Gå til innhold

Ny PC til 6000, har noen deler fra før


Anbefalte innlegg

Jeg åpnet PCen min og sjekka hvordan ram kort jeg hadde. De sto det litt av hvert.

 

Det sto to forskjellige navn der:

 

Actebis Art. NO

og

Hynix 204A.

 

Men hva er hva? Passer det til Kong Basse sitt forslag til oppsett?

 

Det sitter i en Targa PC

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kabinettet passer ihvertfall...

 

hva slags hk/cpu har du brukt ilag med minnet tidligere?

 

det beste er sikkert å laste ned aida32 for å finne ut hva slags minne du har...det du skriver sier meg lite...

 

vh

krister

Men... Hva med USB porter og så videre.... Sitter de i hovedkortet? :blush:

 

Edit: Og hva med vifte?

 

Edit2: Oops :blush:

80mm transparent vifte med LEDs montert i sidedør.
Endret av ehs5
Lenke til kommentar
usb porter sitter på hovedkortet ja...det følger også med ledninger som skal gå fra hovedkortet til eventuelle usb-porter i front...

På det kabbinettet jeg så på, der er det to USB porter i front ikke sant? Hvor mange USB porter er det på hovedkortet? Fant ikke det jeg.

Lenke til kommentar

Har sett litt etter kabinett selv, og synes dette så ganske bra ut:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AIR1000AS

 

Det er uten powersupply, men med 2x120mm vifter og viftestyring med 10 trinn. Viftene i seg selv hadde kostet minst 2x79kr og viftestyring hadde kostet minst 249kr... dvs at hvis du skal ha et kabinett med viftestyring og 2x120mm vifter seperat så hadde det kostet 407kr!

 

Med et powersupply med 120mm vifte så tipper jeg du vil få et veldig stille og rolig kabinett med god luftgjennomstrømning...

 

Har ikke sett noen tester av kabinettet eller prøvd det selv, men det så bra ut.

Hmm.. leste akkurat et review, og det fikk ikke mye skryt.. Viftene var bråkete selv på laveste setting, og det virket som om inntaket til 120mm viften var for dårlig. I tillegg virker det som den har 80mm vifte ut, ikke 120mm.. jaja

 

Link til review

http://www.hardwareluxx.de/cgi-bin/ubb/ult...c&f=14&t=000024

 

Link til oversettelseswebside

http://babelfish.altavista.com

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Har sett litt etter kabinett selv, og synes dette så ganske bra ut:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AIR1000AS

 

Det er uten powersupply, men med 2x120mm vifter og viftestyring med 10 trinn. Viftene i seg selv hadde kostet minst 2x79kr og viftestyring hadde kostet minst 249kr... dvs at hvis du skal ha et kabinett med viftestyring og 2x120mm vifter seperat så hadde det kostet 407kr!

 

Med et powersupply med 120mm vifte så tipper jeg du vil få et veldig stille og rolig kabinett med god luftgjennomstrømning...

 

Har ikke sett noen tester av kabinettet eller prøvd det selv, men det så bra ut.

Joda det så ganske bra ut men syntes mitt så litt bedre ut, og det har fått veldig bra anmeldelser.

Lenke til kommentar
om du ser på spesifikkasjonene på kabinettet så står det ganske tydelig: 4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A

 

fire...tallet er fire...

Okey, nå er jeg ikke helt med deg. På kabinettet eller hovedkortet? Finner det ikke på noen av de jeg...

 

Men uansett, jeg har lastet ned Aida32, hvor kan jeg se hva brikka mi heter? Det finner jeg ikke....

Lenke til kommentar
beklager...det var på spesifikkasjonene på hovedkortet jeg fant det...

 

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300868&cks=PRL

 

klikk på >> Vis mer produktinformasjon

 

så finner du det under grensesnitt!

 

 

finner du ingenting om minnet ditt i aida? se om det er sdram, eller pc2100, pc3200 eller noe lignende...

Men hvor skal jeg se for å finne det?

 

Edit: okey, her fant jeg kanskje noe: Jeg så på SPD. Der fant jeg:

 

Enhets beskrivelse: Memory Card Tech

Minne hastighet: PC2100 (133Mhz)

 

Edit2: jeg brukte fra før av et AMD athlon 1800+ cpu

Var det det jeg lette etter? :dontgetit:

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Noen som vet noe om de ubesvarte spørsmålene mine?

 

Jeg har funnet ut at totalprisen blir 6219.88... Det er litt over budsjettet, men det blir en stund til jeg kan kjøpe så kanskje prisene synker litt etterhvert.

 

Edit: eller kanskje ikke... Betaler jeg med Visa istedenfor postoppkrav blir det 6175.24, det er en forbedring og det går sikkert helt fint. :)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

For å spare litt kan du velge en AMD64 2800+, den er nesten like god og koster et par hundre mindre.

-Det er teknisk mulig å bruke minnet ditt sammen med det hovedkortet, men jeg vil heller anbefale deg å kjøpe nytt, og selge det gamle. -Det er sikkert noen som trenger noe slikt, legg det ut på QXL, eller her på hw-bruktmarkedet.

Ang kabinett: Husk på at det på ca halvparten av kabinettene følger med strømforsyning (PSU), da trenger du ikke kjøpe en i tillegg.

 

Lykke til med kjøpet;-)

Lenke til kommentar
For å spare litt kan du velge en AMD64 2800+, den er nesten like god og koster et par hundre mindre.

-Det er teknisk mulig å bruke minnet ditt sammen med det hovedkortet, men jeg vil heller anbefale deg å kjøpe nytt, og selge det gamle. -Det er sikkert noen som trenger noe slikt, legg det ut på QXL, eller her på hw-bruktmarkedet.

Ang kabinett: Husk på at det på ca halvparten av kabinettene følger med strømforsyning (PSU), da trenger du ikke kjøpe en i tillegg.

 

Lykke til med kjøpet;-)

-Skal tenke over det, men som sagt kommer det til å bli en stund til jeg kommer til å kjøpe maskinen.

 

-Men jeg tror ikke jeg trenger så veldig mye mer enn 512 MB men hadde vært gøy hvis jeg kunne fått litt mer minne uten å ha betalt for det. Men hvorfor mener du egentlig at jeg skal selge det?

Lenke til kommentar
Kommer an på hvor mye minne programmene bruker, om de bruker 700MB vil jeg tro det går litt bedre å ha minne innstallert, bruker det 500MB eller mindre blir det absolutt dårligere. -Jeg ville ikke hatt det i.

Høres ikke særlig logisk ut for meg men du har helt sikkert rett.

 

Men det skader vel ikke å prøve? Eller?

 

Edit: nå legger jeg meg, god natt.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Chieftec LCX-06 Gaming Sort/Blå

- 360W, LCX-06B-B-A, USB og Firewire

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

 

Asus K8N Moderkort för Socket 754 nForce3 250,SATA,LAN,ATX,Raid,Ljud

 

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR

- AGP, Tv-Out, DVI, Bulk

 

er ikke dette ok da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...