Gå til innhold

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!


Anbefalte innlegg

Noen her som faktisk har ødelagt usb porten ved å prøve med 1000 hz, eller er det bare løse rykter? ;)

Lite lyst å gå tilbake til win2k når jeg får razer'n min :p

Noen har fått problemer med USB portene når de har forsøkt seg med 1000Hz, MEN de har IKKE fått ødelagt noe hardware. Så vidt jeg har kunnet lese, er det verste som har skjedd vært at en person måtte reinstallere Chipset driverne til hovedkortet sitt, siden USB portene frøs, og det ikke hjalp å legge tilbake den originale usbport.sys fila.

 

Til info så har jeg lest igjennom HELE tråden på Futuremark (som MadDog linket til,) samt en tråd på warleagues.com og tør dermed våge å påstå at jeg skjønner implikasjonene.

 

Forresten; det er en veldig høy andel personer som har forsøkt 1000Hz tweaken, som har fått problemer med den, så var jeg deg, ville jeg nøyd meg med 500Hz. Men det er jeg ikke, så du får se hva du tør ;) Uansett byr det ikke på mer enn litt ekstra tid for å rydde opp i etterkant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å gjøre det så enkelt som mulig kan vi si det på denne måten:

 

- Gå inn i sikkerhetsmodus

- sjekk at WIN viser skulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder options\view og hukk av "hide protected system files".)

- erstatt den ønskede "usbport.sys" fila med allerede eksisterende "usbport.sys" i følgende mapper:

  %SystemRoot%\System32\Drivers                    OG                  %SystemRoot%\System32\dllcache

 

 

Jeg legger ved filene med de forskjellige hertzene.  :thumbup:

Er det forskjell på Norsk og Engelsk XP skal tru?

 

På jobb har eg norsk win xp sp2

Heime har eg engelsk win xp sp2

 

På jobben fungerte det (250hz) på MSIE3.0 mus

Heime fungerte det ikkje på 250 og 500 mhz på MSIE4.0 mus.

 

Eg la inn fixen som Deuz hadde lagt ut.

 

Hovedkort Asus P4C800-E Deluxe

 

 

Kva har språk har du Deuz?

Kom nettopp hjem fra Aushwitz, så har ikke hatt mulighet til å svare tidligere.

 

Men uansett, jeg kjører XP PRO engelsk, så du har sikkert rett i at det er en forbindelse mellom språkene.

 

Da har jeg fått bekreftelse på at min fil ikke vil funke på XP PRO norsk :D

Men har ikke helt fått med meg om det er komplikasjoner mellom SP1 og SP2 på dette?

Noen som forresten har testet min opplastede .dll fil på SP1?

 

greit å vite når jeg skal legge tweaken inn hos kamerater og sånt ;)

Lenke til kommentar
Noen her som faktisk har ødelagt usb porten ved å prøve med 1000 hz, eller er det bare løse rykter? ;)

Lite lyst å gå tilbake til win2k når jeg får razer'n min :p

Noen har fått problemer med USB portene når de har forsøkt seg med 1000Hz, MEN de har IKKE fått ødelagt noe hardware. Så vidt jeg har kunnet lese, er det verste som har skjedd vært at en person måtte reinstallere Chipset driverne til hovedkortet sitt, siden USB portene frøs, og det ikke hjalp å legge tilbake den originale usbport.sys fila.

 

Til info så har jeg lest igjennom HELE tråden på Futuremark (som MadDog linket til,) samt en tråd på warleagues.com og tør dermed våge å påstå at jeg skjønner implikasjonene.

 

Forresten; det er en veldig høy andel personer som har forsøkt 1000Hz tweaken, som har fått problemer med den, så var jeg deg, ville jeg nøyd meg med 500Hz. Men det er jeg ikke, så du får se hva du tør ;) Uansett byr det ikke på mer enn litt ekstra tid for å rydde opp i etterkant.

Faktisk ER det noen som har fått øddelagt USB port på grunn av 1000hZ....Kommer ikke på hvor jeg leste det men skal finne fra det når jeg kommer hjem.......Om det er tweaken som gjør det eller noe som "brukeren" har gjort feil i tweaken kan no så være.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
For å gjøre det så enkelt som mulig kan vi si det på denne måten:

 

- Gå inn i sikkerhetsmodus

- sjekk at WIN viser skulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder options\view og hukk av "hide protected system files".)

- erstatt den ønskede "usbport.sys" fila med allerede eksisterende "usbport.sys" i følgende mapper:

  %SystemRoot%\System32\Drivers                    OG                  %SystemRoot%\System32\dllcache

 

 

Jeg legger ved filene med de forskjellige hertzene.  :thumbup:

Er det forskjell på Norsk og Engelsk XP skal tru?

 

På jobb har eg norsk win xp sp2

Heime har eg engelsk win xp sp2

 

På jobben fungerte det (250hz) på MSIE3.0 mus

Heime fungerte det ikkje på 250 og 500 mhz på MSIE4.0 mus.

 

Eg la inn fixen som Deuz hadde lagt ut.

