Gå til innhold

AMD 2600+ = Intel Pentium 4 2,6 ghz?


pcgutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ratingen sammenligner mot AMD's egne Thunderbird prosessorer ja. IKKE mot Intel sine. XP2600+ er litt tregere enn P4 2,6GHz. (Gjennomsnitlig. Kommer litt an på hva man sammenligner.)

AMD påstår at de sammenligner med Thunderbird ja, men realiteten er en annen. Hvis vi ser på f.eks XP3000+, A64 3000+ og Sempron 3100+ så er jo ytelsen gansk forskjellig til tross for at ratingen er bortimot den samme. Det er rett og slett etter hva for Intel cpu de sammenligner den med (IMO) :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
nei amd 2600+ har 333 kb chase

p4 har 4 har 1 mb chase :D derfor suger p4 hehe

Chevy Chase? "hehehe" <-- Synes du det så smart ut? NOT!

Gjør litt research.. så kan du poste..

Hør og lær fra en som vet noe om å "dr**e seg ut"

:p

Spøk til side:

Dette var et fleipete svar på ett *utrolig* useriøst innlegg, men de fleste har jo evnen til å tilegne seg kunnskap underveis..

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
...Athlon 64 4000+ blir den første prosessoren som bryter den magiske "4 GHz"-grensen - i hvert fall med tanke på PR-rating. Reelt kjører prosessoren kun på 2,4 GHz, men skal gi minst like bra eller bedre ytelse enn en tenkt Pentium 4-prosessor på 4 GHz...

 

Altså er PR-ratingen en tenkt P4 prosessor med den frekvensen... :w00t: Visste jeg hadde lest det et sted :) in your faces people! :p

Lenke til kommentar
...Athlon 64 4000+ blir den første prosessoren som bryter den magiske "4 GHz"-grensen - i hvert fall med tanke på PR-rating. Reelt kjører prosessoren kun på 2,4 GHz, men skal gi minst like bra eller bedre ytelse enn en tenkt Pentium 4-prosessor på 4 GHz...

 

Altså er PR-ratingen en tenkt P4 prosessor med den frekvensen... :w00t: Visste jeg hadde lest det et sted :) in your faces people! :p

Dette viser jo at det er "mange" måter å bryte 4GHZ grensen på :!:

I mine øyne er det ingen som har brutt den før de har laget en cpu som kjører på 4 GHZ som standard , Intel har egentlig heller ikke brutt den selv om noen har kjørt disse rundt 5 GHZ :hmm:

Lenke til kommentar
Så det er sant at AMD kun dilter. De stoler ikke på sine egene ting, de må kun sammenligne med Intel for å kunne selge :w00t:

Var vel drøyt sagt , men det er en kjensgjerning at Intel er størst og de fleste assosierer en prosessor med en Pentium , da snakker jeg om folk flest og ikke slike som henger på forum ala dette .

Derfor vet de fleste hva feks en P4 2,8 er og da er det greit for amd og kalle sin for 2800 dermed vet de fleste hvor den ligger , dette selv om amd sier noe annet .

Hadde det vært motsatt så hadde intel sikkert sagt det samme .

Lenke til kommentar
Så det er sant at AMD kun dilter. De stoler ikke på sine egene ting, de må kun sammenligne med Intel for å kunne selge :w00t:

Var vel drøyt sagt , men det er en kjensgjerning at Intel er størst og de fleste assosierer en prosessor med en Pentium , da snakker jeg om folk flest og ikke slike som henger på forum ala dette .

Derfor vet de fleste hva feks en P4 2,8 er og da er det greit for amd og kalle sin for 2800 dermed vet de fleste hvor den ligger , dette selv om amd sier noe annet .

Hadde det vært motsatt så hadde intel sikkert sagt det samme .

Du mener det da ville sett slik ut: Intel Pentium 4 2600+ 3.6GHz?

Lenke til kommentar

Det jeg mente var om amd hadde en som kjørte feks på 3,0 og Intel da hadde en på 2,0 som tilsvarte den ville de sikkert kalt den for 3000+ akkurat slik amd gjør i dag , dette har jo med markedsføring og det er jo soleklart at feks en A64 selger bedre under navnet A64 4000+ en om den ble markedført som A64 2,4 .

Hva synest du selv ser heftigst ut :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...