Gå til innhold

Hva syns du om dødsstraff?


Anbefalte innlegg

Men så enkelt kan det gjøres..

En annen grunn til at eg er imot dødstraff er at uskyldig kommer til å dø. Dette har skjedd i usa. Og opplive døde personer blir litt vanskelig.

Dessuten så ser eg rett og slett ikke på døden som en straff. En kan diskutere hva som skjer etter døden, men sannsynligvis så er det bedre enn å leve med det faktum at man har drept noen. (Dette varierer seff fra person til person.) Personen kan heller bli satt til arbeid... altså. fks. Hardt tvangsarbeid er hardere straff enn døden. For døden... da bare slipper man alt, man slipper livet, slipper straffen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TLZ>>


JA, det er en ulempe med at det går i vei uskyldige fra tid til annen
men det er 1 stor ulempe, framfor 100 mellomstore ulemper.

Vi kan ikke tenke på individet, men på samfunnet.
Samfunnet sliter når 1 individ finner på masse hopp og sprell:
Vi får det slengt opp i media, og helvete! Å vi lurer jo på
hva som skjer med han her.
Jo, han som drepte og voldtok får boller og brus, egen leilighet
til bot og bedring i et fengsel som også er utstyrt med playstation!
DET HOLDER IKKE MÅL!!!!!

Om et individ gjør det surt for et samfunn, så må
samfunnet få fred på sjelen, samtidig som
de eleminerer muligheten for at personen dreper,
voldtar, (begge deler, ja takk) igjen.
Lenke til kommentar
TLZ>>

 

 

JA, det er en ulempe med at det går i vei uskyldige fra tid til annen

men det er 1 stor ulempe, framfor 100 mellomstore ulemper.

 

Vi kan ikke tenke på individet, men på samfunnet.

Samfunnet sliter når 1 individ finner på masse hopp og sprell:

Vi får det slengt opp i media, og helvete! Å vi lurer jo på

hva som skjer med han her.

Jo, han som drepte og voldtok får boller og brus, egen leilighet

til bot og bedring i et fengsel som også er utstyrt med playstation!

DET HOLDER IKKE MÅL!!!!!

 

Om et individ gjør det surt for et samfunn, så må

samfunnet få fred på sjelen, samtidig som

de eleminerer muligheten for at personen dreper,

voldtar, (begge deler, ja takk) igjen.

Det må da finnes en mellomting mellom det som du tydeligvis karakteriserer som den norske fengselssituasjon og dødsstraff?

Lenke til kommentar

Jeg er pro-life. MEN, jeg er for dødstraff. Selvsagt bør ikke dødstraff brukes hvis det er tvil om gjerningsmannen virkelig er gjerningsmannen, men dersom man er sikre så sett i gang, sett en sprøte eller putt ham/henne i stolen. Det er tross alt mye mer humant, og vi sparer penger. I Norge er det jo faktisk slik at fangene får dagpenger mens de sitter inne... Yeah right liksom.. Nei, spar utgifter til fengselsceller, og til dagpenger og mat til den typen fanger. Få disse dyrene ut av verden, vi er overhodet ikke tjent med å ha mordere og voldtektsmenn rundt i samfunnet vårt.

Lenke til kommentar
TLZ>>

 

 

JA, det er en ulempe med at det går i vei uskyldige fra tid til annen

men det er 1 stor ulempe, framfor 100 mellomstore ulemper.

 

Vi kan ikke tenke på individet, men på samfunnet.

Samfunnet sliter når 1 individ finner på masse hopp og sprell:

Vi får det slengt opp i media, og helvete! Å vi lurer jo på

hva som skjer med han her.

Jo, han som drepte og voldtok får boller og brus, egen leilighet

til bot og bedring i et fengsel som også er utstyrt med playstation!

DET HOLDER IKKE MÅL!!!!!

 

Om et individ gjør det surt for et samfunn, så må

samfunnet få fred på sjelen, samtidig som

de eleminerer muligheten for at personen dreper,

voldtar, (begge deler, ja takk) igjen.

Det må da finnes en mellomting mellom det som du tydeligvis karakteriserer som den norske fengselssituasjon og dødsstraff?

Amerikanske fengselsceller med gitter og fult innsyn fra alle kanter med sterke lyspærer på hele døgnet.

