Gå til innhold

Nvidia 6800 SLI ytelse


Misantropen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda de resultatene var bra. Men istedenfor å bruke 10000,- på 2 stk 6800Ultra nå i SLI, så ville jeg heller brukt 5000,- nå og 5000,- når NV50 kommer. Med 2 slike skjermkort i ên PC så blir jo også kabinett temperaturen høyere! For ikke å glemme mer støy...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
De som kjøper 2 6800U kort nå for å kjøre SLI, tror dere de vil bytte ut med 2 NV50 kort om 6 måneder også... Det blir dyrt det!!! Hele tiden kjøpe 2 like kort. Men nVidia kommer til å tjene grass på det :p

Tvilsomt at de kommer til og tjene mye på 6800ultra kort i SLI.

 

Derimot 6600GT kort i SLI kan bli et godt alternativ.

Lenke til kommentar
De som kjøper 2 6800U kort nå for å kjøre SLI, tror dere de vil bytte ut med 2 NV50 kort om 6 måneder også... Det blir dyrt det!!! Hele tiden kjøpe 2 like kort. Men nVidia kommer til å tjene grass på det  :p

Tvilsomt at de kommer til og tjene mye på 6800ultra kort i SLI.

 

Derimot 6600GT kort i SLI kan bli et godt alternativ.

Så jo ut som 1 stk gt var bedre enn 2x6600gt i sli uklokka. Da er det vel ikke noe billigere å gå for 6600gt.

Lenke til kommentar
De som kjøper 2 6800U kort nå for å kjøre SLI, tror dere de vil bytte ut med 2 NV50 kort om 6 måneder også... Det blir dyrt det!!! Hele tiden kjøpe 2 like kort. Men nVidia kommer til å tjene grass på det  :p

Tvilsomt at de kommer til og tjene mye på 6800ultra kort i SLI.

 

Derimot 6600GT kort i SLI kan bli et godt alternativ.

Så jo ut som 1 stk gt var bedre enn 2x6600gt i sli uklokka. Da er det vel ikke noe billigere å gå for 6600gt.

1097603215cFVsh2AA0F_1_1_l.gif

 

Ehh nei?

 

Litt over 1000 poeng forskjell i 3dmark05...

 

Men i Doom3 leder likevel 6800 GT i single mot 6600GT i SLI.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Vel, innen man har brukbare hovedkort med mulighet for SLI (2x PCI-E x16) på markedet til en grei pris (tipper Nforce 4 SLI vil bli en hit ;) ) Er sikkert 6800GT kortene nede i under 3000 kr stk, og dem kan lett klokkes til Ultra-light :p Og da vil du få rimelig habil ytesle sammen med en A64 4000+ :thumbup:

 

Men, det er jo kult at det kommer en über hi-end gamer løsning da :) Burde jo duge for cad og 3d rendrere som krever det råeste også!!

 

:w00t: K

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Joda de resultatene var bra. Men istedenfor å bruke 10000,- på 2 stk 6800Ultra nå i SLI, så ville jeg heller brukt 5000,- nå og 5000,- når NV50 kommer. Med 2 slike skjermkort i ên PC så blir jo også kabinett temperaturen høyere! For ikke å glemme mer støy...

Poenget med SLI modusen er jo at man (les: de fleste) kan kjøpe et ekstra kort senere når man føler at ytelsen ikke holder mål lenger.. Innen den tid så har prisene for et 6800 ultra kort sunket betraktelig... :thumbup:

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Joda de resultatene var bra. Men istedenfor å bruke 10000,- på 2 stk 6800Ultra nå i SLI, så ville jeg heller brukt 5000,- nå og 5000,- når NV50 kommer. Med 2 slike skjermkort i ên PC så blir jo også kabinett temperaturen høyere! For ikke å glemme mer støy...

Poenget med SLI modusen er jo at man (les: de fleste) kan kjøpe et ekstra kort senere når man føler at ytelsen ikke holder mål lenger.. Innen den tid så har prisene for et 68000 ultra kort sunket betraktelig... :thumbup:

Nettopp.

Med forbehold, selvfølgelig, om at alternativet ikke er bedre på dette senere tidspunktet.

Lenke til kommentar

Føler på meg at SLI kommer til å bli veldig lite populært på high end kort som for eksempel Ultra, her er i alle fall mine argumenter :

 

1xUltra kort trenger minst en God Kvalitets Psu på 350-400w, hvor stor Psu må man da ha for 2xUltra? La oss si at Ultra har en effekt på ca 110W, det blir ca 9ampere på 12v, har man da 2xultra bør man ha minst en psu som kan levere 18amp til skjermkortene pluss 4-10 ampere til cpu og resten av systemet (dette er grovt regnet).

 

2xUltra betyr også 2x støynivå og 2x Varmeutvikling, i dette eksempelet totalt 220W med varme som må fjernes fra kabinettet.

 

2xultra med et ekstra spor for kjøleløsningen betyr da i praksis at man mister da 4x ekspansjonspor (nv silencer) da det beste er jo å få ut varmen med en gang.

 

Tror heller at det er middels gode kort som kommer til å nyte godt av SLI, da di utvikler mye mindre varme og tar ikke opp alt for mye plass.

 

Men uansett så må jeg si meg imponert over sli , thumbs up til Nvidia :thumbup:

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
(pluss at du får støtte for mer enn 2 skjermer).

 

AtW

Jepp :)

 

En ting jeg har lurt på er hvor bra ytelsen vil bli fordelt mellom kortene?

 

Altså ved tilkobling av 3 skjermer, vil ytelsen være begrenset til hva et singel kort klarer å dra et spill over to skjermer. Slik at det ene kortet kjører på maks, men det andre bare går for "halv maskin"?

 

Uansett så skal det bli spennende å se hva dette vil kunne gi, det eneste som er kjipt er jo at det vil ta opp fire kortplasser....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...