Gå til innhold

ASUS setter verdensrekord i 3DMark05


Anbefalte innlegg

hehe, er umulig å bli helt enige her. Fordeler og ulemper imot begge deler, om SLI skal gjelde eller ikke.

 

Hvis man skal se på skjermkortytelse, syns jeg det blir urettferdig. Det blir to kort mot et, dermed basta.

 

Hvis man skal se på maskinytelse, er det rettferdig. nVidia har selv kommet med denne teknologien som gjør det mulig å få kraftig oppgradert 3D-ytelse.

 

 

Det blir uansett en defineringssak, hvor folk kommer til å være uenige samme hva.

3dmark er vel maskinytelse? Skifter du CPU får du jo en høyere score. Og angående fotballkommentaren over. Det er ingen regler som sier at det ulovlig å selge SLI-løsninger. I Fotball er det regler.

 

AtW

Stemmer at det ikke finnes regler, men skal man ta dette som en konkurranse, bør man stille på like vilkår. SLI ser jeg på som doping i OL :tease:

Stille på like villkår? Så overklokking er ikke lov? Alle må ha det samme grafikkortet? Skjønner ikke helt problemet siden sli er en løsning som er alment tilgjengelig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Største problemet, slik jeg ser det, er at alle de øverste plassene vil tas av maskiner med SLI, og at scorene overhodet ikke blir sammenlignbar med de som fås av folk med ett standard 6800U-kort. Jeg synes litt av sjarmen forsvinner når man kun hører om SLI-scores.

Enig. man har ikkje sjangs til å hevde seg om man ikke har 10-11k å brenne bort på skjermkort :ermm:

Lenke til kommentar

Ytelse er ikke alt. Tenk på hvor mye strøm 2 stk 6800 Ultra kort vil kreve! Hva med støyen!? Dessuten vil nVidia's NV50 mest sannsynlig yte like bra eller bedre enn det SLI oppsettet av 6800U kortene. Som jeg har sagt før, bedre å bruke 5000,- på ett 6800U kort nå, og 5000,- når NV50 kommer, og ikke 10000,- på 2 kort i dag.

 

Men jøss har man penger så hvorfor ikke :p

Lenke til kommentar
hehe, er umulig å bli helt enige her. Fordeler og ulemper imot begge deler, om SLI skal gjelde eller ikke.

 

Hvis man skal se på skjermkortytelse, syns jeg det blir urettferdig. Det blir to kort mot et, dermed basta.

 

Hvis man skal se på maskinytelse, er det rettferdig. nVidia har selv kommet med denne teknologien som gjør det mulig å få kraftig oppgradert 3D-ytelse.

 

 

Det blir uansett en defineringssak, hvor folk kommer til å være uenige samme hva.

Jeg er delvis enig, men jeg tror at hvis noen tester ytelse på skjermkort vil de sammenligne et skjermkort mot et annet med samme hovedkort, cpu etc. En slik sammenligning vil såvidt jeg kan forstå bli rettferdig.

 

Skal man teste systemytelse må det være lov å bruke SLI.

 

Men alle ytelsestester bør sees i sammenheng med pris. Jeg har liten praktisk nytte av å vite at en "trippel-meson hyper-burk med googlephonisk spektralRAM i et månesteinskabinett" gjør 100 000 i 3DMark'05 hvis den koster mer enn huset mitt.

 

Det som er interessant er om en nVidia SLI-løsning yter mer enn en ATI-løsning til samme pris. Da bør man sammenligne et SLI-hovedkort med 2x6600GT mot non-SLI-hovedkort med X800XT eller noe sånt!

Lenke til kommentar
Største problemet, slik jeg ser det, er at alle de øverste plassene vil tas av maskiner med SLI, og at scorene overhodet ikke blir sammenlignbar med de som fås av folk med ett standard 6800U-kort. Jeg synes litt av sjarmen forsvinner når man kun hører om SLI-scores.

Enig. man har ikkje sjangs til å hevde seg om man ikke har 10-11k å brenne bort på skjermkort :ermm:

Og hvordan er dette annerledes en før? Har ikke akkurat vært billig-rusk som har hevded seg på 3dmark før, ekstreme løsninger både på komponentfronten og kjølefronten er jo det vanlige.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synes SLI er en fin ting, og for å si det sånn, jeg driter i hvilket selskap som fant det opp, bare jeg får tilgang på det uten at det koster 10k.

Det beste med det, synes jeg, er at man kan kjøpe hovedkort og ett dyrt skjermkort først. Og når det blir for treigt kan man kjøpe ett skjermkort til, som kanskje har sunket i pris i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå det er unødvendig å kjøpe 2 6800Ultra kort. Ett 6800Ultra kort kommer til å klare å kjøre alle spill på høyeste nivå helt fram til NV50 kommer. Bedre å spare pengene til den tid kommer. Ett NV50 kommer til å yte like bra som 2 6800Ultra vil jeg tippe, og med ny funksjonalitet.

 

Men det finnes nok et marked likevel, det er nok av folk som ønsker å skryte av å ha det beste som kan kjøpes.

Lenke til kommentar
..går og rykter allerede om at de har slått 10.200 poeng allerede, men dette er ikke bekreftet enda.

Det burde jo ikke vært noe problem å få til, når den føreste scoren var gjort med en helt uklokket maskin hehe. Jeg skulle lett gruset den scoren jeg, bare jeg fikk låne et ultra-SLI oppsett go en FX55 ^_^

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå det er unødvendig å kjøpe 2 6800Ultra kort. Ett 6800Ultra kort kommer til å klare å kjøre alle spill på høyeste nivå helt fram til NV50 kommer. Bedre å spare pengene til den tid kommer. Ett NV50 kommer til å yte like bra som 2 6800Ultra vil jeg tippe, og med ny funksjonalitet.

 

Men det finnes nok et marked likevel, det er nok av folk som ønsker å skryte av å ha det beste som kan kjøpes.

Det er ikke helt riktig det du sier da...

 

Det er sant nok at du klarer deg veldig veldig godt med en enkelt 6800ultra, men det er absolutt ikke noe problem å finne på noe mer arbeid som et ekstra kort kan jobbe med. Mer GPU-kraft lar deg kjøre høyere oppløsninger, og med mer AA og AF, uten at frameraten går ned for mye (slik den ville gjort med et enkelt kort i de tyngste spillene).

 

Så å si at 2 kort er helt unødvendig er en halvsannhet. Ihvertfall i mine øyne.

-Stigma

Lenke til kommentar

SLI er da helt valid. Pris har aldri vært en issue når man skal man skal ha det ypperste av det ypperste, og andre top scores inkluderer ofte phase-change kjøling og slik som koster like mye som et SLI oppsett.

 

Så nVidia hersker for tiden for dem som har ubegrenset med grunker, men det er det jo få som har. Skal du ha max ytelse for et visst beløp så kan jo ATI ha vel så gode eller bedre produkter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
lurer å om det er noen her på forumet som har lommebok til 2x 6800 ultra

Prioritering og atter prioritering.

 

Isteden for å bytte kledning på huset kan du kjøpe skjermkort eller kanskje droppe ferien neste sommer så er du en lykkelig eier av 2x6800U

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...