Lenke til kommentar
Jeg er pro-life. MEN, jeg er for dødstraff. Selvsagt bør ikke dødstraff brukes hvis det er tvil om gjerningsmannen virkelig er gjerningsmannen, men dersom man er sikre så sett i gang, sett en sprøte eller putt ham/henne i stolen. Det er tross alt mye mer humant, og vi sparer penger. I Norge er det jo faktisk slik at fangene får dagpenger mens de sitter inne... Yeah right liksom.. Nei, spar utgifter til fengselsceller, og til dagpenger og mat til den typen fanger. Få disse dyrene ut av verden, vi er overhodet ikke tjent med å ha mordere og voldtektsmenn rundt i samfunnet vårt.

 

Nå har det vist seg i USA at en livstidsfange ikke koster mer enn og dømme en til døden.

 

 

EDIT: Uansett er vel ikke det ikke økonomi som bør være avgjørende om en er for eller imot dødsstraff..?

Endret av Cera
Lenke til kommentar
Jeg er pro-life. MEN, jeg er for dødstraff. Selvsagt bør ikke dødstraff brukes hvis det er tvil om gjerningsmannen virkelig er gjerningsmannen, men dersom man er sikre så sett i gang, sett en sprøte eller putt ham/henne i stolen. Det er tross alt mye mer humant, og vi sparer penger. I Norge er det jo faktisk slik at fangene får dagpenger mens de sitter inne... Yeah right liksom.. Nei, spar utgifter til fengselsceller, og til dagpenger og mat til den typen fanger. Få disse dyrene ut av verden, vi er overhodet ikke tjent med å ha mordere og voldtektsmenn rundt i samfunnet vårt.

 

Nå har det vist seg i USA at en livstidsfange ikke koster mer enn og dømme en til døden.

 

EDIT: Uansett er vel ikke det ikke økonomi som bør være avgjørende om en er for eller imot dødsstraff..?

Nei, men det er ett av aspektene. I tillegg så synes jeg livstid er mye mindre humant, det blir som en utsatt dødstraff der du skal sitte i fengslet til du klarer å dø av deg selv.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt tankegangen din Joachim. Ikke-levedyktige foster skal ikke kunne fjernes, men det skal levedyktige voksne mennesker?

 

Så det er en rettsinstans som skal bestemme om en person skal få leve eller dø? En domstol skal bestemme hva som er mest humant for deg?

 

Du vil ikke ha lengre straffer for det er ikke humant, men samtidig skal dødsstraff innføres?

Lenke til kommentar
Du vil ikke ha lengre straffer for det er ikke humant, men samtidig skal dødsstraff innføres?

Jeg synes godt man skulle ha lengre fengselsstraffer også. Men jeg bare sier det at sett fra et humant synspunkt må da dødstraff være å foretrekke?

 

Forstår ikke helt tankegangen din Joachim. Ikke-levedyktige foster skal ikke kunne fjernes, men det skal levedyktige voksne mennesker?

 

Er en drapsmann (tenker da på overlagte drap og ikke f.eks. ulykker) å regne for et menneske?

Lenke til kommentar

Enkelte trenger rett og slett å henges levende opp på en vegg og bli spist opp av kråkene. Allikevel er dette kanskje én person annet hvert år.

Resten av de som har gjort grove kriminelle handlinger skal få jobbe med å hugge stein med nevene e.l. til de har tjent inn igjen alt de koster samfunnet, og gjerne med renter.

Livstid skal være livstid, ikke 21 år e.l., og da skal man ikke drive dank på ei luksus-celle, men man skal slite så blod og svette renner.

Lenke til kommentar

Du vil ikke ha lengre straffer for det er ikke humant, men samtidig skal dødsstraff innføres?

Jeg synes godt man skulle ha lengre fengselsstraffer også. Men jeg bare sier det at sett fra et humant synspunkt må da dødstraff være å foretrekke?

 

 

Det kan vel ikke være opp til en domstol og avgjøre?

 

Forstår ikke helt tankegangen din Joachim. Ikke-levedyktige foster skal ikke kunne fjernes, men det skal levedyktige voksne mennesker?

 

Er en drapsmann (tenker da på overlagte drap og ikke f.eks. ulykker) å regne for et menneske?

 

Når sluttet vedkommende og være menneske?

Endret av Cera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...