 

Hovedkort Asus P4C800-E Deluxe

 

 

Kva har språk har du Deuz?

Kom nettopp hjem fra Aushwitz, så har ikke hatt mulighet til å svare tidligere.

 

Men uansett, jeg kjører XP PRO engelsk, så du har sikkert rett i at det er en forbindelse mellom språkene.

 

Da har jeg fått bekreftelse på at min fil ikke vil funke på XP PRO norsk :D

Men har ikke helt fått med meg om det er komplikasjoner mellom SP1 og SP2 på dette?

Noen som forresten har testet min opplastede .dll fil på SP1?

 

greit å vite når jeg skal legge tweaken inn hos kamerater og sånt ;)

Det var musa som var problemet.

Tok med min msie3.0 mus heim frå jobben og då virka det fint.

 

på jobben har eg norsk, heime engelsk, det fungerte begge plasser, med rett type mus.

Lenke til kommentar

OK. da er det altså ikke noen forskjell på engelsk XP og norsk XP når tweaken blir utført :D

Men hva med SP1 i forhold til SP2 og HOME i forhold til PRO blir guidene identiske også her?

 

Kort sagt jeg vet nå at jeg kan bruke min "engelsk sp2 PRO" utviklede fil på norsk XP PRO SP2 utgave også, men kunne jeg også problemfritt overskrive originale filer med tweakede, på SP 1 og kanskje også HOME??

 

ble litt rotete her, men men...

Lenke til kommentar

Takk for at dere ikke nevner hvem som fant ut dette :( Ikke nevnt hans navn, nick eller den originale linken.

For å rette opp i det, så er det meg, RaZiel. Jepp, faktisk en nordmann. En student på NTNU med litt for mye fritid :)

Det er trist å se mitt arbeid bli spredd rundt forbi, uten et ord om meg. Samme som han som fikset accel problemet i windowsXP. Det var yiNXs, for dem som lurer.

 

Ser det er mye forvirring ute og går, spør heller forfatteren selv. Vet ikke om det er sagt, men jeg så det tidlig at dere trodde det bare virket til SP2 :) Det er feil.

Les FAQ på min side. URL helt nederst.

 

Mad_dog, takk for at det spres, men gjerne editer din første post med link til siden det kommer fra, og mitt nick. Det er alt jeg ber om. Takk.

 

http://www.warleagues.com/viewnews.asp?view=45

Lenke til kommentar
Takk for at dere ikke nevner hvem som fant ut dette :( Ikke nevnt hans navn, nick eller den originale linken.

For å rette opp i det, så er det meg, RaZiel. Jepp, faktisk en nordmann. En student på NTNU med litt for mye fritid :)

Det er trist å se mitt arbeid bli spredd rundt forbi, uten et ord om meg. Samme som han som fikset accel problemet i windowsXP. Det var yiNXs, for dem som lurer.

 

Ser det er mye forvirring ute og går, spør heller forfatteren selv. Vet ikke om det er sagt, men jeg så det tidlig at dere trodde det bare virket til SP2 :) Det er feil.

Les FAQ på min side. URL helt nederst.

 

Mad_dog, takk for at det spres, men gjerne editer din første post med link til siden det kommer fra, og mitt nick. Det er alt jeg ber om. Takk.

 

http://www.warleagues.com/viewnews.asp?view=45

Takk for en fin guide da, men er det noen sjans for at USB portene kan ta kvelden @ 500hz?

Lenke til kommentar

Vær så god. Nei, det er spesifikasjoner som den skal tåle. Setter du den for høyt, så vil ikke usbporten slite, men musen med å levere. Så du ber den bare om å gi det den kan, ikke mere.

 

Det er ikke samme ting som overklokking av en cpu etc, hvor du presser ting som er designet for en bestemt hastighet til å yte bedre for bekosting av levetid. Mus er designet til å yte mye mere enn de får lov til i standard OS.

 

De som sier at de har fått sin usbport/mus/hardware ødelagt av å prøve 1000hz. Er jo fordi de ikke har den rette 1000hz, jeg slapp en ustabil en, og trakk den tilbake.

Om de så er dumme nok til å prøve det, selv om jeg sa det i den originale posten om å ikke gjøre det. Da får de sitte der med tommelen i toern :) Dessuten, så vil det bare ikke virke, du må bare erstatte usbport.sys med en rett string igjen. 500hz er mer enn nok i winXP.

 

[offtopic]

Siden accel problemet ikke er fikset 100% engang. De bruker den regfilen på lans med mye penger i premier. Latterlig at de stoler på at en ung cs spiller som laget accel-fixen, uten å sjekke at den er helt korrekt :)

[/offtopic]

Lenke til kommentar
Vær så god. Nei, det er spesifikasjoner som den skal tåle. Setter du den for høyt, så vil ikke usbporten slite, men musen med å levere. Så du ber den bare om å gi det den kan, ikke mere.

 

Det er ikke samme ting som overklokking av en cpu etc, hvor du presser ting som er designet for en bestemt hastighet til å yte bedre for bekosting av levetid. Mus er designet til å yte mye mere enn de får lov til i standard OS.

