Gå til innhold

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!


Anbefalte innlegg

Følsomheten ble dramatisk mindre i windows etter dette. (i spill forbled den det samme)

Hva kan jeg gjøre for å få den gode gamle sensiviteten i WIN tilbake?

Noen andre som opplever det samme?

 

Kan forresten være en av dem som bekrefter at 500 hz funker fint på mx 510.

Merket god forskjel i Quake 3. Fraggingen gikk som en drøm :thumbup:

 

Som dere sikkert har fått med dere så øker altså denne tweaken hertzen i til USB portene og spørsmålet er da vil også da andre ting som f.eks printeren funke?

 

konklusjon: Ja! printeren min printet ut 3x så fort :p

Neida, men den funket ihvertfall helt greit :D

 

Men når det gjelder ratt og pedal, joystick o.l, så hadde jeg ikke blitt forundret over hvis respnsen hadde blitt kjappere... :roll:

 

Har ratt og pedal, men rimelig vanskelig å kune "føle" at det var bedre respns, men er ikke tilfeldigvis noen som har et program som måler dette?

 

Edit: la til masse.

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
konklusjon: Ja! printeren min printet ut 3x så fort :p

Neida, men den funket ihvertfall helt greit :D

Vel, kort fortalt har USB (1.1) to hastigheter, en beregnet for mus og andre enheter som ikke krever så høy signal overføring, og en hastighet for eneheter som krever mer (f.eks. USB penner og printere). Med USB 2.0 har en også fått enda høyere hastigheter til å støtte f.eks. eksterne CD-brennere og harddisker.

 

Det denne "fixen" gjør er å skru opp hastigheten på den laveste av disse hastighetene - nemlig 1Mbit/s (så deler du på 8 bit pr byte og får 125Hz). Den maksimale hastigheten for USB 1.1 er såvidt jeg vet 12Mbit/s, og for 2.0 er den 480Mbit. Printere o.l. har alltid kjørt på 12Mbit hastigheten, så de skal ikke påvirkes av at man kjører denne "fixen". Ei eller skal det ha noe å si på USB 2.0 enheter.

 

Det man gjør ved å bytte ut usbport.sys er å øke minste-hastigheten som er beregnet for mus fra 1 til 6Mbit/s (= 500Hz fix). Det finnes også "fixer" som øker den hele veien til 12Mbit (= 1000Hz fix), men det ryktes om at det i mange tilfeller ikke er helt safe siden det er en del som får trøbbel med at USB porter slutter å virke.

 

K :w00t:

Lenke til kommentar
konklusjon: Ja! printeren min printet ut 3x så fort  :p

Neida, men den funket ihvertfall helt greit  :D

Vel, kort fortalt har USB (1.1) to hastigheter, en beregnet for mus og andre enheter som ikke krever så høy signal overføring, og en hastighet for eneheter som krever mer (f.eks. USB penner og printere). Med USB 2.0 har en også fått enda høyere hastigheter til å støtte f.eks. eksterne CD-brennere og harddisker.

 

Det denne "fixen" gjør er å skru opp hastigheten på den laveste av disse hastighetene - nemlig 1Mbit/s (så deler du på 8 bit pr byte og får 125Hz). Den maksimale hastigheten for USB 1.1 er såvidt jeg vet 12Mbit/s, og for 2.0 er den 480Mbit. Printere o.l. har alltid kjørt på 12Mbit hastigheten, så de skal ikke påvirkes av at man kjører denne "fixen". Ei eller skal det ha noe å si på USB 2.0 enheter.

 

Det man gjør ved å bytte ut usbport.sys er å øke minste-hastigheten som er beregnet for mus fra 1 til 6Mbit/s (= 500Hz fix). Det finnes også "fixer" som øker den hele veien til 12Mbit (= 1000Hz fix), men det ryktes om at det i mange tilfeller ikke er helt safe siden det er en del som får trøbbel med at USB porter slutter å virke.

 

K :w00t:

 

Hvis 1Mb/s gir 125 hz så er det 4Mb som gir 500hz, ikke 6Mb. tralala..

Lenke til kommentar
karamba: Lot du joysticken være koblet til når du utførte "patchingen" ? Såvidt jeg forstod måtte du koble ifra alle usb produkter utenom musen når du legger inn "patchen".

 

Mvh Meg.

Jeg plugget ut alle usb enheter utenom mus, og utførte patchen i sikkerhetsmodus.

deretter plugget jeg inn igjen ehetene og det viste seg at de funket fint de også :)

Lenke til kommentar

...

Det man gjør ved å bytte ut usbport.sys er å øke minste-hastigheten som er beregnet for mus fra 1 til 6Mbit/s (= 500Hz fix). Det finnes også "fixer" som øker den hele veien til 12Mbit (= 1000Hz fix), men det ryktes om at det i mange tilfeller ikke er helt safe siden det er en del som får trøbbel med at USB porter slutter å virke.

 

:w00t:

 

Hvis 1Mb/s gir 125 hz så er det 4Mb som gir 500hz, ikke 6Mb. tralala..

Joda.. Men du skjønner tegninga. Regnet litt feil i farten.

 

Men bare for å være pirkete tilbake: 1Mbit/s gir 125 Hz og 4Mbit/s gir 500Hz... Ikke 4Mb :tease:

 

K :w00t:

Lenke til kommentar
Det funker til SP1 også om dere leser litt lengre ned på den andre forum tråden som han linket til i første post.

Legg inn SP2 nå, så er dere ferdig med det. Til neste år installeres den ved tvang om du bruker windows update. Men det går helt fint å legge den inn selv om du har "ikke lovlig" versjon. Microsoft har funnet ut av sikkerhets hensyn, at det er bedre å gi SP2 til alle maskiner med win XP uansett om lisensen er i orden eller ikke.

 

K :w00t:

Lenke til kommentar
For å gjøre det så enkelt som mulig kan vi si det på denne måten:

 

- Gå inn i sikkerhetsmodus

- sjekk at WIN viser skulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder options\view og hukk av "hide protected system files".)

- erstatt den ønskede "usbport.sys" fila med allerede eksisterende "usbport.sys" i følgende mapper:

%SystemRoot%\System32\Drivers OG %SystemRoot%\System32\dllcache

 

 

Jeg legger ved filene med de forskjellige hertzene. :thumbup:

Quoter meg selv...

Gjør dette, så slipper du å lete deg gjennom registeret

er akkurat det samme skjønner du :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som gidder og sende meg 500 mhz fila på mail [email protected], orker ikke installere winrar eller tilsvarende

her, din jævla latsabb. rart at du ikke orker å inst. winrar, men "hacke" windows-filer har du tid til. :roll:

La inn den og da slutta tastaturet og musa og virke.. holdt på i en time og fiksa windows med reparering og drit. Ikke verd det om det skal være så utrolig kjipt.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...