Gå til innhold

Etter mmaaaange timer med PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På vei mot skolen i dag tidlig satt jeg grublende og funderte på hvor god detaljerikdom og oppdateringsfrekvens virkeligheten hadde oppnådd etter siste oppgradering - jeg synes programmerene har gjort en vesentlig bedre jobb en sist. Fysikkmotoren var rett og slett imponerende, da jeg oppdaget hvordan objekter kunne deformeres og påvikre alt annet på en meget kompleks og innovativ måte. For ikke å snakke om den nydelige grafikken som ville slått selv sofistikerte 3D-programmer ved støtte fra gigantiske superdatamaskiner med flere noder.

 

Dessverre er det mulig at 3D-kortet og øynene må oppdateres for å takle en slik enorm informasjonsstrøm og genereringsoppgave, men slike problemer er vel å anse som bagateller?

 

Konklusjonen må derfor bli at versjon 2 var svært oppløftende i forhold til versjon 1. Den er langt mer overlegen enn alle andre dataspill jeg har stiftet bekjentskap med, uansett sjanger. Så hvorfor ikke titte ut og beundre den et sekund. Du kommer til å bli overrasket over hvor godt utnyttet kommunikasjonen til de menneskelige sansene er blitt.

 

 

Nå overdrev jeg kanskje en smule, men jeg har faktisk til tider kommet til å ta meg selv i tanker som "Utrolig så god grafikken er idag". Skremmede! Ahh ... verden kommer sikkert til å bli digitalisert før enden av dette århundre, så ingen fare. Vi kommer vel alle til å leve døynet rundt i en syntetisk imitasjon av virkeligheten uansett.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Ja jeg har vel ikke fundert på det til den grad du nevner her - men det er ganske sykt når man sitter for seg selv på trappa alene og røyker - så dukker det opp en ganske god hærskare med tåelige ideèr og tanker man helst ikke deler med omverdenen.

 

At verden kjører høy oppløsning og har fet grafikk er definitvt en av dem :blush:

 

Men som Lemen sa:

Ja, SkyMarshall..... Sån er det og vøre nerd tongue.gif

 

UTROLIG delig syntes nå jeg harhar.gif

Lenke til kommentar

Var på cslan, hadde sittet i 3 døgn i strekk å bare spillt cs, så når det var på tide å gå hjem, kom plutselig sola fram, sterk som faen, så plutselig ropte jeg

'Satans teamflash, lamer hore'.. Helt seriøst, jeg kødda ikke ei gang! Kameratene mine bare stirra og gikk videre, men jeg fatter ikke hvorfor det kom ut...

Lenke til kommentar

Hehehe, mange morsomme innlegg her ja. Bra tråd!

 

Selv har jeg opplevd noen ganger å skulle finne noe på en side i en bok, og det første jeg har tenkt har vært Ctrl+F. Også når jeg har innsett at jeg faktisk må lete etter det så har det irritert meg veldig at virkeligheten ikke har Ctrl+F...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...