tatt funer på denne musa?

Lenke til kommentar

Ok, denne fixen er egentlig gammel menmen...

Husk "nesten" alle eller alle (er ikke helt sikker" Logitech sine muser støtter bare til 500hZ eller 490 da, Så IKKE gå høyere.

Vis noen har en 1000hz patch IKKE post den. 90% av alle som har prøvd den har enten fått øddelagt musen eller USB porten! :dribble:

Men som sagt 500hZ patchen er 100% sikker til å ikke øddelegge noe (men vet aldri) :tease: liten ting...Du kan tape 2% ytelse i spill med 500hZ mus. Ikke noen som betyr noe men måtte bare ta det med. Have fun all ;):w00t:

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

Pussig dette her.. Jeg har en Logitech Dual Optical, og ha installert SP2. Når jeg legger inn de USBport tweakene ved å overskrive de originale usbport filene, restarter, og kjører det lille programmet som viser refresh rate til musen, så er det akkurat det samme, 124mhz. Har prøvd med de ulike tweakene, men det skjer ingenting, den viser kun 124mhz. Rart, noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Det funker til SP1 også om dere leser litt lengre ned på den andre forum tråden som han linket til i første post.

Legg inn SP2 nå, så er dere ferdig med det. Til neste år installeres den ved tvang om du bruker windows update. Men det går helt fint å legge den inn selv om du har "ikke lovlig" versjon. Microsoft har funnet ut av sikkerhets hensyn, at det er bedre å gi SP2 til alle maskiner med win XP uansett om lisensen er i orden eller ikke.

 

K :w00t:

Vet det, sitter på møkka pcen til familien (min er fortiden på rep). Hakke orka å installere SP2 her, denne pc'en går tregt så det holder så tror jeg venter med SP2 til jeg må. Kjører Sp2 på min egen pc.

Lenke til kommentar

hmm.. no ska eg eg sjekke om eg har fortstått::

 

1:gå inn i safemode, huk av på vis alle skjulte filer

 

2: bytt ut usbport.sys (eller no sånt) med den som ligger fra før) NB! Ta backuP?

 

3:happy fragging?? :hmm:

 

og den usbport.sys filen som var download linket et sted her inne i tråden : er den for 500hz eller 1000? har intelli 3.0

 

EDIT: fant ut av det :p merker du noe forskjell?

 

meg jeg finner ikke dllcache filen ? er den kun synlig i safemode? og hvordan kom jeg inn i safemode igjen? :blush: F8 var det det??

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hvordan kan man se forskjell når skjærmen oppdatere under 125 ganger i sekundet?

Musepekeren går mer smooth.

 

edit: Tror ikke skjermen har så mye med musepekeren og gjøre, bortsett fra at det er skjermen som viser pekeren. Hz på USB porten har noe og gjøre med lagg, jo mer Hz, mindre lagg, musepekeren går mer smooth og reagerer raskere mao. Så jeg tror ikke det har noe med skjerm og gjøre. Rett meg hvis jeg er på jordet.

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Hvordan kan man se forskjell når skjærmen oppdatere under 125 ganger i sekundet?

Det er ikke snakk om å se forskjellen, men å føle den. Man beveger seg mye glattere i fps spill, det er lettere å være presis. Når man angir antall Hz på USB porten angir man hvor mange ganger i sekundet systemet skal "sample" signalet. Flere samples = høyere nøyaktighet. Dette har ingenting med skjermen å gjøre.

 

btw funka det ypperlig på min MX500 med 500Hz tweaken.

Endret av agjell
Lenke til kommentar

tweaket min explorer 3.0 til 250hz, merkbar forskjell :yes: , deretter opptil 500hz kunne ikke merke noen bedring(ut2004) Men musa ble litt rar, i begynnelsen av hver match tok det flere sekunder før den "kom igang" Hvirket som om den startet med veldig lav sense og så økte den sakte til normalen. Så jeg bruker 250hz som funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Dere burde ikke laste ned hvilken som helst modda *.dll fil, husk på at ikke alle her på forumet har samme versjon av win xp. Noen har norsk, noen har engelsk, noen har sp2, noen har pro, andre har home ed.. Det kan alltids være små endringer mellom versjonene. Her fungerte ikke noen av de som var lagt ut (har win xp pro norsk.) Derfor lastet jeg ned en hex editor og endret dem selv. Funker smooth her :yes:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Dere burde ikke laste ned hvilken som helst modda *.dll fil, husk på at ikke alle her på forumet har samme versjon av win xp. Noen har norsk, noen har engelsk, noen har sp2, noen har pro, andre har home ed.. Det kan alltids være små endringer mellom versjonene. Her fungerte ikke noen av de som var lagt ut (har win xp pro norsk.) Derfor lastet jeg ned en hex editor og endret dem selv. Funker smooth her :yes:

Hm. Hadde det vært mulig å legge ut filene, evt. gjøre oppmerksom på hva som bør endres med hex editor utover det som står spesifisert? Jeg har også WinXP NO SP2 (Hadde problemer med stabilitet i UT2004 på 250 med min Logitech dual optical.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...