Gå til innhold

masseødeleggelse av CD'r


petterg

Anbefalte innlegg

Får du tak i industri-aceton (rå-aceton?) er dagen redda.

Den lukter ikkje like ille som butikk-aceton, men er mykje kraftigere.

 

Men anbefaler deg å sette den bøtta utendørs. Ellers er det ikkje sikkert du vakner når du skal på jobb. :|

 

Dessuten:

Aceton kjem i plastbeholdere, så eg trur ei normal bøtte skulle fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brekking av cder kan gi så ymse resultater...Jeg har opplevd både at cden bøyer seg så sidene møtes uten en eneste sprekk, og at de formelig eksploderer i fler biter enn noen gidder å telle.

 

Hva med øks, hoggestabbe og vernebriller? Kast venstrebitene hjemme og høyrebitene på jobben...Ellers kan man ha mye moro med våpen...noe så puslete som et luftgevær skal kunne ta et par plater i slengen, med ei rifle slipper du kanskje unna med to skudd på hele bunken(husk sikker bakgrunn!!)

 

 

 

 

Alt avhenger jo av hvor sensetive dataene er. Jo mer dataene er verdt, jo mer tid/penger bør du legge i det.

 

Jeg jobber i forsvaret og vi har en makulator som hakker cder opp i biter på max en cm(eller var det 5mm? Har aldri målt). Tøff maskin, slips er ikke anbefalt antrekk når du bruker den...

Lenke til kommentar

jeg digger alt som smeller og jo høyere og kraftigere det smeller jo gladere blir jeg :p

 

såå.. den absolutt kjappeste løsningen på problemet er å skaffe seg litt dynamitt, en kubbe eller to burde holde men man kan aldri være sikker ;), grav ett hull i marken og legg dynamitten nederst for så og legge cd-platene over og så litt sikkerhet, legg over noen det-matter for å hindre sprut.

 

booom og platene er kaputt. fjern mattene og grav opp restene og lever det på fyllingen.

 

PS: er ikke helt sikker på om dette vil funke for deg men sånn hadde jeg gjort det. (landet er morsomt, man kan gjøre mye rart uten å tiltrekke seg for mye oppmerksomhet :))

Lenke til kommentar
10l bøtte

semment

vann

båt

Å fylle norske fjorder med avfall på denne måten er vel ikke særlig snillt gjort.

 

Det er kanskje ikke så lurt heller dersom noen ser at du dumper søppel i sjøen og etterforsker deg for miljøkrimilalitet. (Det kunne jo vært noe riktig farlig i den klumpen) Så finner de bare en rekke CD'er som inneholder filer med opplysninger om eieren av platene og betongklumpen..

 

Uansett metode så håper jeg du ikke er noe miljøsvin. (neida, jeg er ikke fanatiker, bare litt idealist)

Folk hiver jo dagling ut iler til båtfortøyning. De består gjerne av sement og stål.

Jeg ser ikke noe forskjell på miljøfaren på en ile og en slik cd/betongklump.

Men jeg er enig i at sjøen ikke skal være noe dumpingplass!

 

Hva med blyforgiftingsforslagene tidligere i tråden. Etter nyttår vil det jo uansett være forbutt å skyte med blyhaggel...... :hmm:

Lenke til kommentar

Fant ut at vedkløyveren på traktoren til bestefadern var et redskap som kan ødelegge det meste på en relativt rask og effektiv måte :p

 

Ellers liker eg ting som gir lyd fra seg, samle en bunke på 30 plater, sentrer den slik at senterhulla ligger rett over hverandre, ta 1 stk svensk "Tiger" kinaputt (passformen er helt ypperlig) og stapp den nedi cd-bunken, fyr på å sleng bunken oppi noe som begrenser spredning av splintrer! (fann ut å bare slenge den bak en liten tue ikke hva så veldig smart, har en del merker på venstre lår som bevis for kombinasjonen av splintrer og høg fart :blush: )

Lenke til kommentar
Ellers liker eg ting som gir lyd fra seg, samle en bunke på 30 plater, sentrer den slik at senterhulla ligger rett over hverandre, ta 1 stk svensk "Tiger" kinaputt (passformen er helt ypperlig) og stapp den nedi cd-bunken, fyr på å sleng bunken oppi noe som begrenser spredning av splintrer! (fann ut å bare slenge den bak en liten tue ikke hva så veldig smart, har en del merker på venstre lår som bevis for kombinasjonen av splintrer og høg fart :blush: )

hehe. Genial Idé! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...