Gå til innhold

no vits i ny goop på 6800gt


Anbefalte innlegg

nå er jo det kun nv 5 silencer som jeg har sett på markedet og den er dårligere enn stock.,

Den er så absolutt ikke dårligere en stock..,

Temp på mitt POV GF6800GT falt fra 73 til 59 grader, etter bytte til NV 5 ;)

det er nok mest sannsynlig pga at du byttet kjølepasta på gpu og fikk bort de stygge kjølepadsene på rammen...

 

jeg gikk ned 15c-20c i idle når jeg bare byttet ut dette med original kjøler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er nok mest sannsynlig pga at du byttet kjølepasta på gpu og fikk bort de stygge kjølepadsene på rammen...

 

jeg gikk ned 15c-20c i idle når jeg bare byttet ut dette med original kjøler...

Jeg prøvde først AS5 på orginalkjøleren, uten at det ga noe særlig bedre kjøling. Det skrev jeg jo litt lengre opp i denne posten :roll:

 

Så det var nok NV5 som sto for den temperatur forskjellen.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
det er nok mest sannsynlig pga at du byttet kjølepasta på gpu og fikk bort de stygge kjølepadsene på rammen...

 

jeg gikk ned 15c-20c i idle når jeg bare byttet ut dette med original kjøler...

Jeg prøvde først AS5 på orginalkjøleren, uten at det ga noe særlig bedre kjøling. Det skrev jeg jo litt lengre opp i denne posten :roll:

 

Så det var nok NV5 som sto for den temperatur forskjellen.

Men så har du et POV kort og jeg har Gainward GS. Du gikk fra 79 til 59 grader(hvis jeg fikk det med meg rett ?).

 

Mitt kort med stock kjøler og overklokket til 420/1200 holder seg på 51 grader under load.

 

Så NV5 _er_ dårligere enn stock (Gainward Stock ;) )

 

Så til mitt kort, og jeg har lest tester og ANDRE forum enn hw.no, så er stock kjølern på gainward 6800GT GS bedre enn NV5. De som installerte NV5 på samme kort gikk opp i temp men stillere.

 

Jeg fortrekker performance over lyd.

 

Nå har jeg ikke bytta goop. Men rmb va var tempene dine før og etter ? og hvilke vifter har du ellers i kabinettet ?

Endret av Gunlab
Lenke til kommentar

heley gunlab.. tempene mine lå ca på 70 (!!HJELP) før jeg bytta goop.. nå er de på 53C.. jævlig fornøyd med det.. men tror kabinettet mitt er litt varmt.. det er ganske harcore støydempet med matter.. som du ser her:

IMGP0210_001.sized.jpg

 

har en vifte over kortet som kjøler baksiden, en som dreger ut luft baki. og en som er ute av drift i toppen..

 

tror kanskje det er litt teit oppsett med tanke på at jeg mangler vifte i front til og dytte inn litt luft.. skal skaffe meg en 120mm vifte der nå strax..

 

men anbefaler skikkelig mye at du fjerner gammel goop på ditt kort, du blir og få merkbar forskjell, kan klokkes mye høyerere.. hvertfall rammen din. :)

 

hva slags kjøleløsning har du? veldig lav temp på kortet ditt i utgangspunktet..

Lenke til kommentar

Veldig bra bilde!! (er det ei deltavifta ?)

 

Jeg har et cheaftec standard kabinett, med 1 papst 80mm(2600rpm) inntak i front (nede) og 1 80mm(2600rpm) uttak bak (oppe), i tilleg så trekker fotron psu'en min med sin 120mm(1800RPM) vifte også utluft. Og så har jeg thermaltake silent boost socket A 3400+.

 

Se profil før hardware speccs.

 

ambient temp ligger på rundt 30 grader, ifølge nvidia-kontrollpanel.

 

Cpu temp ligger på mellom 41-47 grader alt ettersom, mb-temp ligger på 20-24 grader. Fjerna goopen som lå på Northbrighen, eller goop og goop, va en rosa pad. Der putta jeg på nytt.

 

har satt fast vifte hastighet på 60% når den kjører i 2d og 100% i 3d.

 

Og såfremst du ikke har noe som dytter inn kald luft, ville jeg anbefale deg å kjøre med åpent kabinett til du får noe som gjør akkurat det. Å pushe varm luft på komponentene nytter heller lite, med tanke på den vifta du kjører bakpå skjermkortet, den vill helt sikkert få større effekt når du får dytta inn kald luft.

 

Funker Støydempende matter ? Og skaper de ikke noe jæææææææævelsk med varme ? :p

 

Med tanke på skjermkortet så har jeg vel vært heldig, men jeg har ikke testa uten de 80mm'erne.

Endret av Gunlab
Lenke til kommentar

det er en papst 1800rpm som står i kabinettet.. termaltake på cpu..

 

jeg bruker å åpne sida på kabinettet når jeg spiller..

 

ja, støydempinga gjør at det blir litt varmere der, men det er verdt det.. ikke så mye bråk... :)

 

må få skaffa meg en god 120mm.. hva slags 120mm vifte bør jeg skaffe? helst dytte masse luft men er stillegående...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...