Gå til innhold

NForce4-bilde "lekket" på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ATI noen planer om å komme med noe lignende NVIDIA sin SLI løsning?

Selv om ATi har mulighetene til SLI, vil de ikke benytte seg av dette. Derimot har du veldig lyst på en pc med to ATI-kort kan du ta en titt på de nyeste Alienware maskinene. De samkjører to grafikkort (av typen x800xx), men da under navnet Video Array System og ikke Nvidia SLI!

Lenke til kommentar
Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er?

SLI = (Scalable Link Interface) = To kort (fra Nvidias 6800-serie) som jobber sammen om å rendre hvert skjermbilde. Det skal visstnok komme opp nær 190% eller mer i de beste tilfellene, i forhold til bare et enkelt kort. Selvfølgelig vil jo det være CPU som blir flaskehalsen i slike systemer ved midnre du kjører i veldig høy oppløsning, og med masse AA og AF (siden dettte krever lite CPU og mye fra GPU)

 

SLI fungerer bare for PCI-E kort, og hovedkort med 2 PCI-e slotter finnes ikke nå til noe annet enn dyre server systemer (xeon). Heldigvis er andre hovedkort på vei som er bedre egnet for spillmaskiner osv.

 

Alienware har en annen lignende løsning for å bruke 2 kort sammen, og denen skal visstnok kunne fungere for alle typer kort. Altså er det godt mulig at ATI vil lisensiere denne teknologienfor å kunne konkurere med Nvidia på dette området.

 

Det blir mye interessant på denne fronten fremover.

-Stigma

Lenke til kommentar
Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er?

to kort

Artig, så hvis jeg kjøper et SLI kort nå. Og jeg finner ut at det blir for dårlig om et år fordi det ikke støtter diverse effekter så kan jeg kjøpe et nytt, og bruke de to samtidig?

ja og nei, om du finner ut at det ikk støtter "diverse effekter" så vil det heller ikke støtte "diverse effekter" med 2 kort. men ja du kan senere kjøpe et kort til å sette i sli,

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som er litt skuffet over at de ikke plassert minneslottene på 'toppen' av hk slik det er på Nforce 3 kortene til MSI??

Syns det er mye mer praktisk å ha dem der, spesielt i trange kabinett med mye disker.

 

For å kjøre SLI må man ha to identiske kort så vidt jeg har forstått. Er det noen som har sett noen tester med SLI system?

Endret av FooKer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...