 

De som sier at de har fått sin usbport/mus/hardware ødelagt av å prøve 1000hz. Er jo fordi de ikke har den rette 1000hz, jeg slapp en ustabil en, og trakk den tilbake.

Om de så er dumme nok til å prøve det, selv om jeg sa det i den originale posten om å ikke gjøre det. Da får de sitte der med tommelen i toern :) Dessuten, så vil det bare ikke virke, du må bare erstatte usbport.sys med en rett string igjen. 500hz er mer enn nok i winXP.

 

[offtopic]

Siden accel problemet ikke er fikset 100% engang. De bruker den regfilen på lans med mye penger i premier. Latterlig at de stoler på at en ung cs spiller som laget accel-fixen, uten å sjekke at den er helt korrekt :)

[/offtopic]

Kan du legge ut usbport til 500hz her?

Lenke til kommentar
For å gjøre det så enkelt som mulig kan vi si det på denne måten:

 

- Gå inn i sikkerhetsmodus (f8 ved boot)

- sjekk at WIN viser skulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder

options\view og disable "hide protected system files".)

- erstatt den ønskede "usbport.sys" fila (250hz eller 500hz) med allerede eksisterende

"usbport.sys" i følgende mapper:

%SystemRoot%\System32\Drivers OG

%SystemRoot%\System32\dllcache

 

Thats it!

 

Jeg legger ved filene med de forskjellige hertzene. :thumbup:

 

Edit: akkurat denne .dll fila funker med sikkerhet på XP PRO-engelsk SP2 og XP PRO-norsk SP2.

Om denne "copy-paste" metoden vil funke på en annen type XP, vet jeg ikke.

SpinNdre: Du finner en pakke med forskjellige hertz i en .zip pakke jeg lastet opp (deriblant 500hz) på side 2 :thumbup:

 

d`RaZiel glimrende :thumbup:

men som nevnt tidligere så har opplevde jeg en betraktelig nedgang i sensivitet i windows. (har stilt den på fullt, men er enda mye lavere enn før)

(merk. bare i win, ikke i spill) vet du hva det skyldes?

 

Og ble litt sånn interessert i denne "acceleration fix") :D link?

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Dette er den velkjente accelfixen, husk å slå av enhanced pointer precision.

Bare for Windows XP!

ftp://ftp.thecpl.com/mouse_fix.zip

Vil du ha det tilbake til normalt igjen, bruk denne:

ftp://ftp.thecpl.com/removemousefix.zip

 

Svar på spørsmålet ditt:

Sensen vil føles lavere, pga musens peker oppdateres oftere. Og ikke i spill som du sier. Det kan være pga displayrefreshen. Noen merker det mere enn andre, noen merker ikke noe i det hele. Det kommer litt an på nivået ditt også.

Fins folk som ikke legger merke til forskjell på usb mot ps2 heller, til og med proffe gamere :) Men letteste måte å merke det på, er lang avstands skyting, du har mere kontroll. Crosshairet hopper ikke så mye frem og tilbake lenger. Og om du beveger deg raskt frem og tilbake ser det nesten ut som om du bruker vsync. Eller samme feeling du får med høyere DPI. Jeg kjører razer diamondback med 500hz, mykere kan du ikke få det.

Jeg anbefaler alle å kjøre minimum 100hz på skjermen også. Så får du en heltalls divisjon mellom mus og skjerm, synch kalles det.

 

Vær så snill å ikke lag en fil med 1000hz og del den ut. Og husk at du deler ut filer som er av ulike versjoner av usbport.sys. En usbport.sys fil fra SP1 som importeres til SP2, virker helt fint. Men de er ulikt oppbygd. Minneområdene de benytter er ulike. Ha det i bakhodet. Vil du ha 100% riktig bruk, så gjør det heller selv med din egen versjon av usbport.sys.

Lenke til kommentar
SpinNdre: Du finner en pakke med forskjellige hertz i en .zip pakke jeg lastet opp (deriblant 500hz) på side 2  :thumbup:

Og du kjører SP2 ?

jepp.

ellers hvis du har SP 1 så skal det som d'RaZiel sier være best å få deg en importert .dll utviklet for SP 1 eller gjøre det på den manuelle metoden.

Men han mente også på at en SP 2 utviklet fil skulle fungere greit på SP 1 også.

 

Så hvilken metode du bruker ser du selv ;)

Lenke til kommentar
SpinNdre: Du finner en pakke med forskjellige hertz i en .zip pakke jeg lastet opp (deriblant 500hz) på side 2  :thumbup:

Og du kjører SP2 ?

jepp.

ellers hvis du har SP 1 så skal det som d'RaZiel sier være best å få deg en importert .dll utviklet for SP 1 eller gjøre det på den manuelle metoden.

Men han mente også på at en SP 2 utviklet fil skulle fungere greit på SP 1 også.

 

Så hvilken metode du bruker ser du selv ;)

Joda, bruker SP2 jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...