Gå til innhold

NVIDIA lanserer nForce4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia reacts to lack of Nforce4 Soundstorm

we have managed to get an official response from top Nvidia chipset man Drew Henry about the lack of support for Sound Storm in its forthcoming Nforce 4 chipsets. And this is what he said:

 

Fuad

 

We listen closely to our customers' feedback and have read every letter you've shown us. We are very pleased with outstanding adoption of our audio technology and the passion that our customers have and continue to exhibit for SoundStorm. While we have chosen to not include the SoundStorm APU in our current nForce4 MCP, we look forward to including our audio technology in future NVIDIA products. Please understand that we are not prepared at this moment to discuss these products or the markets they target.

 

We are very pleased with the market's response to our most current nForce products featuring SLI, secure networking, storage and performance tuning technologies. We feel that the nForce4 MCP family is once again redefining the enthusiast platform and we remain passionate and committed to serving the enthusiast community with every generation of nForce MCPs.

 

Look forward to seeing you in the near future.

 

Best regards,

Drew

Klagingen hjalp likevel, SoundStorm ser altså ut til å gjøre et comeback :w00t:

Lenke til kommentar

Det høres veldig positivt ut. Jeg er veldig fornøyd med SoundStorm på min AMD-baserte maskin med Asus A7N8X-E Deluxe (nForce2 Ultra-400 chipset). Kjøper jeg meg ny maskin om et par år, og nVidia inkluderer dette på sine hovedkort, kan det være grunn nok til å velge et nForce-basert hk hvis jeg skal ha et nytt AMD-basert system.

Lenke til kommentar

http://www.asus.com/news/2004/20041022.htm

. : . ASUS A8N-SLI Deluxe

 

The ASUS A8N-SLI Deluxe is a dream gaming platform with dual-graphics card and dual-channel memory design that supports the K8 939 CPU. Designed with extreme performance in mind, the A8N-SLI Deluxe excels in speed, and conquered many 3D rendering challenges.

 

Besides supporting two PCI-express graphics cards and numerous exclusive ASUS SLI design, this powerful solution also features the popular ASUS AI Proactive features such as AI NOS and AI Net2. And this is not to mention a list of top specifications such as Serial ATA 2.0, 8 Serial ATA ports, 1394 interface, 10 USB Connections and 8-channel audio.

 

. : . New Record on 3DMark05

 

3DMark is one of the most popular and respected 3D benchmark programs among editors and enthusiasts worldwide. 3Dmark 2005, newly released on September 29, 20004, represents the most rigorous 3D testing program yet. Over the previous versions, it usually takes as long as over a year to break the 10,000 points barrier. However, on this latest installment of 3DMark, the brand new A8N-SLI Deluxe was able to surprise the industry by breaking the 10,000 mark within 10 days! The 10,118 record was set on NVIDIA’s press tour in Munich, Germany on October 7, 2004. The result was achieved with ASUS A8N-SLI Deluxe motherboard with AMD Athlon FX55 CPU and two NV45 Ultra Graphics Cards.

20041022.gif

 

:thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

SoundStorm slik vi kjenner den fra nForce2, er en bra lydkontroller til å være integrert, og nVIDIA burde fortsatt å videreutvikle denne for nForce3 og 4. Men når det er sagt, et dedikert lydkort er bedre enn SoundStorm. Jeg bruker nå en AMD-maskin med et nForce2-Ultra 400 hk med SoundStorm, da min hovedmaskin for tiden er ute av drift, grunnet skjermkortbytte og en feil med systemdisken. Og jeg gleder meg til jeg får deler slik at jeg kan ta i bruk denne igjen, hvor jeg bruker et SB Audigy 2 Platinum.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Ed Stroligo hos Overclockers.com kommenterer SLI og dual-kjerne prosessorer her:

 

"SLI: Before Its Time?"

SLI isn't just a matter of buying two video cards. It's also a matter of buying a (more expensive) SLI-capable motherboard, and in many cases, a new, bigger monitor.

