Gå til innhold

ASUS setter verdensrekord i 3DMark05


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer faktisk 2 stk. 6800 GT. Ultra bli kanskje litt mye.

Det blir uansett en avgjørelse jeg tar når Nforce4 er tilgjengelig.

 

Jeg håper ATI snart våkner og kommenterer på sine egne planer for SLI. Det virker jo usansynlig at ATI ikke vil følge opp på dette også. Selv om det er få som kommer til å kjøpe det, så er det tross alt veldig viktig å ha den prestigen som følger med å ha verdens kraftigste grafikksystem. Har det kommet noe informasjon fra ATi om dette i de hele tatt? Har de ikke kommentert på noe?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lurer å om det er noen her på forumet som har lommebok til 2x 6800 ultra

Prioritering og atter prioritering.

 

Isteden for å bytte kledning på huset kan du kjøpe skjermkort eller kanskje droppe ferien neste sommer så er du en lykkelig eier av 2x6800U

Akkurat, har jo råd til å kjøpe to stk 6800U om jeg absolutt vil, men jeg har andre ting jeg heller bruker penger på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Godt at 600W +++ strømforsyninger er på vei. Leste i går om 850W PSU'er som kommer om ikke så lenge! Virker som vi kan trenge det...

Hmm, lit betenkelig utvikling det her . At en pc skal begynne å kreve 600 - 800 w for å tulle rundt , det blir noen kroner i strømregning på et år :hmm:

Hva kan det koste da? Regner med du ikke kjøper dette til serveren som går 24/7 men til desktop maskinen din. I tillegg til at den klarer å levere opptil 800W betyr ikke at den bruker det konstant. Idle modus er det rundt 200W og da er det ikke dyrere enn en vanlig PSU

 

Sjekket det ut. Bruker du den 10 timer hver dag i 365 dager med full load. Altså 800W konstant, koster det deg 1020kr i året med en kWh på 35øre. Ved 24/7 bruk koster det deg 2459kr

Lenke til kommentar

Eneste problemet med å sammenligne SLI on non-SLI løsninger er at en kan kverrulere i det uendelige om hva som er best. Det problemet overlater jeg med glede til de som vil ha det.... Når en blar opp laken for å kjøpe system vil SLI vs non-SLI antagelig ikke være så vanskelig valg. Har du nok laken og mener den ekstra ytelsen er viktig blir det sikkert SLI. Hvis ikke... hva er problemet?

Lenke til kommentar

Personelig syntes jeg ikke at 3DMark05 er til og stole på, det er vanelig vis kun lumme rusk som skiller ytelsen til X800xt og 6800Ulta, men i 3DMark05 så er det betydelig mye mer. Da tror jeg faktsik det er 3DMark 05 som er feil og der for bryr jeg meg ikke om hvem som har høest ytelse i den testen.

 

Men skal det være rått så er ikke pris noe hinder, derfor er SLI helt legitimt etter min mening.

Lenke til kommentar
Så det er greit å spille fotball med 2 mann i mål, fordi motstanderen ikke tenkte på det først?

Haha! Vittig :) Tror desverre det er den mest usaklige sammenlikningen jeg har hørt på lenge!

 

Jeg lurer på hvor høy scoren kunne ha blitt hvis begge 6800U kortene ble klokka max...? *hm*

 

Jeg vurderer også 2 x 6800 GT + nForce4 SLI... hm.. jeg får bare begynne å spare :p Hvis man har 2x 6800GT klokka til ultra så får man jo mye ytelse for pengene da, hvis man først går inn for å bruke penger på det.

Lurer på om man kan kjøre Doom3 i 1024x1280 + 4xAA & 16xAF på Ultra High Quality knirkefritt da? :cool: Forutsatt at man har en eller annen AMD 64 CPU og minst en GB ram da.. :)

 

Ett enkelt GeForce 6800 Ultra vil nok aldri yte bedre i 3DMark05 enn et x800XT PE, pga klokkefrekvensene... som jeg jo har lært at har alt å si for shader fill-rate.. Og siden 3DMark05 er veeldig shader-intensivt, så sier det jo seg selv at X800XT PE har en fordel.

 

Tror neppe vi ser noen spill på lenge med _så_ mye / krevende shadere i da...

Lenke til kommentar
Har ikke lest gjennom resten, men synes det er tullete å foreslå 2 kategorier for SLI-oppsett.

 

Hva med oppsett med 2 prosessorer? Skal de også få en egen kategori?

Dette tenkte jeg også på, om en hadde dual core cpu, så var det ingen som haddde hylt. Nvidia har funnet rette tingen, syns vil skal være glad vi har fått muligheten til å bruke det jeg.

 

Men tenk på Finnen som klarte over 8k med et xt pe, da er det jaggu ikke mye imponerende med 10k på to kort og fx55

 

 

Minuset med sli er at nå må vi ha 3 vappoer :cool:

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Godt at 600W +++ strømforsyninger er på vei. Leste i går om 850W PSU'er som kommer om ikke så lenge! Virker som vi kan trenge det...

Hmm, lit betenkelig utvikling det her . At en pc skal begynne å kreve 600 - 800 w for å tulle rundt , det blir noen kroner i strømregning på et år :hmm:

Hva kan det koste da? Regner med du ikke kjøper dette til serveren som går 24/7 men til desktop maskinen din. I tillegg til at den klarer å levere opptil 800W betyr ikke at den bruker det konstant. Idle modus er det rundt 200W og da er det ikke dyrere enn en vanlig PSU

 

Sjekket det ut. Bruker du den 10 timer hver dag i 365 dager med full load. Altså 800W konstant, koster det deg 1020kr i året med en kWh på 35øre. Ved 24/7 bruk koster det deg 2459kr

Vet det , men har du en tre - fire maskiner stående på (som jeg har) så ville det bli dyrt i lengden om alle skulle kreve så mye strøm og slik utviklingen er nå så ser det ut som forbruket bare øker , spesielt med tanke på grafikkortene . :)

Lenke til kommentar
Tror egentlig ikke det er lov, da kunne jo alle på hele laget vært keppere, og keepere kan jo score, bare at de har lov til å ta ballen med henda på en liten del av banen, og det er jo en relativt stor fordel.

Utespillere i mål? Joa, det skjer f.eks ofte ved hjørnespark. Spilleren har ikke lov til å ta ballen med hendene naturligvis. Jeg ville egentlig fram til at analogien var irrelevant og ulogisk. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

ok jeg slenger meg på jeg også :) hehe

 

hvis man skal sammenligne toppfarten til en BMW og en Lada, hva gjør man da?

...JO, men tester Ladaen 2 ganger og legger sammen toppfarten!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Vet det , men har du en tre - fire maskiner stående på (som jeg har) så ville det bli dyrt i lengden om alle skulle kreve så mye strøm og slik utviklingen er nå så ser det ut som forbruket bare øker , spesielt med tanke på grafikkortene . :)

 

Har 5 maskiner som går 24/7 og jeg bruker ikke over 1500kr på strøm i året på dette.

Maskinene står for det meste og idler. Under spill og masseflytting/kopiering av filer kanskje du kryper deg oppover i grenseland av effekt bruk på PSU.

Men hvor ofte gjør du dette? Sjeldent

Lenke til kommentar

3dMark tester jo 3D-ytelsen til en komplett maskin, ikke til et skjermkort (selv om skjermkortet kanskje er det viktigste ;) )

 

Om man deler inn i flere grupper, vil det jo bli vanskeligere å sammenlikne forskjellige system-oppsett, vil det ikke?

 

Edit: skriveleif

Endret av MaxTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...