Gå til innhold

Ny PC til 6000, har noen deler fra før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
strips er alltid greit å ha...ihvertfall når du er ferdig til å rydde opp litt...

 

kan også være lurt å ha litt absolutt alkohol, eller noe annet til å rengjøre cpu og kjøler før du tar på kjølepasta...

 

antistatisk lenke er heller ikke en dum ting...

Aner ikke hva noe av det er. Untatt absolutt alkohhol :p

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
strips er alltid greit å ha...ihvertfall når du er ferdig til å rydde opp litt...

 

kan også være lurt å ha litt absolutt alkohol, eller noe annet til å rengjøre cpu og kjøler før du tar på kjølepasta...

 

antistatisk lenke er heller ikke en dum ting...

Aner ikke hva noe av det er. Untatt absolutt alkohhol :p

Hehe...med absolutt alkohol så mener jeg teknisk sprit, ikke 40% fra polet!!

 

Strips er en plastikk-bit som brukes til å samle ledninger: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=YJ10010B

 

antistatisk lenke er en lenke du tar rundt armen for å hindre at statisk elektrisitet ødelegger komponentene du jobber med: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=102629&cks=SER

 

 

vh

krister

Lenke til kommentar
strips er alltid greit å ha...ihvertfall når du er ferdig til å rydde opp litt...

 

kan også være lurt å ha litt absolutt alkohol, eller noe annet til å rengjøre cpu og kjøler før du tar på kjølepasta...

 

antistatisk lenke er heller ikke en dum ting...

Aner ikke hva noe av det er. Untatt absolutt alkohhol :p

Hehe...med absolutt alkohol så mener jeg teknisk sprit, ikke 40% fra polet!!

Hehe, skjønte det da :p

 

Men hva er kjølepasta?

Lenke til kommentar
kjølepasta er det flytende stoffet som plasseres mellom cpu og kjøler...om du kjøper en boxed kjøler så følger det med en (dårlig) kjølepasta...den beste pastaen er vel artic silver 5! :)

Følger det med kjøler på CPUen jeg hadde tenkt til å kjøpe?

Nå er denne tråden blitt så lang at jeg ikke har helt kontroll lenger. Men, det er vel kong basse sitt forslag du følger? Kanskje bør du lage en ny tråd med de komponentene du har som alternativ nu...

 

men, om det er en BOXED cpu, så kommer det med kjøler ja...

Lenke til kommentar
kjølepasta er det flytende stoffet som plasseres mellom cpu og kjøler...om du kjøper en boxed kjøler så følger det med en (dårlig) kjølepasta...den beste pastaen er vel artic silver 5! :)

Følger det med kjøler på CPUen jeg hadde tenkt til å kjøpe?

Nå er denne tråden blitt så lang at jeg ikke har helt kontroll lenger. Men, det er vel kong basse sitt forslag du følger? Kanskje bør du lage en ny tråd med de komponentene du har som alternativ nu...

 

men, om det er en BOXED cpu, så kommer det med kjøler ja...

Det er Kong Basse sitt oppsett jeg følger ja.

Lenke til kommentar
Jepp boxed pakke med både prosessor kjølevifte, kjøleribbe og en form for kjøle pasta. Alt i ett.

Gøy.

 

Skal skru ut PSUen min for å se om jeg finner noe om den på noen av de "skjulte" sidene.(i morgen)

Men jeg tror nok jeg må kjøpe en ny en.

 

Edit: sikreleif

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Jepp boxed pakke med både prosessor kjølevifte, kjøleribbe og en form for kjøle pasta. Alt i ett.

Vet du om den kjøle pastaen er no særlig tess?

Og jeg spør igjen: Det skader vel ikke å bare prøve å sette inn det gamle 256 mb ram kortet?

Den er helt ok...ikke noe mer...

 

og nei, det skader ikke!

men, maskinen yter gjerne best uten!

Lenke til kommentar

er du virkelig så usikker på dette vil jeg anbefale på det sterkeste å få noen som har gjort dette før til å bistå deg

 

det er lett å gjøre feil og ettersom du bare er 13 år så er det ekstra surt å gjøre fatale feil som gjør at en del ryker

husk du skal ikke bare finne de rettte delene eller sette den sammen på riktig måte men oppsettet i bios og windows skal også være riktig for at du skal få utnytta hardwaren best mulig

 

 

har du først gjort det en gang så er det så mye lettere neste gang

selv om du har gjort det 100 ganger så dukker det alltid opp noen småting som kan hjelpe på ytelsen eller byggemåten. Smak og behag ang utstyr utvikler seg også

Endret av Joggi
Lenke til kommentar
er du virkelig så usikker på dette vil jeg anbefale på det sterkeste å få noen som har gjort dette før til å bistå deg

 

det er lett å gjøre feil og ettersom du bare er 13 år så er det ekstra surt å gjøre fatale feil som gjør at en del ryker

husk du skal ikke bare finne de rettte delene eller sette den sammen på riktig måte men oppsettet i bios og windows skal også være riktig for at du skal få utnytta hardwaren best mulig

 

 

har du først gjort det en gang så er det så mye lettere neste gang

selv om du har gjort det 100 ganger så dukker det alltid opp noen småting som kan hjelpe på ytelsen eller byggemåten. Smak og behag ang utstyr utvikler seg også

Jeg er jo litt "uoppdatert" på hardware fronten.

Men jeg har jo litt erfaring, det er kanskje ikke så mye, men jeg har ihvertfall setti inn et grafikkkort, en minnebrikke, og et nettverkskort før, men det er vel ting som er vanskeligere enn det da...

 

Men faren min kan jo sikkert hjelpe meg litt og en gang må jo være den første.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...