 

When you look at the commentary around the benchmarks, you keep seeing the term "CPU-limited," "CPU-limited." When you realize that the limiting CPU is an $850 processor and that no single CPU coming out in the foreseeable future will be seriously faster than that, this is not too encouraging.

 

In short, for the most part, in the single CPU desktop of today, SLI is a mostly stunted technology. Not bad, just premature.

 

Well Then, What About Dual-Core?

 

Well yes, what about dual-cores? Potentially, this is the light at the end of the tunnel for SLI. If a CPU has to handle half a screen output rather than all of it, that ought to push back any CPU limitations quite a bit, even given the likelihood that dual-core processors will run rather slower than the single CPUs of today.

Lenke til kommentar
Ed Stroligo hos Overclockers.com kommenterer SLI og dual-kjerne prosessorer her:

 

"SLI: Before Its Time?"

Well yes, what about dual-cores? Potentially, this is the light at the end of the tunnel for SLI. If a CPU has to handle half a screen output rather than all of it, that ought to push back any CPU limitations quite a bit, even given the likelihood that dual-core processors will run rather slower than the single CPUs of today.

ED Stroglio er en litt forvokst 14is-overklokker. Det er i hvertfall inntrykket mitt både gjennom artiklene han skriver og den mailutvekslingen jeg hadde med han for ca 2 år siden.

 

Det tok veldig lang tid før han skjønte at dobbel-kanal minne ikke var like viktig for ytelsen på K8 som på Pentium4. Han har fortsatt ikke helst skjønt at latency spiller en betydelig rolle. Bare se RAID0-argumentene hans..

 

Nå bommer han igjen.. dualcore eller SMT/SMP vil ikke kunne deles opp slik han ser det for seg. 1 tråd er 1 tråd, og må dermed kjøre på 1 CPU uansett. Belastningen vil ikke automatisk fordele seg ut på de to kjerene. Fysikkmotorer er ting som er svært vanskelig å dele opp i 2 tråder nettopp fordi det er for mange variable som henger sammen og for mye grener til at det lar seg dele opp effektivt. Mulig spill-utviklere klarer å dele opp CPU-belastningen i noen deler, men ikke i nærheten så godt balansert som ED innbiller seg.

 

ED tar jeg faktisk med en større klype salt enn det jeg tar Tom baptist med. (og det sier ikke rent lite)

Lenke til kommentar
Enda brikkesettet ble lansert for lenge siden er det er enda lenge til nforce4 er å finne i butikkene. -SKANDALE

Enig, dette går virkelig i sirup. Nå er det bare 1 uke til det har gått 2 måneder siden lansering, og er fortsatt svært vanskelig å finne Nforce4 i butikkene. Ok, en del SLI-kort har begynnt å komme krypende, men de andre variantene ser rimelig fraværende ut.

 

Hovedkortprodusenter har ikke brukt å være i nærheten av så trege med å innføre nye chipsett.

Lenke til kommentar
Vel, nForce 4 inneholder ikke så mange nyheter (med unntaket av SLI), og nForce 3 er fortsatt et meget bra chipsett... Mulig hk-produsentene vil tømme lagrene sine først :cry:

Hmm, personlig er jeg ikke enig ihvertfall, nforce4 innholder masse nyheter jeg har ventet på NCQ, PCI-ex osv. Hadde gjerne sett ett nforce5 allerede, med litt flere PCI-ex lanes og flere s-ata2-tilkoblinger og litt ymse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Simen1:

Har du funnet noen SLI kort på lager noen steder? Eller Ultra for den saks skyld? De er foreløpig bare satt opp som ubekreftet, og den datoen er også i de fleste tilfeller forskjøvet til januar.

 

bK_Coder:

nForce4 kombinerer Sokkel 939 og PCIe, det er vel bare Via som har klart det hittil, og det våger jeg meg ikke på igjen... :p

 

ATWindsor:

Rykter har jo allerede avslørt nForce5 som Intelversjonen av nForce4, så da må du nok vente til nForce6... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...