Gå til innhold

osen pce må du hadde for å kjøre cs optimalt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann!

Har nettop skaffa meg counter-strike soruch og fps ligger på rund 50-100, lurer på hvilken pce deller jeg må kjøpe meg for å få 100 fps konstant i soruch?

Kanskje du vil oppgi hvilke deler du har fra før også? Men uansett vil jeg anbefale nytt tastatur..

gi han litt kredit, da.. Ordet "counter-strike" er jo vanskelig, men det skreiv han feilfritt!

Lenke til kommentar
Heisann!

Har nettop skaffa meg counter-strike soruch og fps ligger på rund 50-100, lurer på hvilken pce deller jeg må kjøpe meg for å få 100 fps konstant i soruch?

Kanskje du vil oppgi hvilke deler du har fra før også? Men uansett vil jeg anbefale nytt tastatur..

Hehe

Vær glad du ikke har sett andre innlegg. Virker som en russisk kode fra 2. verdens krig :p

 

Menne, hvis du spør, så er det vel nesten 100% sikkert at du må ha nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

@ Bear:

 

Siktet blir mye raskere mindre etter at du har skutt ;)

 

@ Myself:

Jeg har

AMD64 3000+

TwinMOS 1024MB

Radeon 9200 128MB (Ja, for n'te gang, jeg vet det suger)

 

Jeg har mye rundt 15-50fps.... Skal kjøpe meg nytt skjermkort nå snart, har egentlig bestemt meg for Leadtek 6800NU til 2600kr på databutikken.com

 

Det vil vel dra Source osv bra? :p

Lenke til kommentar

det gjelder 1.6 og nedover, er ikke sikker på source, i og med at de har den trinvise nedskaleringen istedet for trinnløs

 

hovedpoenget med å ha mye FPS er ikke hvor høy peak FPS'en din er, men hvor lav den er ved FPS drops...

 

hvis du har 60 som max, og får drop (f.eks. på grunn av flere røykgranater, mange spillere/mye som skjer i "vinduet") så dropper man kanskje ned til 30-40...

 

Har man derimot 100 som max, dropper man ned til 50-60...

 

 

Det er en av grunnene. En annen grunn er at spillet flyter mye bedre ved 100fps enn 60... det er en høyst subjektiv oppfattning, og det er ikke alle som legger merke til det...men den er der for de som gjør det (meg bl.a.)

 

En tredje grunn er at hvis man f.eks. låser FPS til Hz på monitor, og får 60FPS (ergo man har 60Hz monitor (gjelder ikke LCD)) så får (iallefall jeg) utrolig vondt i øya og hodet etter ca 10 minutter... Refresh raten er alt for liten...

 

 

(Og til dere "øyet oppfatter ikke mer enn 30fps uansett" folk...prøv å sette ned FPS til 30 med "fps_max 30" i konsollet....se om dere merker forskjell i flyten i spillet fra det og 100/60 fps....

Lenke til kommentar
@ Bear:

 

Siktet blir mye raskere mindre etter at du har skutt ;)

 

@ Myself:

Jeg har

AMD64 3000+

TwinMOS 1024MB

Radeon 9200 128MB (Ja, for n'te gang, jeg vet det suger)

 

Jeg har mye rundt 15-50fps.... Skal kjøpe meg nytt skjermkort nå snart, har egentlig bestemt meg for Leadtek 6800NU til 2600kr på databutikken.com

 

Det vil vel dra Source osv bra? :p

Radeon 9200 pro :!: :!: :!:

 

*mobbe teddy* :p

 

Neida, kjempekort !

Lenke til kommentar
@ Bear:

 

Siktet blir mye raskere mindre etter at du har skutt ;)

 

@ Myself:

Jeg har

AMD64 3000+

TwinMOS 1024MB

Radeon 9200 128MB (Ja, for n'te gang, jeg vet det suger)

 

Jeg har mye rundt 15-50fps.... Skal kjøpe meg nytt skjermkort nå snart, har egentlig bestemt meg for Leadtek 6800NU til 2600kr på databutikken.com

 

Det vil vel dra Source osv bra? :p

Radeon 9200 pro :!: :!: :!:

 

*mobbe teddy* :p

 

Neida, kjempekort !

Mhm.... :wee:

 

Btw, glemte å si det; men det var i CS 1.6 jeg hadde ned i 15fps på... :blush:

 

Sinnsykt ræva det skjermkorttet skal være da :p:tease:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...