Gå til innhold

no vits i ny goop på 6800gt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et POV 6800gt med orginalkjøler som ligger på 50 grader idle. (405/1090)

Er det noe å hente i overklokk/stabilitet ved å legge på no arctic silver?

Ser ut som det er brukt no slags klistrelapper i stedet for goop nå.

 

Noen som her prøvd dette?

jeg har 6800LE though, og hadde problemer med klokking. Fjernet stockkjøler, satte på Thermaltake CoolMOD vifte.. tempen falt 9 grader. Slang på AS5, tempen falt yterligere 4-5 grader... så det vil hjelpe en del. Har dog ikke prøvd AS5 på stockkjøler. men ihvertfall 2 grader å hente, om ikke en del mer.

Lenke til kommentar
De "lappene" som er bruket i stedet for goop ser ut til å være litt tykke, det blir ikke dårlig kontakt med kjøleren når jeg bruker goop da?

Neida. Fjern pad'sene, smør ut 1 dråpe med f.eks. bankkort ( ikke bruk papir, fingre, etc. ), deretter 1-2 dråper i midten, og sleng på kjøleren igjen ;)

 

*edit* du vil ikke merke den stooore forskjellen med en gang. Men gi kjølepastaen 1-2 dager på å "sette seg" ordentlig, så vil du merke stor forskjell, da SPESIELT under load ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Sjekka netopp gpu kjølere på microplex. Alle ser jo så pysete ut.

Det er bare de giant greiene som ser ut som de duger.

 

Får prøve å lage litt bedre kjøling av en gammel cpu kjøler elns. kansje 120mm vifte

 

Har aldri sett at kortet mitt har vært over 60 grader på full load. (har bare sjekka med doom3 og alt+tab et par ganger)

Allikevel får jeg ikke no bar klokk. :(

Lenke til kommentar

kort svar: ja. Thermal-pads som vanligvis følger med er den dårligste løsningen (men enklest for dem som monterer dem). Du kan forvente å få en del grader bedre temperaturer med skikkelig goop. Det er et "must" i mine øyne om du skal klokke kortet i det hele-tatt, fordi det er så enkelt å fikse, og gir deg såpass mye igjen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
De "lappene" som er bruket i stedet for goop ser ut til å være litt tykke, det blir ikke dårlig kontakt med kjøleren når jeg bruker goop da?

 

I signaturen din står det: 6800LE 1.5V / VDDQ 1.7V. har du voltmodda?

jeg flashet fra 1.1voltcore til 1.5vc. Dessuten økte agp v til 1.7 :)

( merk at det produseres sinnsykt mye varme da. Jeg kan ikke kjøre fullclock når jeg f.eks. skal spille farcry et par timer. Da kutter bare skjermkortet ut. Klokker derfor ned litt når jeg skal spille. Den klokken jeg har i signatur er bare "max clock" som jeg har fått kjørt med så langt i 3dmark ) Skal prøve å se hvor høyt jeg kommer med powerstrip før jeg får svart skjerm senere idag.. ;)

Lenke til kommentar

vizla: Flasher du med modda bios? I så fall har du en link?

Har lest det skal hjelpe en god del på klokken å øke vcore til utra-spenninger.

Har også lest at det går an å stille ned timingene på ram`en for høyere klokk. (tror 6800ultra bruker slappere timinger)

 

Er ikke 1.5V ganske mye? Mener at 6800 ultra bruker 1.2v??

 

Klarer å kjøre gjennom 3dmark med 425/1150 men får restart eller quit til windows når jeg prøver å spille med denne klokken.

Det blir ikke mer stabilt når jeg bruker 1.6V agp-spenning i bios.

Lenke til kommentar
De "lappene" som er bruket i stedet for goop ser ut til å være litt tykke, det blir ikke dårlig kontakt med kjøleren når jeg bruker goop da?

 

I signaturen din står det: 6800LE 1.5V / VDDQ 1.7V. har du voltmodda?

jeg flashet fra 1.1voltcore til 1.5vc. Dessuten økte agp v til 1.7 :)

( merk at det produseres sinnsykt mye varme da. Jeg kan ikke kjøre fullclock når jeg f.eks. skal spille farcry et par timer. Da kutter bare skjermkortet ut. Klokker derfor ned litt når jeg skal spille. Den klokken jeg har i signatur er bare "max clock" som jeg har fått kjørt med så langt i 3dmark ) Skal prøve å se hvor høyt jeg kommer med powerstrip før jeg får svart skjerm senere idag.. ;)

hvorfor har du økt volten på agp porten ?

Lenke til kommentar
jepps.. har moddet mi til 1.4v på 3D.. kjører 445/1180 uten artifacts på 3dmark05..

 

Hvor mye klarte du på stock voltage?

hvertfall ikke så mye.. tror det gikk til 425-430 el noe sånt.. husker ikke helt.

 

men definitivt å anbefale å kjøre den på 1.4v.. det klarer disse kortene uten problem..

 

Edit: som gunlab nevnte rett ovenfor, skal jeg prøve og øke volten på agp porten..? den står på auto, tør ikke touche den før jeg hører med dere her.. hva er max? og hva kan skje i verste tilfelle?

Endret av RmB
Lenke til kommentar

hehe hvis du leser posten min rett så står d "HVORFOR".

 

Det er ingen vits i å uppe volten på agp porten fordi agp porten skal kjøre på 66mhz, kjører den over d så blir systemet som regel ustabilt. Volten på agp porten har INGENTING med overklokkinga av selve skjermkortet.

 

ønsker man å kjøre agp porten på en høyere frekvens enn 66 mhz så burde man kjøre opp addq voltage(volten på agp porten). Men jeg ville ikke andbefale det.

 

Selv kjører jeg 420/1200 på mitt Gainward 6800GT, uten artifacts hvor jeg har maks temp på load 50 grader.

 

Skaff deg bedre kjøling :) nå er jo det kun nv 5 silencer som jeg har sett på markedet og den er dårligere enn stock., jeg venter selv på en heatpipe sak fra zalman eller rippoff thermaltake, som gjør en real forskjell.

Overklokkinga burde skje med voltmodden,

 

 

Igjen: VDDQ burde man ikke røre fordi den gir mer voltage til selve agp porten og ikke skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...