Gå til innhold

Videoredigering - trenger annbefaling

jossy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal videoredigere. Før har jeg brukt Pinnacle Studio 9. Men folk mener at dette er tragisk dårlig... Jeg har også muligheter for å redigere med Premier, men dette er for vanskelig. Noen som vet om et bra programm for noen har litt peiling. Har laget ca 5 filmer. Begynner å bli lei av Studio9. Roxio? Er det bedre? Noe med MANGE muligheter og litt lettere enn premier ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du sier du er lei av Pin 9. Kan det ha med at du har full forståelse for programmet nå da?.Isåfall kunne du jo heller satt hjernen i gang med å lære Premier.Pin 9 er lnoe som alle kan lære å bruke på 1,2,3

Skrevet

Nero (som i Nero burning ROM) har et enkelt og greit program du kan lukte på, NeroVision Express.

Men muligens litt for begrensa om du synes Pinnacle er for enkelt. Uten at jeg har gjort noen grundig sammenligning.

Skrevet

Jeg driver med videoredigering , og kan ikke si annet en at Pinnacle Studio 9 faktisk er et bra program.

Få program har så lav terskel for å begynne å bruke det , og jeg har selv produsert mange filmer jeg er fornøyd med i det programmet.

Men , man savner alltids flere funksjoner , og da er det mange å velge imellom.

Pinnacle Liquid Edition 5.5

Er det programmet jeg bruker , koster endel kroner da , etter hvilken versjon du vil ha. Standard versjon koster ca.6000kr.

Du bør også ha en ganske bra PC for å kjøre dette uten for mye ventetid.

Liquid Edition 6 blir lansert den 11.november her til lands , og det ser jeg fram til! :w00t:

Adobe Premiere

Et veldig utbredt program , har aldri brukt det selv , men er svært populært.

Dette koster også masse bucks!!

Avid heter også en stor produsent av redigeringssoftware.

De har også en gratisversjon av sin programvare som heter AvidFreeDV

http://www.avid.com/freedv/index.asp

Det er flere aktører ute , men dette er 3 av de "store" til PC.

I Mactiontosh sin verden er så Final Cut veeldig pop. Har lyst til å prøve det...

Skrevet

Selv bruker jeg Power director 3.0, fungerer utmerket til mitt bruk.

Har prøvd litt Pinnacle Studio 8.0, og makan til krash program har ikke jeg vert borti siden jeg hadde virus i windows 98, men har hørt fra andre at 9.0 er bra.

Skrevet

@perpyro

Studio 8 krasja å bøgga så mye at det var forjævlig.

Mista et stort prosjekt i Studio8 pga en skikkelig bug , og ny som jeg var hadde jeg heller ikke backup. Det var en stor tabbe!

Studio 9 er vesentlig forbedret , og det var jommen meg på tide!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...