Gå til innhold

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!


Anbefalte innlegg

1. og fremst MX-serien til Logitech. Øk responsen på usb musa di fra 125hz - 500hz. Ser og ut til å fungere på andre typer usb mus. Sjekk Spice up your MX mouse for detaljer. Gjøres på eget ansvar.

 

Retter en takk til d'RaZiel for "hacket".

 

 

Legger og til at programmet nLite (se sig.) kan nå utføre dette uten noen form for hex redigering og har selv testet dette på min MX500 med hell.

 

Ta også en titt på USB Mouserate Switcher 1.0 som Mjauritz har funnet frem til.

En kort beskrivelse: USB Mouserate Switcher lets you enforce a mouse polling rate of 250Hz (4 ms), 500Hz (2 ms) or 1000Hz (1 ms) and lets you restore Windows' original "usbport.sys" (8 ms) if needed.

 

Edit: Ryddet litt opp.

 

Mvh Meg.

Endret av MaD_DoG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det samme ja, PS/2 hastigheten kan en justere med nyere mus også, til og med usb mus, hvis du benytter deg av USB-PS/2 adapteren.

Det virker dog som om dette trikset ikke hjelper på trådløse mus, siden mottakeren/senderen kun jobber med 125hz uansett hva du gjør.

 

Mvh Meg.

Lenke til kommentar

Jeg testa 500Hz fiksen! Det er smooth som bare juling med min gode gamle trofaste MX500. Det virket også helt fint med min gamle Dual Optical :thumbup: I Spill har du en mye glattere og mer responsiv kontroll. For FPS gamers er dette et "must have" (men du er pwned om du har trådløs mus :tease: )

 

Edit: kf_anbefales.jpg

 

Dette var så fett at jeg bare må anbefale det!

Edit:Gruppepress her på forumet har fått meg til å bytte ut HW.no's "merke" med et langt penere et :!:

 

K :w00t:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Jeg testa 500Hz fiksen! Det er smooth som bare juling med min gode gamle trofaste MX500. Det virket også helt fint med min gamle Dual Optical :thumbup: I Spill har du en mye glattere og mer responsiv kontroll. For FPS gamers er dette et "must have" (men du er pwned om du har trådløs mus :tease: )

 

hw_anbefales.jpg

Dette var så fett at jeg bare må rappe HW.no's "ANBEFALES" merke. Håper de kan tilgi meg :innocent:

 

K :w00t:

Du kan jo ikke bare bruke den logoen selv om du synes fiksen er bra...

Logoen er ett kvalitetsstempel, og at andre en hardware tar denne i bruk er derfor ikke bra i det hele tatt..

Lenke til kommentar
...

Du kan jo ikke bare bruke den logoen selv om du synes fiksen er bra...

Logoen er ett kvalitetsstempel, og at andre en hardware tar denne i bruk er derfor ikke bra i det hele tatt..

Det var en spøk!! Hvorfor må alle ta slikt så seriøst? :ermm:

På den annen side... Det er ikke alle som mener at HW.no's tester er å regne som et "kvalitetsstempel" men :tease:

 

K :w00t:

Lenke til kommentar

jeg har en MX500 mus her som jeg ville testa 250hz på..

men jeg skjønner ikke driten av dette Hex tullet så jeg får ikke gjort det..kan ikke noen av dere fixe disse filene så vi kan laste ned?

 

Logitech MX 250hz Mousefix

Logitech MX 500hz Mousefix

 

om dere skjønner tegninga..

 

På forhånd takk;)

 

mvh

B0rre

Lenke til kommentar

Har selv den 500 hz patchen og må si den fungerer ypperlig. vil ikke anbefale og laste ned en sånn patch. dette er noe du MÅ gjøre selv. så lenge det ikke er egne patcher ute for windows xp, sp1 og sp2 da uspport.sys er forskjellig i disse. folk med MS mus kan forresten dra usb porten helt opp til 1000 hz:D 125 hz = 8 ms delay. 250 hz = 4 ms, 500 = 2 ms og 1000 = 1 ms :D

Endret av Seserr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...